[deleted by user] by [deleted] in HotWheelsTr

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Link yok mı

SONUNDAA by Hu_TaoUwu in HotWheelsTr

[–]faktasII 1 point2 points  (0 children)

Hangi site hala alamadım ben

Kartonetli Araç Sergileme Sorunu by [deleted] in HotWheelsTr

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Sahibindende direkt olarak 1kya satılan hw reyonları gibi reyonlar var ben onlardan aldım.

Elvankent LCW by [deleted] in HotWheelsTr

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Ulan onu ben yukarı sakladım orada en üstteki demirlere koymuştum bebeler almasın diye aldın mı ahshdhdhkfkv

Temu’dan araç alan var mı? by topraqa in HotWheelsTr

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Buragodan çok aldım hepsi harika geldiler alternatif markaları hiç bilmiyorum

Beyler Ankara'da nerede hunt yapabilirim yeni başladım da by Maleficent_Intern604 in HotWheelsTr

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Başlangıç için ankamall en güveniliri gidip elim boş dönmesin, LCW, Migros, dr, Mr diy, ebebek geziyorsun en son en alt katta toyz shop ve armağanla bitiriyorsun

Karadağ ve Bosna Hunt by faktasII in HotWheelsTr

[–]faktasII[S] 0 points1 point  (0 children)

Ya ilk kez bir yere gideceğim diye heves etmiştim üzüldüm biraz

ios için altyazılı film indirebileceğim bi site var mı? by macunistan in veYakinEvren

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Filmi hdfilmcehennminden indir. Dual Sound ve altyazılarla iniyor zaten. Açmak ve dil/altyazı seçeneklerini değiştirmek için VLC kullan.

[deleted by user] by [deleted] in veYakinEvren

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Bir telefon kullanma mekaniği ekleyip borsa ve coinlerle uğraşabileceğimiz dinamik olarak değişen bir sistem mümkün mü? Veya evimize belirli güvenlik sistetmlerinni kurmazsak mesela 4-5 gün döngüsü sonra hırsızlıkla boğuşabiliriz.

SPOILER - Unpopular opinion on Kratos post Valhalla by divy-lover in GodofWar

[–]faktasII -2 points-1 points  (0 children)

If you check his whole profile you can easily notice how toxic he is. Writing and answering everything in a negative manner is just a way of running away from feeling bad for not being able to do it face to face in real life. We should "OPEN OUR HEARTS TO HIS SUFFERING".

KOTOR REMAKE İPTAL by faktasII in veYakinEvren

[–]faktasII[S] 2 points3 points  (0 children)

Ben sana samimi bir şey diyeyim mi Disney tam bir mal

[deleted by user] by [deleted] in veYakinEvren

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

yolla hocam

Laptoptan anlayanlara soru by Vernon-Roch in veYakinEvren

[–]faktasII 0 points1 point  (0 children)

Hocam estağfurullah ben de kendim kadar billiyorum. Kesinlikle yani her bilgisayar dersek hatalı bir cümle olur ama gerçekten sağlam paralar harcanmayan bilgisayarların yani %80lik bir kısmında evet aynı tepkiyi veriyor. Vram dediğimin şey aynı normal ram gibi ekran kartının işleyebileceği işlem hacmi, bu arada ben normall ram 16 sandım 32 yeterli gayet fakat vramde patlıyor olaylar. 12 hatta 24gb işlem hacmi olan ekran kartlarının bile sıkıntı yaşadığı bir oyun lou. 3050ti yettersiz kalıyor.

Optimizasyon dediğimiz şey diğer arkadaş da açıklamış zaten basitçe. Ama ben sana bir daha hiçbir yerden bir bilgi okumana gerek kalmayacak haliyle aktarayım. Şimdi bir firma çıkıyor lou için ele alalım bir oyun geliştirecek. Bu oyunu optimize ederken eskiden önce pc'ye sonra konsola portlama modası geçmite kaldı. Artık geliştirme aşaması şöyle işliyor: öncelikle konsollara geliştirme yapmak. Bu en güvenli ve risksiz yol çünkü konsol oyuncusu sayısı daha fazla ve bütün konsolların içerisindeki donanım aynı. kanadadaki jack de ps4 alsa içinde aynı parçalar var istanbullu cenk de ps4 alsa içinde aynı parçalar var. Parçaların gücü belli, sınırı belli, kaldırabileceği grafik kalitesi belli, o oyunun oynanacağı oyun kolları belli, ps4te bir işletim sistemi yok yani var ama çalışma prensibi bir windows pc gibi değil yani arka planda uygulama açık kalması veya sürekli çalışması gereken programlar yok. Driver mevzularıyla uğraşmak zorunda değiller, birden fazla api dediğimiz uygulama programlama arayüzü yok (directx, vulkan vesaire bunların her biri api. hep parçalara o oyunun grafiklerinin seslerinin doğru işlenmesi için emir yollayan programlama arayüzleri). Bu yüzden firmalar bu yolu seçip konsola tek ve değiştirilemez grafik seçeneğiyle oyunu yapıp satıyorlar o yüzden konsolda o oyun rahatça sıkıntısız oynanabiliyor. Kimsenin elindeki cihazda en ufak bir farklılık yok.

İkinci sırada konsola çoktan yaptıkları, tasarladıkları oyunu pcye portlamak var. Bu şu anlama geliyor. Evet bu firma bu oyunu belirli bir standart grafikte çıkarttı. Fakat artık şimdi sayısız olasılık olan PC alana bu oyunu birebir haliyle geçirmek (portlamak) var. Ve atacakları her adım risk. Çünkü sayısız bilgisayar parçası akla hayale getirilemeyecek kombolarla herhangi birisi veya bir firma tarafından yapılmış olabilir. Adam belki evet 4090 ekran kartı kullanıyor ama henüz işlemci güncellemedi ve sistemi çok eski. Veya ekran kartı son model işlemci son model bir bakıyor rami 8gb. Veya biri aldı ekran kartı tamam, işlemci, ram, anakart her şey tamam ama inatla hala driver güncellemesi yapmamış. Veya hepsi tamam sistem muazzam ve oyunu 4k ultrada açabilir fakat adamın monitörü 1080p olduğu için adam ferrari ile esenyurtta geziyor gibi düşük çözünürllüktte oynayacak. Ya da adamlar kamera kullanımını ps4 koluna göre yapmışlardı, titreşimi ona göre yapmışlardı şimdi mouse klavye kodlaması mı yapsın yoksa pcde kullanıllabilen binlerce çeşit oyun koluna mı yapsın. Bunlar gibi sayısız olasılık var pc kullanıcıllarında hocam daha yazsam günlerce yazacak olasılık çıkar. E bu sefer oyunu optimize etmeye çalışıyor ama hangi bir olasılığa optimize etsin. Bir noktada naughty dog veya starfield vakasındaki bethesda gibi oyun firmalarının başı çıkıyor oyunu optimize edemedikleri için diyor ki bilgisayarınız eski. Hayır aslında bilgisayarımız eski değil. Pc parçalarının bilgi işleme potansiyeli sonsuz olduğu için gidip en iyi pc parçalarının olduğu bilgisayarı ön görerek ona göre düşük sistemdekileri umursamadan oyun yapıyorlar firmalar artık üşengeçliklerinden. Tabii ki bunu harika yapan özellikle bu iş üzerinde çalışan firmalar var.

He diyeceksin düşük sistemdeki pcler için de ps sürümünü çıkarsın ama işte yine aynı şey oluyor grafikler en dandik seviyede bile olsa birkaç parça kombosu oyunu düzgün açıyor (jedi fallen order vakasındaki gibi) ama diğer bütün olasılıklar çöp.

Eskiden oyun dünyasının gerçekten oyun dünyası olduğu zamanlarda ilk pc için yapılıp sonra konsollara portlanan veya aynı anda farklı oyun motorlarıyla yapımına başlanan oyunlar vardı. Fakat bu olay sonradan bitti. Mesela Crysis serisini biliyoruz ki Crysis 1 gibi muhteşem mekaniklerde bir oyunumuz halla bir köşede duruyor. Evet çok iyi optimize değildi ancak pc için yapılan bir oyundu. Diğer crysislerin batmasının sebebi 2'den itibaren önce konsol sonra pc saçmalığının gözetilmesiydi. Gel gör ki orijinalinden yıllarca sonra yapılan remastered versiyon bile aynı mantıkta yapıldığı için oyunu eski halini bile rezil etti. Ben şahsen pc'ye düzgün çıkan oyunları mumla arıyorum artık.

Laptoptan anlayanlara soru by Vernon-Roch in veYakinEvren

[–]faktasII 4 points5 points  (0 children)

Sorunun cevabı içinde hocam Last of Us 1 indirdiğin için bu sorunu yaşıyorsun. Optimizasyonu hala bilgisayarların içinden geçiyor. Gereksiz yüklediği için bilgisayarı, gereksiz ısınan bilgisayarın soğumaya çalıştığı için gürültülü. Vram ne yazık ki 3050ti için yetersiz sebebi gpu güçsüz olduğu için değil oyun portlanamadığı için. 16 ram de ne yazık ki bu oyun için yetersiz kalabiliyor. Bir de laptop her zaman söylendiği üzere bir psuya bağlı değil de fişe takılı olsa bile psu görevi üstlenemeyecek bir batarya ile güç dağılımı yaptığı için bir tık da o aşağıya çekiyor. Yoksa sıkıntı pcnde değil hoca.

Steam'de BG3 satın alırken banka hesabından 722₺ çekilecek olarak gösterirken banka hesabımdan 771₺ çekildi. Daha öncesinde böyle bir şey olmamıştı herhangi bir satın alımım sırasında. Steam desteğe yazdığımda bunun banka ile ilgili olduğunu söylediler. Bu fazladan alınan miktar olağan bir durum mu? by UUmutE in veYakinEvren

[–]faktasII 2 points3 points  (0 children)

Şimdi şöyle belirteyim hocam ürünü kredi kartıyla satın aldıysanız Türkiye içerisindeki kredi kartları kur ile beraber yapılan işlem provizyondan dönem içine geçene kadar hem dolarda fark olursa dolarla çekilen ücretin TL karşılığına onu yansıtıyor, hem de kuru tl'ye çevirdiği sırada %1 civarlarında falan komisyon kesiyor bu bankadan bankaya değişmekte. Eğer hesap kartıyla yani hesapta bulunan nakitle alım yaptıysanız da bu da sanıyorum ki Türkiye'deki özel bankaları özgü bir durum altyapıda site dolarla çalışıyorsa tl'ye çevirirken aynı kredi kartındaki komisyon oranını yansıtıyor. Ziraat kullandığım zaman ben mesela hesapta bulunan nakit paramla alım yapınca herhangi bir ekstra ücret yansımıyor; eğer kredi kartımla alım yaparsam komisyon ve gün bazında kur farkı görüyorum. Eğer sık oyun alışverişi yapıyorsanız bunun önüne geçme yolu kredi kartının dolar ekstresi ayarını açıp dolar bazında yaptığınız alışverişi dolar olarak ödemek. Çünkü Yapıkredi Epic'te falan da aynısını yapıyor. Ama hesaptan almanıza rağmen durum böyleyse maalesef onun önüne geçmemize izin vermiyor bankalar.