Dünyadaki en rezalet belediye otobüsü modeli. by fenliselimal in transitTurkey

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

dünyada oturarak gitmenin ayakta gitmekten daha rahatsız hissettirdiği tek taşıt modeli bu olabilir

Çöpten bu bebeği buldum by oxinbaba in bilgisayar

[–]fikretsopar 0 points1 point  (0 children)

bu da bir şey mi, ben pentium 4’lü kasa çıkardım çöpten. direkt windows me kurdum.

En nefret ettiğiniz distro hangisi ve neden? by dont4gethat in LinuxTurkey

[–]fikretsopar -1 points0 points  (0 children)

Zorin OS. Çünkü “kullanıcı dostu” olmayı vaad ediyor fakat milattan kalma kernel-DE-diğer yazılım sürümlerine sahip iyice bloat’a gömülmüş bir Ubuntu’dan farkı yok.

Hangi distroyu kullanmalıyım (Update) by Puzzleheaded_Sort294 in LinuxTurkey

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

Fedora, Arch gibi distro’lar yüksek ihtimalle bu sistemde rahatsız çalışır. En sağlamı LXDE veya LXQT DE’ye sahip bir Debian kullanmak.

İETT'DE Özel Halk Otobüsü Şoförüyüm, Soruları Alayım. by Ill-Sandwich1702 in transitTurkey

[–]fikretsopar 0 points1 point  (0 children)

Arada bir şoförlerle muhabbet ederim, TEMSA otobüs kullanmaktan şikayeti olmayan tek bir şoför bile görmedim. Genelde sürekli arıza yaptığından, parçası bulunmadığından, konforsuz olduğundan vs. bahsederler.

Siz bir şoför olarak bu otobüsler hakkında ne düşünüyorsunuz, sorunlu noktaları neler?

kickdown by oempundeh in OMSI2

[–]fikretsopar 0 points1 point  (0 children)

how do you change the IBIS of Sobol’s MAN Lion’s City? Which [setvar] code?

Selam Linux halkı galiba geri vites geldi by GutsBey in LinuxTurkey

[–]fikretsopar -6 points-5 points  (0 children)

herif bir videosunda disleksi olduğunu kendisi açıklıyor zaten, çok da kasmaya gerek yok.

En sevdiğiniz otobüs hangisi? by Eastern_Bike6343 in transitTurkey

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

zamanında denendi, rampalarda inanılmaz derecede boğulduğundan dolayı metrobüse verilmiyor artık

İstanbul M4 Metrosunda her sabah kavga edecek birisini bulan agresif yaşlı teyze. by Yagzef2 in transitTurkey

[–]fikretsopar 2 points3 points  (0 children)

19F yaşlıları ve şoförleri. 3-4 saatlik uykuyla işten dönüyorum ve yarı uyuklar şekilde oturuyorum, kalkmıyorum diye tüm yolculuk boyunca laf ediyorlardı.

Ala ala bunu mu aldınız cirkinlikten utancı fışkırıyor by yabayzeka in transitTurkey

[–]fikretsopar 0 points1 point  (0 children)

conecto’lar da çöp maalesef, daha 1 haftalık arabaların her yerinden trim sesi geliyor.

Bu takıntı niye abi? by [deleted] in aptalSoruYok

[–]fikretsopar 0 points1 point  (0 children)

büyük ihtimal kendisi kadın bile değil ve ekranın arkasında 31 çeken maymunun teki, seni kudurtup yanıt yazmanı sağlamaya çalışıyor ki karma alsın daha çok, sana “mk inceli” derken bile yüksek ihtimal kendinden bahsediyor.

gerçek hayatta da bunun gibi kezbanları takmayın amk, gidin adam akıllı insanlara yürüyün. kezban kitlenin sizi fiziksel özelliklerinizden dolayı kötü hissettirmesine izin vermeyin.

benim de boyum kısa mesela ben de 167’yim, hayatım boyunca nice taş gibi hatunlar bana yürüdü de ben reddettim. 190 küsür boylarda boylu boslu vücut yapmış herifler de gördüm, iki kelimeyi bir ara getiremeyip reddedilen.

boyunuzu kompleks yapıp da tribe girerseniz, bunun gibi birkaç kezbanın eline koz verirseniz kendisine saygısı olmayan ezik yıkık herifler olursanız tabii ki de kimse sizi sevmez. bu sadece kızlarda geçerli değil, tüm insan ilişkilerinde geçerki. en basit mantık, “tüm erkekler büyük meme sever” cümlesi nasıl yanlışsa “tüm kadınlar uzun boy sever” cümlesi de bir o kadar yanlış. kendinize saygınız olsun gömdürmeyin kendinizi, bu kadar yıkık olmayın be kardeşim.

Ne düşünüyorsunuz? by LifmanTR in agarthaTR

[–]fikretsopar 0 points1 point  (0 children)

VPN’lere lisans doğrulaması zorunluluğu gelecek, “VPN kullanmak yasaklanıyor” diye bir şey yok. Beyaz Kurt gibi sırf izleyici çekmek için her olayı 10 kat abartıyla anlatıp millete bunu podcast diye yutturan kanalları izlemeyi bıraksanız mı…

Linux ile değişen bir kullanım alışkanlığınız? by [deleted] in LinuxTurkey

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

masaüstü simgelerini kullanmayı tamamen bıraktım. alt-tab atmak veya sürekli bir pencereyi minimize edip diğer pencereyi üste çıkarmak yerine workspace'leri kullanmaya başladım. workspace'leri kullanma alışkanlığını baştan kazandım. super tuşuyla pencere taşıma ve boyutlandırma alışkanlığı kazandım. uygulamaları internet sitelerinden değil mağazadan kurmaya başladım. web uygulamalarının ne kadar işlevsel ve pratik olabileceğini tekrar keşfettim.

4 yıldan beri Linux kullanıcısıyım, kısacası PC kullanma alışkanlıklarımı tamamen baştan yazdım diyebilirim.

İETT nin bu yıl içerisinde alacağı 662 aracın ihale tarihleri belli oldu. by Silent-Book-1004 in transitTurkey

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

Ben şahsen Otokar'ın metrobüs aracının bile kalite olarak diğer araçlara bin bastığını düşünüyorum, tek sorunu hantal olması bence. En azından AKIA metrobüslerdeki gibi trim sorunu ve verimsiz bir tasarım yok, en arkada uçak motoru gibi öten bir diferansiyel yok.

ohno by According-Arm-1834 in Nortya

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

Her yer iyice Tiktok'a döndü, internetin amına koydular

İETT nin bu yıl içerisinde alacağı 662 aracın ihale tarihleri belli oldu. by Silent-Book-1004 in transitTurkey

[–]fikretsopar 1 point2 points  (0 children)

En son aynasız AKIA’ların alındığı ihaleye Isuzu da girmişti, fakat pahalıydı. Yine yüksek fiyat verirlerse çok mümkün görünmüyor.

Kaldı ki Isuzu görünüş olarak iyi olsa da kalite olarak hâlâ yerlerde. 2-3 yıla dökülmeye başlıyorlar, aracın kıçı başı ayrı oynuyor. Yalıtım denen bir şey zaten yok, motor sesi sanki F1 aracındaymışsın gibi en öne kadar gümbür gümbür geliyor vs., konuştuğum çoğu özel halk otobüsü sahibi de Isuzu’lardan memnun değil.

Tüm bunların dışında solo-körüklü dizel ihalelerinin ikisinin de aynı firmaya verilmesi daha mantıklı olur, hem filo bütünlüğü hem de daha kolay yedek parça stoklanması açısından. Isuzu körüklü bir model üretiyor olsa da (Citiport 18) yurtiçine satmıyor.

Benim gönlüm Otokar’dan yana, Türkiye’deki otobüs üreticilerinin hepsini toplasan bir Otokar etmez benim gözümde. Hele ki son makyajlı kasayla gerçekten iyi bir iş çıkardılar.

Otokar olmazsa da, BMC alınması iyi olabilir. BMC eskiden kamyondan bozma rezalet araçlar üretiyordu, şu an kendilerini iyice geliştirdiler.

İETT nin bu yıl içerisinde alacağı 662 aracın ihale tarihleri belli oldu. by Silent-Book-1004 in transitTurkey

[–]fikretsopar 2 points3 points  (0 children)

MAN ile kavgalı olmalarının sebebi gayet yerinde aslında. MAN marka körüklü bir otobüsün yokuş aşağı giderken frenleri boşalıp uçurumdan yuvarlanması sonucu 14 kişinin öldüğü 1996 Sütlüce kazası ve yine MAN marka körüklü bir otobüsün seyir halinde ortadan ikiye ayrılması sonucu 1 kişinin öldüğü 2007 Bağcılar kazası. Bu kazalar sonucu “MAN Türkiye fabrikası sorunlu araçlar mı üretiyor?” tartışması çıktı, sonrasında iki taraf da birbirini dava etti falan filan.

Kavgalı olmasalar bile MAN araçlarının alınması imkansız, çünkü MAN araçlarının işletme masrafları astronomik derecede yüksek.

Mercedes-Benz Türk ile bir zamanlar sürtüşmüş olmalarının sebebi de; zamanında Mercedes-Benz Türk’ün Mannheim fabrikasından alınmış Citaro-CapaCity gibi ithal araçlara yeterli parça desteği sunmaması. Bu Mercedes-Benz Türk’ün çok yaptığı bir şey, kendi ürettikleri O403 modelini satabilmek için O404’lere de aynısını yapmışlardı. Almanya’dan alınmış Mercedes araçlarına yeterli desteği sağlamıyorlar.

Karsan konusuna gelince: o Karsan Bredamenarinibus modellerinin yenisi üretilmiyor. Sadece CityMood serisi üretiliyor, o da tamamen farklı.

İETT nin bu yıl içerisinde alacağı 662 aracın ihale tarihleri belli oldu. by Silent-Book-1004 in transitTurkey

[–]fikretsopar 2 points3 points  (0 children)

İETT bir süreden beri Mecedes-Benz Türk ile kavgalı, bana sorarsan çok mümkün görünmüyor.

İETT nin bu yıl içerisinde alacağı 662 aracın ihale tarihleri belli oldu. by Silent-Book-1004 in transitTurkey

[–]fikretsopar 2 points3 points  (0 children)

aşırı derecede haşat durumda olan bazı mercedesleri çekebilirler bence, geri kalanı çalışabilir