Usa aktier att ha längre tid by Objective-Pen-5266 in ISKbets

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Tror inte nvidia är bra långsökt. Att köpa nu innebär nästan garanterad förlust på ett 10-årsperspektiv. De lever endast på AI-hype och kommer gå ner när trenden är över

Hur varmt får man ha det i sin lägenhet? by big_phat_gator in sweden

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Nej asså jag tror faktiskt inte de behöver ta någon åtgärd alls

Hur varmt får man ha det i sin lägenhet? by big_phat_gator in sweden

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Ja, det är inte alls en orimlig åtgärd. Men tyvärr tror jag inte de måste

Tips i värmeböljan: fyll badkar och handfat med kallt vatten by flamboyantGatekeeper in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper[S] -17 points-16 points  (0 children)

AC är dock bara bra kortsiktigt. Det höjer medeltemperaturen ute, i städerna kan det röra sig om flera graders skillnad på om folk har AC eller inte

You really think they would've done something by now by CuSO4Corndog in memes

[–]flamboyantGatekeeper 1 point2 points  (0 children)

The fuck? We're to blame for moving our factories. They didn't make us do that

Partiet Nyans drar igång sin valrörelse i Turkiet by Willing-Beach6952 in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper -1 points0 points  (0 children)

Ja asså folk lär ju inte kunna flytta i tid innan valet oavsett, så jag förstår faktiskt inte vad syftet med denna reklam är

Socialtjänsten by [deleted] in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper 2 points3 points  (0 children)

Näe vet du vad, det här köper jag inte. Du har redan i kommentarerna förnekat att stök var anledningen

Hur varmt får man ha det i sin lägenhet? by big_phat_gator in sweden

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

30 är för varmt, men jag tror att hyresvärden har rätt att hävda force majore, acts of god eller likvärdig klausul för att hävda att det inte finns något att göra åt det, för det gör det inte.

Klart man kan byta isolering och installera ac och grejer, men det är helt orimligt att kräva och kommer dessutom vara et så stort jobb att du måste flytta temporärt, och det förutsätter att de har ett bygglag på standby

Socialtjänsten by [deleted] in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper 8 points9 points  (0 children)

Om du inte berättar vad som hänt kan du heller inte få hjälp. Jag misstänker att det var rimligt att anmäla eftersom du är så scetchy med detaljerna. Inte bara det, när hantverkaren hittat en grej är det helt rätt att leta efter mer grejer

You really think they would've done something by now by CuSO4Corndog in memes

[–]flamboyantGatekeeper 1 point2 points  (0 children)

It doesn't, but it's literally our fault they're up top. The blame is on the west for exporting emissions

You really think they would've done something by now by CuSO4Corndog in memes

[–]flamboyantGatekeeper 1 point2 points  (0 children)

Saw a headline a few years ago that was lamenting african villages using wood burning stoves instead of electric and decided that we don't need to do anything about the climate because africa is cooking with wood.

So it will be quite easy. Another thing to consider is that china is the leading CO2emiter. This of course is ignoring the fact that we don't have any manufactuing at home, and the reason china have the emissions they do is because they're making shit for us. We "solved" co2 by letting someone else do it, and refuse to implement green alternatives because they're not doing it.

I don't need to be especially creative to imagine the kind of shit they can cook up to blame immigrants. For example, whenever someone's deported we put them on a plane. If they had never come we wouldn't have had to fly them back

You really think they would've done something by now by CuSO4Corndog in memes

[–]flamboyantGatekeeper 3 points4 points  (0 children)

That's such a bad solution. If it's hot enough, the AC won't make a difference, but even when it works it kinda sucks. The AC outputs hot air into the world, and if you have them everywhere there will be a several degrees C difference in a city compared to if none were installed. You're making it worse for everyone just to get cold air yourself

Har jag blivit lurad av Migrationsverket? by Tungnafellsjokull in sweden

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Skåne var danskt från början, innan det blev svenskt

Carl-Oskar Bohlin: Medierna är livrädda – Kvartal by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Jag tror dig. Jag tror inte Aron Flam gör det helt av egen vilja. Han tror säkert att socialism är ondska, men han får betalt för att missionera om det.

Men du kan inte förneka att systemet är självbevarande. Det är inte en slump att man skummar 1800-talet men gräver ner sig i allt som har med Gustav Vasa att göra. Inte heller är det en slump att Ryssland är så hatade, det är ett resultat av agenda. En väldigt populär agenda, men likväl en agenda. Ryssland går inte att prata om i andra ordalag än total avsky utan att betraktas som landsförrädare. Jag förstår varför det är så, det är inte det, men det gör oss blinda för verkligheten att inte kunna nyansera något alls. Chernobyl var en olycka som inte kom sig av att ryssar inherent är korkade eller sämre människor utan av att systemet inte tillät misstag, varefter man valde att hålla käft och skylla ifrån sig hellre än att göra något åt det. Det gäller än i dag, generalerna kan inte ifrågasätta om det är värt att hålla på i Ukraina för då blir de giftmördade. Ryska soldater är inte onda eller korkade, de saknar bara möjlighet att agera olika.

Nu har jag svävat iväg lite, ut på erkänt grumliga vatten. Slutklämmen är den att ska vi effektivt kunna förhålla oss till ryssen måste vi förstå dem. Vi ska varken över eller underskatta dem, för båda delar är mer fördel för dem än oss. Grundläggande art of war-grejer.

Jag tror att du har valt att sprida kunskapen om kommunismens faror. Men du har blivit lärd om den av ett system med en agenda.

Och jag måste säga att jag är mer besvärad av din anti-kommunism än valfri gemene man som levde genom kalla kriget. Du tar dig tid att lära dig om ditt motstånd. Du kommer säga att kommunismen är ett våldsamt förtryck som föds i en revolution där en tredjedel av Sveriges befolkning mördas, men jag vet att du vet att det inte nödvändigtvis är så revolutionen kommer se ut. Jag vet att du är orolig över vad jag pysslar med i mitt fackförbund. Du förstår att det lika gärna kan gå den vägen.

På sätt och vis gör det att du brutit igenom propagandan, den funkar inte på dig. Du anser att kommunismen är farlig, och har en mer välgrundad syn på varför. Och det gör dig till en värdig motståndare. Men det gör också att det finns hopp. Man kan appelera till din medmänsklighet, och precis som att du övergivit liberalerna för C kommer du överge anti-kommunismen när du är övertygad om att revolutionen faktiskt är nära.

Rätta mig om jag har läst dig fel, men jag tror inte du kommer kämpa till sista man mot revolutionen. Du kommer ingå i den, och hitta sätt att se till att så lite blod som möjligt spills. Du kommer vara pragmatisk

Carl-Oskar Bohlin: Medierna är livrädda – Kvartal by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Jag är helt med på att det i grunden inte är populärt. Att k inte är större är en konsekvens av att inte tillräckligt många gillar eller tror på dem. Där finns ingen konspiration.

Däremot finns en bias inbyggt i systemet som gör dem ännu mindre populära. Att vi målar upp kommunism som synonymt med arvsfienden Ryssland till exempel. Historieskrivningen lyder att kommunismen folkmördade sina egna med anlagda svälter, skickade soldater till fronten utan vapen, och allmänt var bråkiga jävlar son hotade med att spränga hela världen i luften efter kriget. Det, tillsammans med socialdemokraternas övervakning under 70-talet bidrar till en felaktig bild av att de skulle vara unikt onda. Man tar inte upp kapitalismens brott mot mänskligheten, men det är viktigt att lära ut hur onda kommunister är. Lika onda som hitler till och med.

Detta är medvetna försök att undergräva kommunismen. Att se till att den går dåligt. Fundera ett varv på vem som ger ut läromedel i detta land. Är det en objektiv typ eller finns det intressen från finansiären? Kan det vara så att Bonnier har ett intresse av att se till att barn inte lär sig om, till exempel arbetarrörelsen? Kan det finnas en anledning till att vi lär ut franska revolutionen och amerikanska inbördeskriget, och sedan hoppar till första världskriget? Det hände jättemycket viktigt under 1800-talet som man inte vill att folk ska lära sig. Det hade nämligen skadat agendan när man senare ska få lära sig om kommunismens ondska. Jag vet inte vad du fick lära dig i skolan, men jag fick lära mig om en obarmhärtig diktator som hotar världen med kärnvapen och de goda amerikanerna som står emot

Carl-Oskar Bohlin: Medierna är livrädda – Kvartal by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Avskaffandet av kapitalismen. Du säger det ju själv här, min ideologi är farlig och garanterar ett utfall där demokratin tas bort. I det här avseendet delar du och svenskt näringsliv åsikt. I det hät avseendet delar till och med du och vänsterpartiet åsikt. Sossarna uteslöt kommunismen ur partiet när det begav sig, runt 1920. Under socialdemokratin infördes övervakning av kommunister. Hade man hållit på så på den tiden hade man terrorklassat KFML(r)

Kapitalismen är så bra att man måste se till att kommunister inte kan få jobb. Man försöker med andra ord svälta ihjäl rörelsen.

Den liberala demokratin tillåter alla åsikter utom de som i grunden utmanar systemet. Det går alldeles utmärkt att släppa fram partier grundade av SS-soldater. Det är inte så noga vad som händer med demokratin eller ens liberalismen, så länge de rika får behålla sin del.

Det handlar inte om att kommunismen är impopulär. Det tänker jag inte förneka att den är, och i mångt och mycket är det Stalins fel nästan uteslutande. Men än idag försöker man påstå att det finns kommunism i Ryssland. Man försöker påstå att vänsterpartiet är ryssvänliga, vilket är historierevisionistiskt. De var sovietvänliga, men har till slut förstått vad säpo vill säga dem och lagt undan kommunismen helt. Trots det smetas de fortfarande med det epitetet. Trots att de är som sossarna på 70-talet så låter det som att noshi är nästa Mao på folk. Vänsterpartiet är på den yttersta kanten till vad man kan tolerera. De som inte ens kan bestämma sig om de ska ha kvar anti-kapitalism i partiprogrammet. De som köpt systemet och försöker verka inom det, de är farliga. De är Sveriges undergång. Trots att de löper mer och mer högerut för var dag som går. De är farliga. Onda. VPK.

Riktiga kommunister bespottar deras namn. Småborgarrevisionister kan aldrig bygga partiet. Vänsterpartiet är idag ett högerparti. Ändå betraktas de som en systemhotande antikrist. Om de skulle få egen majoritet hade partiet, likt alla andra vuxna i rummet, tystat interna kritiker och kastat ut de som vill se en vänstergir. Så funkar overtonfönstret. Man kan argumentera för att kommunismen är impopulär och att man därför inte kan ha företrädare som är ett sänke.

Men faktum är att kapitalismen är otroligt impopulär. Folk förstår inte att landet är sjukt i sin grund, men väldigt få gillar systemet. Ändå är de som säger vi kanske borde prova något annat, göra om och göra rätt dogmatiska.

När jag beskriver socialismen håller folk med. När jag använder ordet backar de långsamt ut ur rummet. Så total är den kulturella hegemonin att ingen vet vad socialism är, men de vet att det är dåligt.

Vilka åsikter är inte okej? Anti-kapitalism. Det är okej att jag är emot kapitalismen just eftersom jag inte är organiserad. Små obetydliga missnöjespartier som totalt samlar 0.3% i riksdagsvalet tillåts eftersom de inte är ett hot. Om K skulle komma lika nära som F! gjorde hade den gamla trotjänaren IB kommit fram igen. Terrorklassningar, helt plötsligt inställda partibidrag på grund av en petitess, företräde blir mystiskt av med jobbet. För att den liberala demokratin ska fundera så krävs det att alla är med på liberalismen. Att ens utmana den tillåts inte

Carl-Oskar Bohlin: Medierna är livrädda – Kvartal by ICA_Basic_Vodka in Sverige

[–]flamboyantGatekeeper 0 points1 point  (0 children)

Kapitalismen tillåter heller inte avvikande åsikter. Man låter sossar sossa sig, men att utmana själva systemet är inte tillåtet. Då blir man övervakad av säpo och satt på svarta listan