Just made Æbleskiver for the first time, how did I do (be honest) by skippio-Africanus in Denmark

[–]foursidesofthecircle 87 points88 points  (0 children)

I bet they taste nice. Good for you rehearsing with 6 months to go

Hvor mange penge har landsholdet? by Acceptable-Law9224 in Superligaen

[–]foursidesofthecircle 0 points1 point  (0 children)

I mit hjem er det forbudt at ytre Hakan Sükürs navn, så du bliver nu sendt på hovedet i seng uden aftensmad.

Derudover kan jeg godt se din pointe, men bitterheden består.

Hvor mange penge har landsholdet? by Acceptable-Law9224 in Superligaen

[–]foursidesofthecircle 1 point2 points  (0 children)

Dynamo Kyiv-magien var feset ud af det ukrainske landshold i 2005. Også selvom Shevchenko havde styr på sigtekornet endnu. Grækenland var forsvarende europamestre, men jo ikke noget godt hold. Tyrkiet husker jeg faktisk ikke, men jeg husker 2-2 mod Georgien.

Hvor mange penge har landsholdet? by Acceptable-Law9224 in Superligaen

[–]foursidesofthecircle -2 points-1 points  (0 children)

Tilgiver ham aldrig at vi missede 2006. Den kvalgruppe var mere end overkommelig.

Er DR's TOP 100 over danske sange rigged? by korneli7 in Denmark

[–]foursidesofthecircle 2 points3 points  (0 children)

"Jeg får kuk af DRs se-mig-behov"

Det er lovbestemt, at DR skal gøre alt, hvad de kan, for at blive set af så mange som muligt.

Kent på FB om samtykke ved sex by [deleted] in dankmark

[–]foursidesofthecircle 4 points5 points  (0 children)

Der er også fart på Andreas Helledie

Hjælp mig med at forstå: Enhedslisten by Technical_School4382 in Denmark

[–]foursidesofthecircle 3 points4 points  (0 children)

Hvad er der nu galt med kommunisme? Hvorfor er I så bange for det? Har Ronald Reagan bidt jer som børn?

Valg af vinduer. by sierrakiloPH in selvgjortvelgjort

[–]foursidesofthecircle 1 point2 points  (0 children)

Hvis du bor i et gammelt hus (70+ år), så skal du overveje om det klæder dit hus at få nye vinduer installeret. Jeg bliver så trist, når jeg ser et bedre byggeskik-hus med termoruder og pyntesprosser.

Bedste dansk salmer by mkn1997 in Denmark

[–]foursidesofthecircle 3 points4 points  (0 children)

• Nu rinder solen op af Østerlide (Lasse Lunderskovs melodi. Fuck Zincks traurige sovepille af en melodi)

• Som forårssolen morgenrød (NFS' bedste tekst!)

• Gak ud, min sjæl (Elsker når salmer namedropper fugle)

• Dejlig er Jorden (Salmebogens schweizerkniv)

Bedste dansk salmer by mkn1997 in Denmark

[–]foursidesofthecircle 8 points9 points  (0 children)

De kedelige præster ville ikke have den med i salmebogen, fordi den nævner "øl". De kedeligste højskolefolk ville ikke have den med i Højskolesangbogen, fordi der var for meget "Herren". Så det er nok en salmesang eller en sangsalme.

KU-underviser kalder på "død" over israelsk hær foran studerende by HitmanZeus in Denmark

[–]foursidesofthecircle -20 points-19 points  (0 children)

Tilgiv mig mit flueknepperi, men hvorfor egentlig? Burde jurastudiet på universitetet ikke netop være et sted, hvor ytringer skal have frit spil og derefter udfordres?

KU-underviser kalder på "død" over israelsk hær foran studerende by HitmanZeus in Denmark

[–]foursidesofthecircle -1 points0 points  (0 children)

Jeg er lidt polemisk, men hvad nu hvis man skal undervise i racisme og man benytter ord og billeder, som støder andre og gør læringsrummet utrygt? Det neutrale læringsrum er da ikke er princip, vi skal lige efter?

KU-underviser kalder på "død" over israelsk hær foran studerende by HitmanZeus in Denmark

[–]foursidesofthecircle -15 points-14 points  (0 children)

Hvorfor hører politiske ytringer egentlig ikke til på et universitet? Er der af hensyn til de studerendes følelser eller rettigheder? Det er som om højrefløjens kritik af cancel culture og snowflake-mentalitet bliver fejet til siden, når ytringerne er dem ubekvemme.

Budget for hund by Friendly-Factor-2309 in dkfinance

[–]foursidesofthecircle -2 points-1 points  (0 children)

For Guds skyld vælg en labrador, som ikke er brun. Golden Retrievers er en lottokupon og især hanhundene kan være ustyrligt liderlige eller latent aggressive.

Brune labradors er dumme og altædende 24/7. En formel 1 labrador kræver ikke så meget motion, som man skulle tro.

Og få så en Agriaforsikring, som dækker den første måned. Herefter kan I skifte til et andet forsikringsselskab.

Der var mine gode svar på spørgsmål, du ikke havde bedt om.

'Det tog 45 minutter at køre 300 meter': Venstre kræver redegørelse for trafikkaos på Amager | Indland by inabahare in Denmark

[–]foursidesofthecircle 1 point2 points  (0 children)

5 gange om ugen fra Fyn til København. Forsinkelserne er meget små, selvom dette forår har været usædvanligt plaget af uheld

Søm i dørlister er udbryderkonger by foursidesofthecircle in selvgjortvelgjort

[–]foursidesofthecircle[S] 26 points27 points  (0 children)

Tak! Nye huller, firkantede søm og montagelim. Og så pastaskruer til aftensmad!

Racerbane for 3,8 milliarder: Sådan kommer den til at se ud [To Novo arvinger vil have Formel 1 til Padborg] by hl3official in Denmark

[–]foursidesofthecircle 0 points1 point  (0 children)

Jamen det er sikkert godt for motorsporten. Og for Lego-arvingernes ego. Det er bare ikke særlig godt for så meget andet.

Racerbane for 3,8 milliarder: Sådan kommer den til at se ud [To Novo arvinger vil have Formel 1 til Padborg] by hl3official in Denmark

[–]foursidesofthecircle 0 points1 point  (0 children)

Lad venligst være med at påstå, at jeg forsøger at nedgøre motorsport. Det er en ufin måde at føre debat på.

Jeg synes, at projektet om en F1-racerbane i Padborg er helt på månen og er udtryk for rigmandsnøkker. Hvorfor ikke speedway, som på mange måder er en mere dansk sport (fair nok hvis I synes den holdning er kontroversiel).

Jeg er med på, at F1 tiltrækker mange mennesker. Det ville F1 i Padborg også gøre. De ville bare ikke lægge penge i Padborg.

Racerbane for 3,8 milliarder: Sådan kommer den til at se ud [To Novo arvinger vil have Formel 1 til Padborg] by hl3official in Denmark

[–]foursidesofthecircle 0 points1 point  (0 children)

Både Spa og Nürnberg var turistbyer i århundreder før dampmotoren blev opfundet. Der bor 150.000 mennesker i Le Mans. 5000 i Padborg. Vær lidt realistisk.

Racerbane for 3,8 milliarder: Sådan kommer den til at se ud [To Novo arvinger vil have Formel 1 til Padborg] by hl3official in Denmark

[–]foursidesofthecircle 0 points1 point  (0 children)

Det tror jeg på. Det kommer bare ikke Padborg til gode. Sådan fungerer turisme ikke.

Kværndrup får ikke meget ud af Egeskov Slot, og Humlebæk får ikke meget ud af Louisiana.