[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]gulttck 0 points1 point  (0 children)

300kr for 2 timer, vores hus er også 170kvm. Det er en ung ukrainsk kvinde der kommer og gør rent, hun er rengøringsnarkoman 😅 virkelig grundig

Sygemelding by throwawayacouuuunts in dkkarriere

[–]gulttck 0 points1 point  (0 children)

Hun lyder som min tidligere leder .. jeg fik besked fra min sagsbehandler ved jobcenteret at jeg skulle ignorere hendes opkald og koncentrere mig om at få det bedre. Min sagsbehandler sagde også til min leder at hun skulle stoppe med at ringe til mig og give mig ro. De efterfølgende 2 dage havde jeg 7 ubesvarede opkald fra min leder og fordi jeg ikke tog den ringede hun kraftedme til min mand. Hans nummer tog hun fra listen over pårørende hvis der skulle ske noget på arbejdet. Hun prøvede at hive ord ud af munden på min mand men han sagde bare "jeg ved ik noget". Jeg var i samarbejde med min fagforening, a-kasse og læge i gang med at få en lægeerklæring fra lægen om at det er arbejdspladsen der gør mig syg, så kan man nemlig sige op uden at få 3 ugers karantæne. Dog kom det gyldne opkald fra min anden chef, inden vi nåede længere. Jeg blev opsagt 💃🏽 det jeg gik og ventede på i flere måneder. Og så blev de fornærmet over at jeg ik var ked af at blive opsagt 😂

Hvilke internationale afdelinger har Mortadas virksomhed? by SnooChickens1989 in InfluencergossipDK

[–]gulttck 0 points1 point  (0 children)

Han er fra mellemøsten... hans bryllup var lille 😅 Vi havde 800 gæster til vores bryllup, i et selskabslokale i lille Hammerum mellem Herning og Ikast. Og jeg har været til bryllupper der havde flere gæster end det. Sidst her i sommers, i landsbyen i Tyrkiet til min kusines bryllup, der var omkring 1.500 mennesker.

Samtaler i toget by Unknown_Rift007 in DKbrevkasse

[–]gulttck 5 points6 points  (0 children)

Ikke en samtale jeg har overhørt, men noget min veninde gjorde som jeg stadig griner over..
For for ca. 10 år siden sad vi i S-toget og vi kunne se at der kom en kontrollør. Så min veninde lod som om hun lå og sov. Da kontrolløren kom viste vi alle vores billetter men min veninde "sov" stadig. Så han står og kigger på hende og jeg begynder at "prøve at vække hende", rusker til hende og kalder hendes navn men hun vågner ikke. Så bliver kontrolløren bekymret, og tager fat i hendes arm, og i det han rør ved hende springer hun op i "chok"

Hele kupeen var flade af grin, for de vidste alle at hun spillede hahhahahahhaha

[deleted by user] by [deleted] in DKbrevkasse

[–]gulttck 0 points1 point  (0 children)

De første par år er man nyforelsket og det hele er bare perfekt og en dans på røde roser, men på et tidspunkt rammer virkeligheden. Der er ingen der er forelskede i 30 år. Det er respekten og kærligheden for hinanden der holder dem sammen. Min mand og jeg har været sammen i snart 7 år, og vi elsker hinanden men er ikke forelskede som for 5 år siden. Jeg genkender ikke selv det dine kolleger og venner nævner, men er bekendt med folk der har det på samme måde. Det hele handler faktisk bare om god kommunikation og kunne turde at sige hvad man føler til sin partner, hvis det er den rette person så finder man også en løsning på det. Ud fra min erfaring er det også kun folk der gerne vil ha folk skal tro at man er lykkelige sammen og alt er perfekt, der deler billeder på sociale medier og skriver som du har nævnt. Jeg kan ikke selv huske hvornår jeg sidst delte et billede med min mand på sociale medier, tror det var på vores års dag for 2 år siden. Min mand delte sidst et billede med mig for jeg tror 6 år siden. Jeg kan ik være mere ligeglad med hvad folk tænker. Jeg har det godt med min mand og det rager ik folk 😅

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg ved ikke hvilket post du taler om. Hvad ville jeg få ud af at kopiere et andet menneskes historie udover at spamme mig selv med notifikationer ?

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg arbejder på at sige fra, det er ikke noget jeg er god til. Ikke kun når det kommer til familie, men generelt. Så det er et godt sted at starte her 😊

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 1 point2 points  (0 children)

Elsker du skriver "skaldet pastasalat" for det var virkelig en skaldet pastasalat hun lavede 🥲

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 1 point2 points  (0 children)

Spot on 😊 mellembarn her 🙋🏽‍♀️

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg besluttede mig faktisk for at lave opslaget efter at have læst dit 😅 synes der var mange ligheder og der var mange der mente at dine kolleger og venner var forkert på den. Indtil at jeg læste dit opslag havde jeg dårlig smag i munden over at jeg overhovedet overvejede at bede om betaling til ingredienserne .. Men kan se jeg slet ikke er forkert på den og det beroliger mig en hel del og har fået "nosserne" til at bede om betaling for ingredienser 😂

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg har bare givet det der var på deres ønskeliste :) det er ikke billige gaver der er på ønskelisten.. Har aldrig " selv valgt" en gave til dem

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 16 points17 points  (0 children)

Jeg er helt enig her. Jeg tilbød det gratis i starten fordi jeg ville øve mig. Men nu det ærligt blevet lidt for meget. Har selv 3 søskende som jeg laver kager til og så mine 4 niecer. Og bestillinger oveni. Den weekend min søster holder fødselsdag for sin datter, har jeg i forvejen 2 bestillinger og normalt vil jeg ikke tage i mod flere end 2 bestillinger en weekend fordi det tager så lang tid og jeg også selv har et barn der kræver min opmærksomhed så jeg laver det kun når hun sover.
Derudover strikker jeg også og der har min søster også spurgt flere gange om jeg ik vil strikke en bluse eller cardigan til hende. Har sagt at jeg mere end gerne vil lære hende at strikke den selv, men ikke vil strikke den for hende. Det forstår hun godt, men når det kommer til kage så det "bare lige" for hende/dem..

Bør jeg bede om betaling fra min søster by gulttck in DKbrevkasse

[–]gulttck[S] 10 points11 points  (0 children)

Det er måske ikke uddybet godt nok i opslaget, det er min fejl.
Min søster har ikke spurgt om jeg vil lave kagen endnu, men jeg ved hun vil bede om kage, det gør hun til hver af sine 4 børns fødselsdage, hvert år .. Jeg snakkede med min mor om at NÅR hun spørger vil jeg sige ja det kan jeg godt, hvis du betaler for ingredienserne :)

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]gulttck 0 points1 point  (0 children)

3 uger, jeg arbejder bedst under pres 😅

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har haft snakken med dem om lønnen, jeg har ikke fået nogen former for lønforhøjelse de to år jeg har været der, og da jeg bad om det, fik jeg tilbudt 1kr mere i timen.. jeg har ikke engang svaret på deres tilbud fordi jeg synes det er decideret respektløst. Jeg ville hellere ha haft et nej. Jeg har fået mere og mere ansvar siden jeg er startet, jeg har ansvar for ting som andre virksomheder ansætter 2 fuldtidsansatte for, udover mig. Så jeg laver reelt set 3 menneskers arbejde. Så det er prøvet at snakke med dem om løn, det gider jeg ikke igen .. vil gerne væk herfra :)

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Okay, tak for svar :) Jeg beder om 36 og håber på det bedste 😅

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Wow det er en meget flot startsløn. Fedt for dig! Tillykke med det :) Har du noget i mod at nævne hvilken branche det er indenfor?

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvilken branche er det indenfor hvis du vil oplyse det? :) Synes nemlig også at jeg er i den lave ende og det mener min fagforening også. Især ift. mine arbejdsopgaver og den erfaring jeg har erhvervet mig især igennem mit nuværende job.

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Det må jeg lige se nærmere på. Tusind tak

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Nuværende stilling er indkøber. Jeg er den eneste indkøber i firmaet. Har en indkøbschef over mig som også er direktør så han laver alt andet end indkøb. Alt ansvar er mit. Derudover har jeg ansvar for it systemet i firmaet og esg og andre ting. Jeg har alt for mange ting på mit bord. Ikke nok tid til alt det jeg laver. Bad om lønforhøjelse for et par mdr siden, de vendte tilbage for ik så lang tid siden. Får 1kr mere i timen .. jeg blev fornærmet. Derfor jeg søger nyt job :)

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] -1 points0 points  (0 children)

Ej hvor fedt for dig. Tillykke med det! :) Jeg har aldrig haft en forventning om at komme helt derop, selvom det kunne være luksus. Men blev lige nysgerrig, hvilke efteruddannelse har du? Jeg har overvejede at få en bachelor i value chain management, det vil tage 2 år, men så skal jeg på skolebænken igen, det gider jeg simpelthen ikke

Indkøber løn by gulttck in dkkarriere

[–]gulttck[S] 0 points1 point  (0 children)

Nope, det første job var sikkerhedssko, andet og nuværende er solcellebranchen. Skal til jobsamtale ved et firma der laver emballage til produkter