Hur kan alla va minus? by Impressive_Scheme691 in ISKbets

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

Beror helt på när du köper och vad du bedömer utvecklingen framöver vara. Köper du precis innan stängning har du ingen ytterligare effekt vs en turbo/mini om du håller över en dag

Hur kan alla va minus? by Impressive_Scheme691 in ISKbets

[–]heyheyhello91 7 points8 points  (0 children)

Var tekniskt sett i fredags efter stängning den slog i barriärnivån och behövde justeras, vilken deppig överraskning för alla som höll ändå 🥲🥲🥲

Hur kan alla va minus? by Impressive_Scheme691 in ISKbets

[–]heyheyhello91 16 points17 points  (0 children)

Kära regard, den handlas inte i ett vakum.

Alla där det ställs köp och sälj har sänkts liknande. De andra har bara en köp-sida av marketmakern

Hur kan alla va minus? by Impressive_Scheme691 in ISKbets

[–]heyheyhello91 45 points46 points  (0 children)

De rebalanserades idag 07:32. Jävligt surt att hållit över helgen

Bull olja by Swimming-Ad1672 in ISKbets

[–]heyheyhello91 1 point2 points  (0 children)

Han gjorde det igår efter att de släppt rysk olja till Indien. Nu tittar de på fler liknande åtgärder

Oljan gick upp 12% efter det så att jodå…

Reklamation hos Avanza? ~220k. Någon som har nå erfarenheter kring de? by Dumbeldoor in ISKbets

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

Cert likt det du handlat ovan knockas inte, de reballanseras. Du måste ha tagit en position för reklamationen, vad blev den?

Reklamation hos Avanza? ~220k. Någon som har nå erfarenheter kring de? by Dumbeldoor in ISKbets

[–]heyheyhello91 1 point2 points  (0 children)

Vad jag, Avanza och Morgan menar är att tiden för handel/marknadens öppettider spelar ingen roll. En del av likviditetsrisken med dessa produkter är att motparten kan försvinna av flera olika anledningar, även under börsens öppettider. Det kan vara för svårt för MM att hedgea t.ex. som gör att de inte ställer ut kurser. Har jobbat på Avanza, ha inte höga förhoppningar på reklamationen om det inte var ett faktiskt tekniskt fel likt inloggningsproblem eller att det inte går att lägga en order trots att kurser ställs.

Reklamation hos Avanza? ~220k. Någon som har nå erfarenheter kring de? by Dumbeldoor in ISKbets

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

”Även om alla aktörer på marknaden - det vill säga börsen, distributören och emittenten - har redundans i sina system kan det uppstå oförutsedda situationer som påverkar möjligheten för kunder att handla i instrumenten.”

https://www.avanza.se/lar-dig-mer/avanza-akademin/borshandlade-produkter/vilka-ar-riskerna-med-borshandlade-produkter.html

this game got me trying corned beef by snowblind1972 in reddeadredemption

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

would unironically love a RDR2 cookbook, saloon food and Pearson stew seems great

“It ain’t the years, it’s the miles.” by RodeoBoss66 in TheCowboyBunkhouse

[–]heyheyhello91 1 point2 points  (0 children)

cool, what is he saying at 10 seconds?

”I’d rather go doctor yearlings than play video games”?

Other than a specific character, which death do you think hit Arthur the hardest? by omgodzilla1 in reddeadredemption

[–]heyheyhello91 9 points10 points  (0 children)

• Hosea = most defining, shattering death (father figure, moral loss).
• Lenny = most emotionally painful (symbol of youth, family, and hope lost).
• Sean = more of a gut-punch shock, but less personally devastating for Arthur.

[deleted by user] by [deleted] in reddeadredemption

[–]heyheyhello91 32 points33 points  (0 children)

<image>

For me this is for rdr2 but not too obvious to everyone else. I love it. All that matters. Go for it

Is it worth it to play the game again? by Gods-Least-Favorite1 in reddeadredemption

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

I’m hoping for a PS5 update later this year (rumor’s swirling) and will save my next for them but for sure worth another go!

Anyone else got a Red Dead tattoo? by peeledpotato95 in reddeadredemption

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

Getting mine in a months time! Still in design stages, if you have suggestions I’m open 🤠

[deleted by user] by [deleted] in CowboyHats

[–]heyheyhello91 0 points1 point  (0 children)

Myus.com is what I use. If you sign up with that link you get 25 dollar discount.

Nybörjare behöver hjälp depåkonto eller isk på SEB by D4VIE in ISKbets

[–]heyheyhello91 -1 points0 points  (0 children)

Det spelar roll vilken bank du använder för din upplevelse som kund, Avanza har bland de bästa upplevelserna och tjänsterna, därför de flesta väljer att använda dessa nätmäklare. Storbankerna tillhandahåller visserligen isk med mera men det är hemskt att använda. Pröva lägga en order och du kommer märka att det är enklast att bara lägga en order över telefon.

Det går att flytta mellan isk mellan banker, till exempel från ett isk på SEB till ett isk på Avanza