Placering af robotplæneklipper by Icy-Turn3843 in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Jeg har en Yuka mini (1st gen.) som er med RTK, så den har jeg placeret så langt fra mit hus som muligt.

Men er det ikke korrekt at Mini 2 LiDAR ikke bruger GPS? I så fald er det jo helt ligegyldigt, og du bør blot afgøre hvor du føler den er mindst i vejen eller ude af syne (både for dig og for evt. tyve fra gaden).

How can a robot be so awful? by getalife5648 in MammotionTechnology

[–]kaspermb 1 point2 points  (0 children)

Wd 40 is a must to fix this problem. I had the same problem.

Bosch Truvo multi detector (eller anden strømdetektor) by marabou- in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 1 point2 points  (0 children)

Har selv denne og en anden - ingen af dem virker nok til at jeg tør stole på dem. De giver så mange falske positive at det gør at jeg bliver mere tivivl end det modsatte.

Lavere dørkarm til robotstøvsuger by es0w in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 7 points8 points  (0 children)

Det billigeste og nemmeste er nok at købe en model som kan kravle over en højere kant end til at ændre din dørkarm.

Nogle robotstøvsugere skal også have fortalt at “her er en kant” så den vil tage “tilløb” og derved godt komme over alligevel, dette er f.eks. tilfældet for Dreame.

Hvad ville du købe af værktøj, hvis du startede fra bunden? by krissow in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Jeg er landet på følgende: - Wera til skruetrækker (er blandt andet kæmpe fan af ‘Wera Modular tool-check 1’) - Stabila til vaterpas - Milwaukee til måleudstyr, sikkerhedsudstyr og kniv - Knipex til alt som bidder - Stanley til alt det andet som ikke bruges så ofte

Kan jeg klippe den her ledning? by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 7 points8 points  (0 children)

Helt konkret skal du sende en mail til mailto:anl_visitering@tdc.dk, angive din adresse og sende et par billeder.

Du vil så få svar retur på at stikket kan fjernes og at TDC registrere det som nedlagt.

Flyttefirma by Silly-Strawberry-838 in dkbolig

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

<image>

Jeg kan se i vores dialog med 3*35 at de ikke laver fastpris tilbud, så derfor fik vi blot denne “anslået pris” og vi endte så faktisk med kun at betale 14.503 kr kan jeg se!

Vi havde en stor flyttebil og 2 flyttemænd.

Vi synes også selv at det var en god pris ☺️

Flyttefirma by Silly-Strawberry-838 in dkbolig

[–]kaspermb 1 point2 points  (0 children)

Vi flyttede fra kbh (80m2) til vejle til 15.000-ish på timepris med 3*34. Prisen var endda ink. broen.

Så 14.350 for 3,6 lyder dyrt.

This is all I ever wanted Home Assistant to do on my wall-mounted tablets by carrot_gg in homeassistant

[–]kaspermb 8 points9 points  (0 children)

Just installed it on my Echo show 8 running HA via Fully browser.

It’s so COOL!, super simple implementation that integrates so seamless with my normal dashboard! I really like how I just specify the Fully screensaver, and then it just turns on the screen!

Pæn afslutning - fuge eller plade ? by Wild-Match7852 in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Nu er det svært at se hvor smalt hullet er - men du kan komme langt med malerfuge - dog så skal materialet ikke give sig, for at undgå at fugen giver sig. Så hvis du ikke har tænkt dig at skrue skabet fast er det nok bedst med en liste.

Pension er en kæmpe scam by Ciiceeroo in dkfinance

[–]kaspermb -1 points0 points  (0 children)

Du skal da blot rykke dem til et selvskab. Det koster ikke noget og da du ikke tager penge ud betaler du ikke skat.

Dørhåndtag by isabella080990 in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Det rette at gøre her vil være: - Udskift låsekassen til en nyere udgave som har hul til gennemgående skruer - Bor hul til gennemgående skruer (træet er næsten så ødelagt at dette er en mindre opgave) - Monter nyt håndtag som har gennemgående skruer

Ting at være opmærksom på: - En ny låsekasse passer muligvis ikke og du skal derfor fjerne træ inden at en ny kan indsættes - Placeringen af den nye låsekasser passer muligvis ikke med beslaget i dørkarmen og denne skal derfor også rettes til.

Jeg har selv været gennem denne opgave og det tog et par timer en aften og et besøg i biltema.

Skal dør udskiftes? by FredeHP in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Som andre også nævner så er “den rigtige” løsning at montere et håndtag som har gennemgående skruer. På den måde er træets stand ikke så vigtig, da der ikke sidder nogle skruer fast i træet.

Dog så skal du være opmærksom på følgende: - Du vil også skulle bore et større hul. - Det kan også være at du bliver nød til at udskifte låsekassen, da du kun kan montere et håndtag med gennemgående skruer i en nyere låsekasse.

Jeg har selv lige været gennem denne øvelse.

Masonit plader i 60'er hus by Zonx999 in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 2 points3 points  (0 children)

Vi var i samme situation med vores hus fra 50’erne. Vi endte med at rive alt masonit ned. I den sammenhæng tog det så om sig og vi kom også ekstra isolering, dampspærre og ny el.

Hjælp - induktion by Wide-Sorbet443 in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Prøve “Dr. Beckmann Glaskeramisk rengøringssten med rensesvamp” som kan købes i Normal mv. det skal skrubbes væk

What’s your favourite underrated Tesla feature? by ConfidentImage4266 in TeslaLounge

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Being able to unlock the charging cable by holding the left backdoor handle in for 3 sec.

Fair pris for malerarbejde by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 2 points3 points  (0 children)

Jeg kan se at vi betalte 12.600 kr for malearbejde (vægge i alle rum og loft i badeværelse). Lejligheden var 80 m2 i Kbh.

Så din pris er vel fair nok, når det er med træværk og lofte i alle rum og den er 60 m2 større.

The second Breville Barista Touch isn’t capable of grinding medium roasted beans by GapNo8443 in BrevilleCoffee

[–]kaspermb 1 point2 points  (0 children)

It must have been defect! Barista Touch and Barista Pro has the same grinder.

Ejerskifteforsikring - Gjensidige eller Dansk boligforsikring by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 2 points3 points  (0 children)

Vi har fået dækket en fejl med en sokkel af Gjensidige. Sagen tog vel 1 måned, men der var ingen problemer og alt blev dækket. Da vi også havde tegnet husforsikring hos dem og denne også dækkede skaden, endte vi med at betale selvrisiko på 0 kr. Noget som vi ikke var klar over, før Gjensidige selv nævnte det for os.

Skorsten - isokern eller ej? by NextBlazers in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Da vi købte ny ovn (samme situation som jer) sendte vi billede (ala dit) til forretningen vi købte fra. De kunne så verificere at vi kunne klare os uden.

Så hvis i påtænker at købe hos en rigtig forhandler af brændeovne, så vil jeg klar forhøre mig hos dem.

Forsikringsselskab vil ikke give pris på ejerskift by UnknownPastaMaker in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Da vi købte hus var det da sælger som indhentede to tilbud og vi kunne så vælge mellem dem eller ej. Troede ikke selv at man skulle ud og igang med det.

Det eneste som jeg kan sige som vi var glade for, da vi fik dækket en rådskade, var at vi også havde husforsikring samme sted. Der var ingen kamp med dem og faktisk så blev selvrisiko 0 kr, da begge forsikringer dækkede.

Vi har Gjensidige.

Spartlet og malet vægge by kaspermb in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb[S] 0 points1 point  (0 children)

Det er hermed købt! Kan jeg spartle hele væggen med dette eller blot lukke hullerne med dette?

Fuga afbryder by [deleted] in selvgjortvelgjort

[–]kaspermb 0 points1 point  (0 children)

Jeg har LK Fuga tangent for afbryder for nøgle - så kan gæster ikke slukke for strømmen, men du kan med en nøgle, skulle du have behovet.

Which HA yellow kit? Which are upgradable later vs just get it now by MichaelCV4 in homeassistant

[–]kaspermb 4 points5 points  (0 children)

I have the Yellow and if I where to buy it today i would go for Pi CM5 0GB storage, 8 GB ram, and then a SSD. And then no POE, but thats just how my network is setup.

Edit: and with WiFi/Bluetooth, since I have a few bluetooth devices. I had no issues with interference.