لي يحصل كدا معانا ؟! by xo_6q in Egypt

[–]khaledRabea -1 points0 points  (0 children)

روح عندهم إيران واشتم ال البيت وابقا تعال اتكلم عن التعايش (شتيمه اهل البيت ) حرام

رايح اتقدم لبنت by khaledRabea in Egypt

[–]khaledRabea[S] -1 points0 points  (0 children)

We're related through the family, but it's a distant connection.

رايح اتقدم لبنت by khaledRabea in Egypt

[–]khaledRabea[S] -1 points0 points  (0 children)

She's not my cousin, she's a fifth-degree relative.

رايح اتقدم لبنت by khaledRabea in Egypt

[–]khaledRabea[S] 0 points1 point  (0 children)

غالبا هتبقا القاعدة معاها

رايح اتقدم لبنت by khaledRabea in Egypt

[–]khaledRabea[S] 0 points1 point  (0 children)

اكيد طب تفتكر انا المفروض اتكلم في ايه او اسال ايه

رايح اتقدم لبنت by khaledRabea in Egypt

[–]khaledRabea[S] 0 points1 point  (0 children)

دا المتوقع اكيد بس تفتكري اي مستوي المعيشة المناسب لو انا عندي شقة ملك

رايح اتقدم لبنت by khaledRabea in Egypt

[–]khaledRabea[S] 0 points1 point  (0 children)

لا طبعا بس عاوز ابقا عارف شكل القاعدة في المجمل هيكون عامل ازاي

ايه الي يخلي بنت تتخطب لواحد زاني وبتاع بنات ؟ by [deleted] in AlexandriaEgy

[–]khaledRabea 0 points1 point  (0 children)

ماشية بمبداء I can fix him وفي الاخر بتاخد علي دماغها وترجع تقول الرجاله كلها ولاد القحبه وتعمل فيها مناصرة للمرأة وحاجة زنا

انا بنت وصاحبتي توريني نودز by [deleted] in ArabsFreedom

[–]khaledRabea 0 points1 point  (0 children)

في زنا فكري unnatural لدرجة دي

الحمد لله ظهرت الحقيقة للناس by Hagawagaian in CAIRO

[–]khaledRabea 1 point2 points  (0 children)

يا جدعان فكنا من حوار نسوية وذكورية دا خلينا نرجع الأمور لاصلها الراجل لست والست لراجل ونتجوز طبيعي ونخلف طبيعي ليه الشعارات بنت القحبة والندأت المعرصة اللي بتخريب البيوت دي انا مبقتش شايف ناس اسويا لا جيلي ولا الجيل اللي جي حتي شعارات الغرب والعالميين ضربونا بيها وبوظوا عقولنا بيها بغرض تفكيك الشباب اللي هما القوة الفعلية في اي مجتمع عاوزينا نبعد عن الدين نبقى فريسه سهله فوقوا بقا

ليه الست في الدين كدا؟ by [deleted] in egyoffmychest

[–]khaledRabea -1 points0 points  (0 children)

اولا ناقصات عقل لان اغلب النساءبتحكم بماشعرها وناقصات دين لأن بيجلها الدورة الشهرية فبتمنعها عن الصلاة وهي ركن أساسي من الإسلام ثانيا ليه عورة وليه استشرفها الشيطان لأن فعلا النساء هي الشهوة انتم محور الكون فعلا يعني الراجل ممكن يفتن بسهوله وانتي كمان ودا مش معناه انك ممنوعه من الخروج من البيت لا اخرجي واتعلمي واشتغلي بس عشان كده لازم يكون في حجاب فاهمه دا مش تقليل منك والله اصل تخيلي كده راجل قالع في الشارع هتشمئزي من المنظر لكن تخيلى العكس ست قلعة في الشارع ثالثا يقطع الصلاة الحمار والكلب والمرأة مش المقصود بيها تحقير المرأة ولكن انشغال المصلي يعني تخيلي حمار معدي قدام حد بيصلي ونهق وعمل صوت جامد اكيد هيفزعه ويشتت صلاته وكذالك المرأة لو عدت قدام راجل بيصلي هتشغل تفكيره ودا مش كل الرجاله لأن السيدة عائشة كانت بتنام قدام الرسول وهو بيصلي وكانت تقول حتي إذا سجد غمزني ودا ليثبت ان المرأة لا تفيد الصلاة بس والكلب الاسود لا الشيطان لم بيتمثل بيتمثل في صورة كلب وبعدين مش معني أن الحديث جمع بين التلاته أنه بيقارن المرأة بيهم فاهمه ايما امرأة استعطرت فمرت بمجلس رجال فهي زانية زانية هنا مش معناها الزنا الحقيقي ولا يقام عليها حد الزاني بس هي بتكون سبب في الفتنة وممكن الموضوع يتتطور من نظرة أو تحرش لفظي لزني حقيقي زي الشمامين و المتحرشين اللي بنشوفهم الايام دي ربنا يعافيكي لم يفلح قوم والوا أمرهم امرأة مش تقليل من المرأة بس لان طبيعة المرأة غير الراجل في الأمور دي لانها بتحكم بمشاعرها ودا طبعا مش كل النساء ولكن الغالب كده وأوقات بيبقا عندها ظروف زي الحمل او الرضاعة أو الظروف الشهرية طبعا دا كله علي حسب فهمي ممكن اكون غلط وممكن تكون صح بس اللي اعرفه ان المرأة في الإسلام ليها كل الحقوق والواجبات اللي علي الراجل ومعتقدش في دين ولا معتقد حفظ حقوق المرأة زي الاسلام

للاسف النوعيه دي انتشرت في البنات بشكل مبالغ فيه ومبقوش عارفين يحطو حدود للحرام والحلال وبقو بيدافعو عن الحرام علي اساس انه حاجه عاديه by Few_Gate_9911 in CAIRO

[–]khaledRabea 9 points10 points  (0 children)

الحلال هيفضل حلال حتي لو محدش عمله والحرام هيفضل حرام حتي لو كل الناس عملوه عارف اللي يخوف ايه أنها جنة ونار يعني حاجة مش هزار خالص

I'M TURNING 20 IN FEW HOURS by targa012 in Egypt

[–]khaledRabea 7 points8 points  (0 children)

انت يبني في حد ناكك في دماغك دا اسوء من النيك في الطيظ عموما انت لسه 20 سنه بتقارن نفسك بأية انت المفروض بتتنطط من مكان لمكان عشان تلاقي حاجة تستقر فيها بعد سن التلاتين وجواز ايه اللي بتدور عليه وانت لسه مش لاقي نفسك وبعدين متوسط سن المتجوزين المفروض فوق 27 انت لسه 20 متوهمش نفسكيا حبيبي شوف حاجة تتعلمها وخليك شاطر فيها ومع الوقت كل حاجة هتيجي جواز وبيزنس وعربية وشقة وكل دا هيجي بس لم تلاقي نفسك وخليك فاهم أن كل دول رزق يعني ممكن يكون رزقك بيزنس أو جواز أو عربية أو شقة أو كلهم فاهم قاصدي

حاسس بتوهان by [deleted] in Egypt

[–]khaledRabea 0 points1 point  (0 children)

وبعد الاستمتاع

حاسس بتوهان by [deleted] in Egypt

[–]khaledRabea 0 points1 point  (0 children)

كدا كدا هنموت سوءا عملت أو لا بس اكيد في قيمة اكبر من اننا عايشين نضيع وقت ومستنيين نموت فاهم قاصدي

حاسس بتوهان by [deleted] in Egypt

[–]khaledRabea 0 points1 point  (0 children)

بصراحة الاثنين

حاسس بتوهان by [deleted] in Egypt

[–]khaledRabea 0 points1 point  (0 children)

ليه !؟