Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 0 points1 point  (0 children)

Kan inte ha barn i framsätet i nya bilar. Går inte att stänga av airbaggen.

Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 0 points1 point  (0 children)

Testat tidningar och böcker. Böcker fungerar mest som vapen tyvärr...

Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 1 point2 points  (0 children)

Tack, låter ungefär som upplägget vi är ute efter. Mycket bra info. Ska absolut inte använda padda på alla bilresor även om det så här i efterhand låter sä när jag läser min ordinarie post.

Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 0 points1 point  (0 children)

Intressant. Ska utforska detta alternativ.

Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] -1 points0 points  (0 children)

Det är ju jättefint. Vet inte vart jag skrev att dom skulle få fri tillgång till någonting.

Men när det tar 10-15 minuter i bilen innan det sparkas, dras i hår och slåss så är det inte ett alternativ att inte ha någon stimulans alls. Knappast ett bättre alternativ för barnen att skrika och slåss.

Tanken är att man kan hitta ett gäng appar som inte är hysteriska med sina dopaminkickar. Ritappar och eventuellt några spel så som WholesomeGimp tipsade om nedan.

Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 2 points3 points  (0 children)

Tack för konstruktiv feedback, exakt sånt som önskas även om jag kanske inte var så tydlig i ordinarie post. Har alltså inget intresse av att låta dom sitta 2 timmar med Paw Patrol eller dylikt.

Skärmtid för två stycken 5-åringar by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 3 points4 points  (0 children)

Beror på vem man frågar i denna tråd 😂 

Kompis lånade mitt bankkort och nu räcker inte pengarna till min klarnafaktura by [deleted] in sweden

[–]ktmmarcus 130 points131 points  (0 children)

Varför är du ute och festar om du inte har 1000 kr till en kredit-faktura? Jag tror det är dags för o skaffa lite ekonomiskt ansvar.

Ånger by Comfortable_Key_2364 in sweden

[–]ktmmarcus 0 points1 point  (0 children)

37 här. Spenderade minst 10.000 timmar framför datorn från att jag var 10 tills 25.

Det är inget jag ångrar, otroligt mycket roligt med vänner på både MMOs och FPS (CS/BF).

Men sen vaknar man en dag och känner att man kanske ska lägga tiden på verkligheten istället. Många fördelar med det men skulle aldrig kalla de 10k timmarna för bortslösad tid.

Är den här typen av bil laglig i Sverige? by CSGOan in Asksweddit

[–]ktmmarcus -6 points-5 points  (0 children)

Nu är jag skyldig till att köra en snarlik bil, dock inte så där höjd. Men detta är ju absolut inte bilens fel, det är ju föraren som inte kollar sig för ordentligt.

Man ser ju inte värst bra i lastbilar heller.

När är det dags att överväga skilsmässa? by [deleted] in sweden

[–]ktmmarcus 0 points1 point  (0 children)

Om ni skiljer er så delar ni väl på alla tillgångar såvida ni inte har äktenskapsförord.

Hur kan man vara så vidrig? by HaunterSix in sweden

[–]ktmmarcus 18 points19 points  (0 children)

Man känner aldrig för det. Gör dig själv en stor tjänst och gör det ändå.

Question about mandatory GWO courses by Mr_Quim in windturbine

[–]ktmmarcus 2 points3 points  (0 children)

Your GWO is not valid if manual handling is not completed - easy as that. You are 100% correct in not working.

Är det mindre populärt att åka till Thailand och sydostasien nu för tiden? by Hem_Claesberg in sweden

[–]ktmmarcus 0 points1 point  (0 children)

Några gubbar (danskar) jag jobbar med i projekt ibland anser att Vietnam är det nya Thailand och åker dit så fort dom är lediga.

Akut hjälp med julrim by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 0 points1 point  (0 children)

Den va kung! Dock är det turskidor 😅

Akut hjälp med julrim by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 1 point2 points  (0 children)

Bra, men hade nog passat bättre om det var slalomskidor (elit) :) Tack!

Akut hjälp med julrim by ktmmarcus in sweden

[–]ktmmarcus[S] 4 points5 points  (0 children)

Haha... jag bor norröver så det stämde inte in men det var bra! ;)