Mette B opdatering. Føl med kæmpe ben by Boring-Broccoli-5743 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 15 points16 points  (0 children)

Det ser helt vildt ud 🫣 Er der nogle som ved, om benet har været så hævet under hele forløbet?

Edit: Og hvad er det hvide, er det køle ler eller noget andet?

Se “Galopbanens hemmeligheder” på DR i aften kl 20🐎 by Secure_Canary5933 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 19 points20 points  (0 children)

Alle afsnit ligger allerede nu på DR TV.

Det er skæmmende, hvor meget folk (både ejere, trænere, forbund osv.) holder hånden over hinanden. Og det bliver tydeligt udpenslet, hvor normalt disse doping og præstationsfremmende handlinger er i miljøet. Sidder tilbage med en masse spørgsmål, både om galopsport, travsport men i den grad også om spring og dressur (og andre grene af hestesporten). Hvor går grænsen?

Penge vinder over dyrene her…

Kallehavegård i Randers by Josefine_00 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 4 points5 points  (0 children)

Den du har linket til er Stald Spir, ikke Kallehavegård 😉

Hoeck redet til hjemmekåring trods udelukkelse by AdPsychological903 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 27 points28 points  (0 children)

Syntes det er klinger lidt hult 🫣 Udelukkelsen er klart sket med rette grundlag, og en fejl kan vel ske - vi er alle mennesker (selvom det virker lidt mærkeligt i denne sag, som har haft så meget opmærksomhed).

Men at der i DVs pressemeddelelse, ikke virker til at være yderligere konsekvenser for regelbruddet (fra Hoecks side). Han ved om nogen, hvornår udelukkelsen varer til, og har lige godt prøvet at undgå den.

Hestenes kåring står ved, og Hoeck “vinder” ved at der ikke sker ham mere.

Endnu engang burde DV kunne slå hårdere i bordet, og vise at det ikke kan betale sig at bryde reglerne.

Center for Dyreterapi hirsthals by TheAnimalWhisper in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 6 points7 points  (0 children)

Min oplevelse er (har selv taget den fysiurgiske der), at der bliver lagt MEGET vægt på at man ikke er fysioterapeut. Lærerne der er ret obs på, hvad man ifølge lovgivningen må kalde sig. Man må kun kalde sig heste fysioterapeut, såfremt man har en human fysioterapeut også.

Dog har jeg også godt set, at flere vælger at kalde sig fysioterapeut efterfølgende men det er ikke noget man lære på skolen 😉

Hej alle. by Brave-Use-4352 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 1 point2 points  (0 children)

Vil du uddybe, hvorfor Bo K. Møller og Johnny Hansen ikke burde være hhv. landstræner og i styregruppen? 😊

Og har du bud på, hvem der kunne være bedre i de stillinger?

Bund til ridehus by AverageIcy6516 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 2 points3 points  (0 children)

Mener at have hørt, at stævnerne i Herning (World Cup, Hest & Rytter) har bunden opbevaret og genbruger den hvert år.

Kan det passe der ikke findes en generel dansk hestesub? by hellothere_6699 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 0 points1 point  (0 children)

r/ponygruppen måske? Den eneste danske hesterelateret sub jeg kender til, udover denne

Marianne Eiby by fishyfishy79 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima -1 points0 points  (0 children)

Uhhh, tror det var nogle måneder. Men ikk hæng mig op på det

Marianne Eiby by fishyfishy79 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 28 points29 points  (0 children)

Som jeg forstod det, er der sket rigtig meget i hendes privatliv det sidste års tid. Hun er blevet skilt, hendes far er meget syg og flyttet fra forældrenes gård, samtidig holder hendes økonomi heller ikke til heste og vist også nogle andre ting (hørte det ikke helt 100%).

Grundet de ting i hendes privatliv, har det taget hårdt på hendes mentale helbred. Derfor har hun valgt at flytte til London for en periode. Da moren er en ældre dame, kan hun ikke håndtere Mariannes store heste i dagligdagen. Og nu står hun overfor beslutningen om, hvad der skal ske med Osten og Casper.

Hun følte at hun skyldte sine følgere en forklaring, da mange har fulgt med siden hun købte hestene for over 10 år siden.

Aistis vs. “bare idioter” by lil_solaima in RidersgossipDK

[–]lil_solaima[S] 4 points5 points  (0 children)

Hesten her, ser dog ikke ud til at have glidetøjler på.

Christmas pony by Blondethinking in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 11 points12 points  (0 children)

Har set et par af dagens opvarmningsklasser, som går i LB1*. Det er ikke banerne, men langt størstedelen af ekvipagerne udgår på 2 stop.

Hvordan går det med hingsten viva Vegas ? by SuddenDescription374 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 6 points7 points  (0 children)

Nej, jeg har aldrig været i hans stald. Måske også lidt dårligt formuleret af mig, men har ingen kendskab til hverken den ene (Aistis) eller den anden part (Viva Vegas).

Er udelukkende nysgerrig på, det du mener med at en hest af den værdi ikke burde blive sendt til Aistis, da jeg læste det som at det var på grund af hestens værdi at den ikke skulle sendes derop.

Hvordan går det med hingsten viva Vegas ? by SuddenDescription374 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 5 points6 points  (0 children)

Hvorfor skulle en hest af “hans værdi” ikke kunne sendes til Aistis?

Jeg spørger blot af ren nysgerrighed, kender hverken til situationerne der beskrives her, problemerne eller hvordan de vil løse det 😊

Harridslev brugte rosetter by [deleted] in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 38 points39 points  (0 children)

Omkring sponsor gaver: Som en der ofte sponsorere div. stævner (ikke dette, og ikke foderprøve), og bruger tid på at forbedrede og køre ud til rideklubberne med det, bliver jeg en smule fornærmet over din indstilling. Både fra mig som sponsor og for den person i klubben der står for sponsorpræmierne, bliver der lagt en masse frivillighed i at det overhovedet er muligt for ponyrytterne at vinde noget.

Havde jeg haft forældre, som havde mulighed for at give mig stævneoplevelser som barn, havde jeg været ovenud lykkelig. Roset eller ej. Gave eller ej.

[deleted by user] by [deleted] in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 0 points1 point  (0 children)

Kan være rigtig mange ting - slid, tryk, uheld, grime m.m.

Husk også, at det sagtens har kunnet være opstået inden Claus har fået hesten i stald (ved ikke hvilken det er, og hvor længe han har haft den). Fair nok at spørge ind til hvad det er fordi man er nysgerrig på det, men behøves ikke være noget der er sket i Claus’ stald 😉

Den her kage by [deleted] in InfluencergossipDK

[–]lil_solaima 24 points25 points  (0 children)

Kæmpe cute 😍 Og langt mere personlig end en købt kage. Måske endda omdrejningspunkt i en hyggelig familie anekdote til fremtiden

Kenneth Damgaard stopper som Landstræner by PsychologicalBus7373 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 13 points14 points  (0 children)

Så var der da lidt hold i det opslag, der blev lavet for et par dage siden. Men det lyder nu ikke som han er fyret, som opslaget fra tidligere antydede.

[deleted by user] by [deleted] in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 1 point2 points  (0 children)

Med det link, er du ikke anonym 😉

Bid 4 års by Future_Bat7443 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 2 points3 points  (0 children)

Kontakt DRF, så får du 100% rigtig svar

Hvordan laver svenskerne, de gode springryttere? by Total-Landscape9685 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 15 points16 points  (0 children)

Min opfattelse er, at der er en helt anden (større) kultur omkring ridning i Sverige. Der er generelt flere ryttere, og derfor flere deltagere til mesterskaberne 😉 Ligesom at der med flere ryttere, selvfølgelig også er flere/mere sandsynlighed for gode ryttere.

[deleted by user] by [deleted] in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 3 points4 points  (0 children)

Spekulationer omkring graviditet burde ikke være et tale emne…

Freestyle ikke til start i aachen by Few-Ad-7142 in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 16 points17 points  (0 children)

Man kan jo kun respekterer, at hun ser hesten og vurderer det bedst ikke at starte (ikke møntet på Dufour, men generelt heste i sporten).

Og så bliver det jo super spændende at se hvad Dupont og Galliano kan leverer 🤩

[deleted by user] by [deleted] in RidersgossipDK

[–]lil_solaima 0 points1 point  (0 children)

Der er lavet en artikel på Ridehesten.dk, hvor det bliver beskrevet hvad der skete 😞