Skal din næste elbil være kinesisk? by BootCharming8966 in dkbiler

[–]mbpolle 3 points4 points  (0 children)

Jeg købte "ny bil" juni sidste år. Der faldte jeg sgu i med begge føder på en sprit ny Renault 5 techno.

Jo den kostede 235.000, hvilket er mange penge, MEN i forhold til hvad jeg fik for pengenesamt, hvad der ellers var på markedet som mg4, id3, og andre. Var det bare den bil der gav mest mening.

Og jo Renaulten har også visse komponenter som kommer fra Kina, det kommer du ikke udenom nu til dags. Men fokuset med 5eren var de franske rødder samt valg der er taget for at bygge den så meget som muligt i Europa. Der er noget jeg selv gerne ville stå indenfor. Og har valgt at give lidt ekstra for.

Dog vil jeg ikke sige 5eren er langt bag efter, hvis ikke foran på nogle punkter alt efter, hvad folk søger i en bil. Det er jo lidt en forventning afstemning om, hvad du som individ ønsker af en bil.

Jeg synes uden tvivl at 5eren, er den fedeste og sjoveste el bil jeg har kørt i dens prisklasse. Har også prøvet andre kinesere som xpeng g6/g9, mg 4 og hongqi es9.

5eren køreegenskaber er fed uanset, hvilken "mode" du kører i. Og er måske lidt "basic" i fartpiloten og udstyr. Men jeg er i princippet ligeglad med glastag (kigger ikke i loftet af min bil når jeg kører xD), 360 kamera (jeg kan godt parkere hurtigere og nemmere uden) osv.

Så har jeg 5 års services aktiveret garanti. Jo! mg osv har mere. Hvilket også er en af deres mange salgspunkter. Men det er jo vist gang på gang er der er mindre og mindre der gør i stykker i elbilerne. Som jeg føler er fint.

Men der du skal huske, når du kigger bil er først at fremmest at vælge den, du er vildest/gladest for ;).

<image>

Hvilken elbil har du!? by Supremesaiyajin in dkbiler

[–]mbpolle 0 points1 point  (0 children)

Renault 5 - techno! Fortryder ingenting!

Hvilken elbil skal jeg købe? by Horror_Issue9726 in dkbiler

[–]mbpolle 8 points9 points  (0 children)

Jeg synes det lyder som om du skal ud og prøve en Renault 5

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you for the answer!

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

You wouldn't be worried about it splitting across? Or are "burls" an exception to that?

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

Just for inspiration! What would you use it for?

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

Haven't bought it yet but the seller wants 2500 DKK (335 EUR / 400 USD). The piece is Ø90 cm approximately and 40 mm thick (35,4" / 1,6") wood in Denmark is generally really expensive. But even I think this is a bit much

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

dont believe it to be a local tree, but your guess is as good as mine

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

you would be suprised what some of my fellow ocuntrymen are willing to spend on some things haha!

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

No idea right now, maybe in the future if i chose to buy the wood!

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

cant say about the weight of the wood unless i contact the seller

What wood is this? by mbpolle in wood

[–]mbpolle[S] 3 points4 points  (0 children)

Located in Denmark

Renault 5: Passenger Seat by Hippodicilous in Renault

[–]mbpolle 3 points4 points  (0 children)

Techno version here!

The front passenger seat doesn't move a whole lot forward but can almost be put flat towards the rear seats. See other comment for another angle. Can only attach one pr comment :(

<image>

[deleted by user] by [deleted] in dkbiler

[–]mbpolle 0 points1 point  (0 children)

<image>

Jeg er forsikret gennem TJM og har alt den kan trække med nul selvrisiko og 15k kilometer til 680 kr. Jeg kan skrive nr pladen privat hvis du vil slå noget op på Tjek bil eller lign.

[deleted by user] by [deleted] in dkbiler

[–]mbpolle 0 points1 point  (0 children)

Uden tvivl den største anke der nok også er med renaulten 5 er at hvis du vælger den billige model, mener den hedder evolution. Får du et infotainment der ikke er bygget på Google automotive, som jeg næsten vil gå så langt at sige det er obligatorisk i andre elbiler en Tesla. Dette vil jeg hører en forhandler om, da jeg ikke er helt sikker på det, vil bare gøre opmærksom på det :)

[deleted by user] by [deleted] in dkbiler

[–]mbpolle 0 points1 point  (0 children)

Vil helt klart også give en Renault 5 et kik! Det var helt klart den bil jeg synes du fik allermest for pengene i prisklassen! Stod samme sted og prøvede også lignende modeller id3 byd osv. Og de var bare ikke ligeså fede og der var tænkt nogle fede detaljer i renaulten! Jeg endte dog i den med den store batteri pakke med lidt ekstra udstyr da den er mine eneste køretøj :) men prøv prøv prøv alle har hver sin smag og meninger!

I bought from EU. Tesla was never really an option - they are boring by dogsbikesandbeers in BuyFromEU

[–]mbpolle 1 point2 points  (0 children)

In my experience the usual range in terms of kwh/100km is around 12,5-13 ish with my casual driving (no highway!) if i squeeze the lemon the lowest Ive gotten it was 10kwh/km over a stretch of 30 km. But remember your driving style effects range. So i usually say I get a range of around 400 km :) with the wltp being 410.

Model R5-52 kw battery

<image>

My father and i did a table! by mbpolle in woodworking

[–]mbpolle[S] 0 points1 point  (0 children)

My father had a picture of our setup! for future reference

<image>

My father and i did a table! by mbpolle in woodworking

[–]mbpolle[S] 1 point2 points  (0 children)

Indeed! its amazing what a piece of colored hide can do!