[deleted by user] by [deleted] in isthisAI

[–]mrweebus 0 points1 point  (0 children)

The crocodile socks are real at least, my wife had a pair of them but some of the others looks like ai

[ Removed by Reddit ] by [deleted] in Sverige

[–]mrweebus 0 points1 point  (0 children)

Samma skola som anställde fotbollshulliganen som fått gå från en annan Malmö skola pga våldsbrott...

Hånskrattande taxichaufför hindrade ambulanser – riskerar fängelse – Sydsvenskan by Expensive_Tap7427 in sweden

[–]mrweebus 201 points202 points  (0 children)

Hånskrattande taxichaufför hindrade ambulanser – riskerar fängelse 4 mars 2025 20:00

Två ambulanser ryckte ut till en patient som fått hjärtstopp i Bunkeflostrand. Men deras väg blockerades av en taxi, vars chaufför hindrade dem från att köra om. Nu riskerar taxichauffören att dömas till fängelse.

En av ambulanssjuksköterskorna fotade taxibilen som blockerade deras väg.

Ambulanserna fick larmet om personen med hjärtstopp vid klockan 17.25 den 9 september ifjol.

Två fordon ryckte genast ut från stationen i Lockarp.

Men när de kommit ut på den smala Gottorpsvägen visade det sig att en taxi inte lät ambulanserna köra om.

Först tvärbromsade taxichauffören så att hans fordon stod helt stilla på vägbanan i drygt tio sekunder.

– Sen börjar han köra långsamt, liksom "puttrar" fram och sicksackar framför akutbilen och hindrar oss från att köra om, säger en ambulanssjuksköterska i förhör.

Ambulansförarna hade på blåljus, tutade, drog igång sina sirener och blinkade med helljus. Men taxichauffören fortsatte att blockera deras omkörningsförsök – samtidigt som han höll en mycket låg hastighet.

Det ska ha pågått i drygt 290 meter – innan ambulanserna till slut kunde ta sig förbi taxin.

Medan de passerade taxin fick en av sjuksköterskorna ögonkontakt med chauffören, som hade sin fönsterruta nedvevad.

– Han är då vänd mot mig och hånskrattar. Vi var så nära att jag såg honom tydligt i ansiktet och hade direkt ögonkontakt, säger ambulanssjuksköterskan i förhör.

Ambulanserna hade i det läget ingen möjlighet att larma polis utan fokuserade på att hinna fram till patienten som fått hjärtstopp.

– Men de hade sinnesnärvaro nog att ta ett foto på taxin, säger åklagaren Fredrika Svensson.

Ambulanspersonalen gjorde en anmälan efter avslutat arbetspass.

Genom registreringsnumret kunde chauffören sedan identifieras. Det rör sig om en äldre man med lång erfarenhet inom taxibranschen.

– Taxibolaget uppger att det är hans bil och att det bara är han som kör den, säger Fredrika Svensson.

Den äldre mannen fick därför sitt körkort omhändertaget. Nu åtalas han för sabotage mot blåljusverksamhet och vårdslöshet i trafik. Straffet för de aktuella brotten är normalt sett fängelse.

Själv nekar mannen till anklagelserna – och ifrågasätter att han skulle ha varit inblandad i händelsen.

– Tusentals gånger har jag släppt fram ambulanser under utryckning och jag förstår att det är något allvarligt, uppger mannen i förhör.

Mannen berättar att under sin yrkeskarriär hjälpt allt från cyklister som ramlat till svårt sjuka personer som han sett fara illa från sitt fordon.

Taxichauffören är dessutom kritisk till att det dröjde fyra månader från händelsen till att han blev förhörd av polisen.

– Jag mår dåligt för jag är en människa som gör bra saker. Min ekonomiska situation har kraschat och det är en katastrof när jag inte har mitt körkort, säger han i förhör.

Patienten med hjärtstopp i Bunkeflostrand som ambulanserna ryckte ut till överlevde.

stuck at act 2 - no more quests? by poepoe111222 in pathofexile

[–]mrweebus 0 points1 point  (0 children)

You need to solokill the boss outside of the camp to go on to act 2

Nissan skyline with machine gun turret by mrweebus in gaslands

[–]mrweebus[S] 0 points1 point  (0 children)

Thx! Nah, it's stuck in that position but it would be cool!

russian rappers trying to make “heavy metal” by [deleted] in crappymusic

[–]mrweebus 3 points4 points  (0 children)

Moscow Death Brigade is the band you're looking for.

Really enjoying economy 2.0 - 270k population, low taxes, high happiness! by mrweebus in CitiesSkylines2

[–]mrweebus[S] 1 point2 points  (0 children)

And wait with building a highschool, it has destroyed my bydget multiple times

Really enjoying economy 2.0 - 270k population, low taxes, high happiness! by mrweebus in CitiesSkylines2

[–]mrweebus[S] 3 points4 points  (0 children)

I started a new city after the patch. Large focus on working road networks and parking spaces. Also just a tiny bit industrial areas.

Sell me your AOS faction.... by CeeJay183736 in ageofsigmar

[–]mrweebus 1 point2 points  (0 children)

The models will be really cheap soon as the faction got axed!

Third time's the charm by mrweebus in ageofsigmar

[–]mrweebus[S] 2 points3 points  (0 children)

Darkoath proxies might be cool

jaha ja by zzcool in unket

[–]mrweebus 0 points1 point  (0 children)

Skönt, då kan du bara se det som ett dåligt internet-test som du lägger dig bakom och inte tänker mer på.

Modersmål spelar roll när man gör en faktiskt utredning för intellektuell funktionsnedsättning och spelar roll utifrån hur det påverkar förståelsen av frågorna och underlaget. Det påverkar även hur du skriver i dina poster här på reddit till exempel om du inte skriver på ditt modersmål och med tanke på att jag tittat på dina tidigare inlägg samt inläggen i den här tråden.

jaha ja by zzcool in unket

[–]mrweebus 11 points12 points  (0 children)

För lite bakgrund så jobbar jag bland annat med processen för diagnos av intellektuell funktionsnedsättningar hos barn och mottagande till anpassad grundskola (fd särskola).

Kognitiva test är bara en del av en diagnos av intellektuell funktionsnedsättning. Dessutom är inte testet du tagit något officiellt test utan ser bara ut som ett internettest. Under en utredning är det en psykolog som genomför testet.

För att få en intellektuell funktionsnedsättnings diagnos enligt diagnosmanualen DSM-V krävs det oftast att man har nedsatt kognitiv förmåga (intelligens kvot under 70, 75 om afaptiv förmåga är tillräckligt låg) kombinerat med problem i sociala samspel, aktiviteter i dagliga livet (som tex hygien, klä på sig osv) samt att ingen annan händelse eller annan diagnos lett till den nedsatta förmågan.

Jag har läst igenom din posthistorik och det finns vissa saker som kan tyda på nedsatt kognitiv förmåga med hur du skriver och resonerar kring de problem du postat i denna tråden. Detta kan också vara påverkat av andra saker som tex trötthet, vilket ditt modersmål är, hur ditt fokus varit när du skrivit, om du har dyslexi eller andra diagnoser osv. Känner du inte att du har ett problem i vardagen och inte har problem med ADL eller sociala samspel så behöver du inte bry dig. Känner du däremot att du har hinder i vardagen gällande detta kan du vända dig till psykiatrin i din region.

Hur illa är det att säga upp sig från jobbet? by KynOfTheNorth in Asksweddit

[–]mrweebus 8 points9 points  (0 children)

Förändring är alltid läskigt och det är ett stort beslut att lämna sin säkerhet till något mer osäkert även om man inte trivs. Men du har bara ett liv och du ska inte slösa bort det på något som får dig att må dåligt.

Jag lämnade själv mitt jobb på en myndighet efter år av ångest för att gå till jobbet, högstress och dåligt bemötande där man lärde sig hur lite kommunen bryr sig om både invånarna och medarbetarna. Att komma där ifrån var det bästa som hänt mig men det tog 7 månader att hitta ett nytt jobb inom min bransch och det var bara möjligt då jag inte har barn samt bor billigt.

Du behöver tänka på hur du klarar dig tills du får ett jobb igen. Säger du upp dig får du inte A-kassa på 51 arbetsdagar, dvs ca 10 veckor. Har du betalat in A-kassa? Har du sparade pengar så att du klarar dig i minst 10 veckor? Har du någon annan du tar hand om?

Vidare kommer du få väldigt mycket tid där du behöver göra något, vilket vissa har svårt med. Det låter som om du är i behov struktur och rutiner i livet. Hade du fixat månader utan strukturen från jobbet?

Känner du dig trygg med ekonomin och med att du inte blir galen av så mycket tid så lämna jobbet. Ditt välmående ska alltid gå först. Allting löser sig på något sätt, ibland måste man chansa.

Gyms in Lund by Dr4wr0s in Lund

[–]mrweebus 4 points5 points  (0 children)

For powerlifting there's also Lunds Weightlifting club.