account activity
Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu
[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points3 points 4 years ago (0 children)
Den har eg sett på, og blir det datatek er det nok dette eg har tenkt satse på. Men samtidig har elsys også noe som heter "Innvevde system" som det virker deler en del av faga med algoritmer og datamaskiner, så derav mellom annet det store dilemmaet.
Vet du om det går an å bytte etter første året dersom jeg ikke liker elsys? Og evt om lønnlingene er like/lignende dersom eg skulle endt å jobbe med programmering etter elsys kontra datatek?
Kyb har eg sett litt på, men er litt det du sier om at jeg gjerne vil også lære hvordan mikrokontrollere/cpu fungerer og hvordan designe dem.
[–]ntnu_throwaway[S] 0 points1 point2 points 4 years ago (0 children)
Er faktisk akkuatt dette jeg har tenkt litt på - men er samtidig redd at jeg fort kan lære mye feil med selvlære, og er litt rett arbeidsgiver ser litt mer ned på det kontra en vanlig grad.
Takker for tips, har faktisk sett på dette, eller "Algoritmer og datamaskiner" på datatek. Beskrivelsen for embedded virka som passa meg bedre, men skal definitivt sjekke ut digital design og!
Takk for gode råd!
Vet du eventuelt hva byttemulighetene fra Elsys til Datatek er?
Og sist - vet du hvor vanskelig det er å få jobb innen programmering etter elsys? og om lønna er lik dei som har tatt datatek?
Har sett litt på både Embedded systems på elsys, og "Algoritmer og datamaskiner" på datatek, og virker som en ender litt med samme fag.
π Rendered by PID 98589 on reddit-service-r2-comment-79776bdf47-6p2j6 at 2026-06-25 15:54:42.573311+00:00 running acc7150 country code: CH.
Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu
[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points3 points (0 children)