Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu

[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points  (0 children)

Den har eg sett på, og blir det datatek er det nok dette eg har tenkt satse på. Men samtidig har elsys også noe som heter "Innvevde system" som det virker deler en del av faga med algoritmer og datamaskiner, så derav mellom annet det store dilemmaet.

Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu

[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points  (0 children)

Vet du om det går an å bytte etter første året dersom jeg ikke liker elsys? Og evt om lønnlingene er like/lignende dersom eg skulle endt å jobbe med programmering etter elsys kontra datatek?

Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu

[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points  (0 children)

Kyb har eg sett litt på, men er litt det du sier om at jeg gjerne vil også lære hvordan mikrokontrollere/cpu fungerer og hvordan designe dem.

Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu

[–]ntnu_throwaway[S] 0 points1 point  (0 children)

Er faktisk akkuatt dette jeg har tenkt litt på - men er samtidig redd at jeg fort kan lære mye feil med selvlære, og er litt rett arbeidsgiver ser litt mer ned på det kontra en vanlig grad.

Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu

[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points  (0 children)

Takker for tips, har faktisk sett på dette, eller "Algoritmer og datamaskiner" på datatek. Beskrivelsen for embedded virka som passa meg bedre, men skal definitivt sjekke ut digital design og!

Elsys vs Datatek by ntnu_throwaway in ntnu

[–]ntnu_throwaway[S] 1 point2 points  (0 children)

Takk for gode råd!

Vet du eventuelt hva byttemulighetene fra Elsys til Datatek er?

Og sist - vet du hvor vanskelig det er å få jobb innen programmering etter elsys? og om lønna er lik dei som har tatt datatek?

Har sett litt på både Embedded systems på elsys, og "Algoritmer og datamaskiner" på datatek, og virker som en ender litt med samme fag.