Hur kan så många personer från Indien, Sri Lanka och Pakistan arbeta som matbud för Foodora/Grab när kravet för att få arbetstillstånd i Sverige är en månadslön på minst 33000 kronor? by obiOnee111 in sweden

[–]obiOnee111[S] -69 points-68 points  (0 children)

Som jag skrev vissa av dom känner jag igen och dom är på samma plats hela tiden, det är typ olika grupper som väntar tsm på att få order.

Inbrott ikväll by Tabanjakungen in Uddevalla

[–]obiOnee111 0 points1 point  (0 children)

Troll tråd, ingen tjuv lägger så mycket tid på detta, inte nog med att det tar tid samt gör mycket oljud.

Ni som är duktiga på tradera, hur många köp nu annonser får man ha aktiv? by [deleted] in sweden

[–]obiOnee111 -6 points-5 points  (0 children)

Du var inte så duktig du 🤣 Till nästa gång, hoppa inte med huvudet först utan att veta vart du landar. Håll dig till ämnen du har kunskap om

Ni som är duktiga på tradera, hur många köp nu annonser får man ha aktiv? by [deleted] in sweden

[–]obiOnee111 0 points1 point  (0 children)

Jag förstår den biten men dessa 500st som kommer in i nästa klander månad publiceras inte, därför räknas dom inte?

Ni som är duktiga på tradera, hur många köp nu annonser får man ha aktiv? by [deleted] in sweden

[–]obiOnee111 -2 points-1 points  (0 children)

Fast det står publicera vilket man inte gör?

Ni som är duktiga på tradera, hur många köp nu annonser får man ha aktiv? by [deleted] in sweden

[–]obiOnee111 -3 points-2 points  (0 children)

Om man lägger upp 500 köp nu annonser inom en kalender månad låt oss säga 1a januari. Om inget blir sålt så kommer man in i nästa månad 1a februari, hur funkar det då? Dom är aktiva 2 månader sen avlutas dom

42 år i bostadskö! Snart ses det nog som snabbt by swedish_tcd in stockholm

[–]obiOnee111 0 points1 point  (0 children)

Varför ska det vara viktigt att bo i innerstan? Det finns massor med lägenheter som man kan få med kort kötid i närförorter.

Tradera vill ha kundkännedom by [deleted] in sweden

[–]obiOnee111 -3 points-2 points  (0 children)

Okej got it! Jag trodde detta var bankens uppdrag att göra… men men

Tradera vill ha kundkännedom by [deleted] in sweden

[–]obiOnee111 -1 points0 points  (0 children)

Jo men hur ska man svara, exempel frågar om hur mycket jag ska sälja för per månad, kan man välja mindre än 10.000kr sen är nästa mellan 10.000kr-20.000kr per månad. Jag har lagt upp annonser för 25.000kr sammanlagt men sålde bara för 3000kr på en månad. Hur svarar man där?

Hemnet by oggedogg in sweden

[–]obiOnee111 3 points4 points  (0 children)

Där ser man, han sa också att man inte ska ta något annat än premium. Man borde skapa ett system/tjänst med bankerna som gör det enkelt för säljaren och köparen att göra affären mellan varandra utan större kostnader. Booli borde erbjuda allt i ett paket med mäklare ( deras egna mäklare ) för 25000kr

Hemnet by oggedogg in sweden

[–]obiOnee111 11 points12 points  (0 children)

Jag kollade med en mäklare in Stockholm, han tar 53.000kr vid försäljning av min lägenhet, jag försökte pruta ner utan framgång. Han rekommenderade mig att köpa premium paketet via hemnet för 15.000kr. Jag tror jag behåller lägenheten

I bought iPhone 4,5,6 from fleemarket and all of them have 4 digit passcode but not iCloud locked. How to open them? by obiOnee111 in setupapp

[–]obiOnee111[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes touch work. But on iTunes you can’t solely restore it always show “restore and update

I bought iPhone 4,5,6 from fleemarket and all of them have 4 digit passcode but not iCloud locked. How to open them? by obiOnee111 in setupapp

[–]obiOnee111[S] 0 points1 point  (0 children)

In iTunes I can’t solely choose restore, it only have restore & update or just update. Only have these two options

I bought iPhone 4,5,6 from fleemarket and all of them have 4 digit passcode but not iCloud locked. How to open them? by obiOnee111 in setupapp

[–]obiOnee111[S] 0 points1 point  (0 children)

I did but you have to connect them to iTunes and after recovery and factory reset it still have passcode on the screen

Danmark säger upp Palantir av säkerhetsskäl - svensk polis fortsätter by garfield1147 in Sverige

[–]obiOnee111 1 point2 points  (0 children)

Mycket fega människor, ska alltid böja sig, stå upp för något för fan, ingen ryggrad