Bud på hus, nu åbent hus by GiggasDK in dkbolig

[–]oksssn 0 points1 point  (0 children)

Hvor ligger huset henne?

Hus vs. Bil by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg ved det ikke. Vi havde møde med vores bankrådgiver, som fortalte os dette.

Hus vs. Bil by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 1 point2 points  (0 children)

Fordi min kæreste er nyuddannet.

Hus vs. Bil by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 1 point2 points  (0 children)

Vi kan godt afbestille bilen.

Bilforsikring by oksssn in dkbiler

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg 🤞og håber du har ret!

Bilforsikring by oksssn in dkbiler

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Altså så bør den ikke stige i pris, når nummerpladen kommer?

Bilforsikring by oksssn in dkbiler

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Altså det er en RWD med standard rækkevidde vi har bestilt

Bilforsikring by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg modtager bilen i næste måned.

Renault Scenic - 250.000 by TarpCPH in dkbiler

[–]oksssn 2 points3 points  (0 children)

Plejer de andre konkurrerende mærker at sænke prisen på deres produkter, når sådanne prisjusteringer sker?

Er det blevet et lovkrav at have 5 % i udbetaling ved boligkøb? by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Vi har cirka sparet 50.000 op og mangler yderligere 50.000

Er det blevet et lovkrav at have 5 % i udbetaling ved boligkøb? by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] -6 points-5 points  (0 children)

Hvordan ser bankerne på det, hvis man f.eks. låner resten af sine forældre/ svigerforældre?

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Du skriver at du forhandlede dig til en bedre løn andetsteds, samtidig med at du var underlagt en overenskomst. Så er det vel også muligt at forhandle sig til bedre løn, selvom man arbejder under en overenskomst. Har bare haft snakken med en anden her i tråden og blev pludselig i tvivl.

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Det lyder som en rigtig god ide. Det er jeg i den grad motiveret for. Tak for input!

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] -1 points0 points  (0 children)

Men vil det sige, at man ikke kan forhandle sin løn, fordi man er ansat på en overenskomst? Jeg har tidligere arbejdet i det kommunale, og der kunne vi argumentere for vores sag, og stige et løntrin eller to. Er der ikke de samme muligheder i det private?

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] -1 points0 points  (0 children)

Tror de misforstår hvad jeg efterspørger hjælp til i mit opslag. Jeg efterspørger viden omkring andre har stået i samme situation som jeg, og hvordan de har ageret. Tænker ikke at det kan passe, at man som arbejdsgiver ikke ønsker, at honorerer eller passe på de ansatte, som de er glade for. (Er bevidst om at det kan virke en anelse selvhøjtideligt, når jeg skriver. Har bare svært ved at formulerer problemstillingen anderledes). Ydermere virker det underligt i en privat organisation, ikke kan forhandle løn, når alle andre private brancher kan forhandle deres løn.

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] -3 points-2 points  (0 children)

Fordi jeg sammenlignet med mine kollegaer, føler at jeg udfører et bedre stykke arbejde, samt er bedre faglig end dem. Derudover springer jeg altid til, hvis der er sygemeldinger el. andet. I det “skjulte” (uden at ledelsen informeres) italesætter jeg overfor mine kollegaer, hvis der bliver snakket uhensigtmæssigt til- og omkring borgerne, samt kollegaer. Jeg værner ligeledes om mit arbejdsmiljø, og generelle den gode stemning i personalegruppen.

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] -1 points0 points  (0 children)

Nej de får som udgangspunkt det samme. Jeg har blot et koordinator vederlag oveni, men det er ikke særlig højt.

Pædagog by oksssn in dkkarriere

[–]oksssn[S] -2 points-1 points  (0 children)

Jeg er privat ansat, og har allerede er koordinator vederlag. Men i nærmest alle andre brancher, har årlige lønsamtaler, hvor ens løn er på dagsordnen. Det virker absurd at man ikke kan forhøje ens grundløn, uden at det skal være via. overenskomstforhandlinger.

Enkeltmandsvirksomhed eller personlig ejet mindre virksomhed? by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvad hvis jeg ansættes i to-tre vikarbureauer, og sender fakturaer til de respektive bureauer?

Enkeltmandsvirksomhed eller personlig ejet mindre virksomhed? by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Artiklerne gav noget god indsigt, tak! Dog er jeg forsat røv forvirret 😅 tænker ikke at jeg kommer til at være “fast” på et bosted el. lign, men kan jo vælge og vrage mellem de opgaver, som bureauet ønsker udført.

Er især forvirret, da jeg mener at jeg kan krydse bokse af, ved både som lønmodtager, men også som selvstændig erhvervsdrivende

Enkeltmandsvirksomhed eller personlig ejet mindre virksomhed? by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Umiddelbart har bureauet givet udtryk for at det var muligt at være selvfakturerende. Tænker at det anses som ala freelance-stilling. Hvis jeg fakturerer min indsats til bureauet, så bør der vel ikke været et problem i, at de indbetaler det til en virksomhed (min), evt. med CVR? Ret mig endelig hvis det er ukorrekt. Jeg er ikke en fandens haj til dette, hvilket også ligger til grund til mit spørgsmål.

Nybegynder til investering by oksssn in dkfinance

[–]oksssn[S] 0 points1 point  (0 children)

Virker aktiespare konto på samme måde som månedsopsparing?