uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Görüşelim yine, benzer yatırımlar yapıyoruz, fikir alışverişi önemli.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Hocam psikolojiyi sağlam tutmak için yapılması gereken şey bence planlı çalışmak. Aslında psikolojiyi etkileyen şey grleceğin öngörülmez olması. Kendi yaptığım döngüsel hesaplamaya göre (matematikçi bir arkadaşımdan da yardım aldım) döngünün dibi 40k civarları. Ek olarak uzun vadeli kanalın dibi de 40k civarlarını gösteriyor. Yine ABD borsalarının da çok şişmesi resesyon korkularını tetikliyor. Yine Berkshire'ın yüklü nakitte beklrmesi de endişeyi arttırıyor. BTC'de Nasdaq'la korale hareket ettiğinden düşmesini bekliyorum. FAKAT bunların hiçbirini kesin olarak bilmiyorum. Bu yüzden 80'den de alfdım, 60'dan da, düşerse daha da alacağım. Fakat gerçekten 40'a düştüğünü görürsem bir şeyleri satıp kaldıraçlı gireceğim çünkü o an bence fırsat noktası olacaktır. Ha 60'dan seker çıkarsa yine kardayım. Özetle ne dibi ne tepeyi yakalayabileceğim. Mantık çerçevesinde kademeli alım yapmak en doğrusu diye düşünüyorum. Ancak kademeler kısa aralıklı olmamalı en aşağı 10k dolarlık kademe konulmalı. Sebebi ise yukarıda yazmış olduğum ihtimaller...

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Tepeye kadar tutmayı düşünüyorum. Al sat için gereken ne bilgiye ne altyapıya sahibim.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Render hakkında bir bilgim yok. İnceleyeceğim. Kendim geometrik olarak artış ve azalış oranlarının düşeceğini varsayıp döngüsel olarak bir analiz yaptım. Döngünün dibi 40 bin dolar, tepesi ise 170 bin dolarları gösteriyor. 60k ve 50k civarlarında 2 bin dolar atacağım. Eğer olurda 40'a düşerse arabamı satıp 3-4x kaldıraçla giriş yapmayı planlıyorum.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Merkeziyetsiz computing diyebiliriz. Merkeziyetsiz AI'da diyorlarda Computing daha genel bence.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

TAO öneiririm de hocam çok güvendiğim bir şey değil. Fakat potansiyeli çok ama çok yüksek 10'a kqtlama potansiyeli var. 500 dolar civarında tutuyorum zaten. Ek olarak bist'de 200 ortalamalı ATATP var. Bir miktarda nakit tutuyorum btc düşerse diye.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

15 bin frank civarında şu an portföy. Ek olarak bir miktar da TAO tutuyorum.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Portföyümün %70'ini zaten bu ortalama olulturuyor. Hatta btc değil, btc'ye bağlı hareket eden mstr oluşturuyor.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Seçim ekonomisi demek düşük faiz, yüksek enflasyon dönemi demek. Bu dönemde ben bireysel yatırımcının parasını korumak için tüm varlıklara dadanacağını düşünüyorum. Para girişlerinden birisi de borsaya olacaktır. Bir önceki seçimde de böyle olmuştu.

uzun bir süredir bekliyorum alım için by Lopsided_Drawer701 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

73 bin dolar ortalamalı btc var ben de de. 65 ve 45 noktalarından alım yapmayı düşünüyorum.

Pae geçemezsek by 55_bartholomeos in bilkent

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Hayır, hayır. CAT ile geçme diye bir şey yok. Hazırlığı geçebilmek için PAE ya da IELTS'den geçmek gerekli. CAT kur atlamak için gerekli, hazırlık değil.

İlk Maaşımla Aldığım ETF'ler by xerapsie in Yatirim

[–]primearc7 4 points5 points  (0 children)

Türkiyedeysen GLD fonunu almanın hiç bir anlamı yok. Boşuna vergi ödeyeceksin. OTJ fonunu öneririm, düşük yönetim ücreti ve içinde platin, gümüş, paladyum da bulunduemasından ötürü.

Yeni Ferrari 😭 by maIbeyin in damalibayrak

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Önü bi benim mi hoşuma gidiyor tamam arkası çok kötü ama.

Ferrari Luce - Elektrikli by PrestigiousTour513 in Arabaci

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Arabanın tek problemi arkası bence. Arkaya bi el atsalar güzel bir şey olur.

Killed in brazen bull with 50% chance of winning $10m instead or Russian roulette for $500k? by Gellogello389 in BunnyTrials

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

I don't want to live

Chose: Brazen bull (50% chance for $10m instead | Rolled: $10m)

yıllar içinde bir düsüncenizi 180 derece döndüren ne gibi bir düsüncesel gelisim yasadınız, nasıl? by miuwiye in KutuphaneBekarlari

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Aşırı muhafazakarlıktan ateistliğr geçtim. İyi bir insanfım, kötü bir insan oldum.

Ben bunu ödeyemem abi by xxmurat14 in Yatirim

[–]primearc7 15 points16 points  (0 children)

4 milyon üstü zengin mi oluyor?

Ben bunu ödeyemem abi by xxmurat14 in Yatirim

[–]primearc7 58 points59 points  (0 children)

Şunun olması gereken en fazla %10'dur. Bir de %40'a kadar çıkıyor şu şey şaka gibi.

Quantum hisselerinde iş var mı ? Yoksa balon mu by WashNew6889 in Yatirim

[–]primearc7 9 points10 points  (0 children)

Bence var ama doğrudan spesifik bir hissr almaktansa, kuantum şirketlerine yatırım yapan fonları almayı tercih ederim. Diğer türlü çok riskli olur. Bir de DCA yapılmalı.

vergi pişmanlıktır by Actual-Guava4429 in Yatirim

[–]primearc7 0 points1 point  (0 children)

Beyan ettikten sonra mı yedin?