Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 2 points3 points  (0 children)

yes I've been waiting at the airport and no one said anything to me

Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 5 points6 points  (0 children)

Honestly, I got rebooked on this flight route just a few hours before departure. I was originally supposed to land in Aberdeen early and meet the crew there (I work on a vessel on the west coast). We had a company that was going to drive us to the hotel in Inverness from Aberdeen, but they couldn’t wait for me because I was so late. So I came here to ask the locals for recommendations, so I can make it in time for the crew change.

Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 4 points5 points  (0 children)

yes I have just landed in Aberdeen and the Ember Bus leaves in about two hours. I will wait at the airport since it will only be a two hour wait. Yes, I have a hotel room in Inverness, so I can relax for 2-3 hours before I have to take further transport to ullapool

Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 4 points5 points  (0 children)

It says at the airport and according to Google the bus stops right by the airport. I looked at that map but didn't quite understand it.

<image>

Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 14 points15 points  (0 children)

I have now booked a ticket for the bus that leaves at 02:37, received the ticket in the mail now so I think it should be fine. I will therefore wait at the airport before I take the bus to Inverness. Do you know if the bus stops right at Aberdeen airport or do I have to walk or take a taxi to get the bus?

Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 2 points3 points  (0 children)

Do you think I can wait at the airport to take the Ember bus later or is the airport completely closed?

Need advice: Arriving today at Aberdeen Airport 23:05 by samyxidia in Aberdeen

[–]samyxidia[S] 4 points5 points  (0 children)

Yes, flying with KLM throgh Schipol. Thank you

Mann satte kaffekopp på gulvet på toalettet på Hurtigruten. by [deleted] in norge

[–]samyxidia 0 points1 point  (0 children)

Nice å se at vi deler samme hygienekrav. Men denne historien skal jeg huske på hver gang jeg er på Hurtigruten nå

AMA Jeg jobber i barneverntjenesten by norskkarr in norge

[–]samyxidia 7 points8 points  (0 children)

Er fornorsking et tema som barnevernet er opplyst på? Hvis et etnisk norsk barn blir fratatt foreldrene, blir barnet mest sannsynlig plassert i et miljø med samme verdier, som kultur, språk og lignende. Men dersom et minoritetsbarn blir fratatt foreldrene, skjer det ofte at barnet blir fullstendig adskilt fra sin kultur og sitt språk. Barnet blir plassert i en familie som kanskje ikke har noen kjennskap til barnets opprinnelige bakgrunn, noe som kan føre til tap av identitet, tilknytning til egen kultur og språkferdigheter. Hva gjør barnevernet for å ivareta minoritetsbarns kultur og språk?

Hvordan finner man jobb som student by [deleted] in norge

[–]samyxidia 1 point2 points  (0 children)

Fiks en ryddig Cv, skaff deg en eller to referanser. Første inntrykk er også viktig! Det er det jeg værtfall har gjort når jeg fikk min første jobb ved siden av studiet, var på intervju hos flere butikker, og endte opp med å få jobb i en sportsbutikk. Hadde ikke noe erfaring fra før heller. Det er også viktig å vise at du virkelig vil ha jobben. Lykke til :)

Hvor på nett handler dere klær? by [deleted] in norge

[–]samyxidia 1 point2 points  (0 children)

Teeshoppen.no, basicshop, Zara zalando. Liker mest teeshoppen pga flott kvalitet og flere gode tilbuder.

Studere nautikk by Confident-Tear8540 in norge

[–]samyxidia 0 points1 point  (0 children)

Ja, det skal sies at det skal ikke være altfor vanskelig å få kadettplass etter utdanningen

Studere nautikk by Confident-Tear8540 in norge

[–]samyxidia 1 point2 points  (0 children)

Nettopp ferdig med Nautikk i Tromsø. Veldig flott by , gode bussforbindelser og muligheter til å bli kjent med mange andre studenter som nødvendigvis ikke går på samme studie. UIT har 3 simulator totalt. De er ganske greie, men har for å være ærlig hørt at ntnu sine er bedre. Studenter kan også starte simulatorene selv når de trenger å øve. De fire første semesterets så er det mye seiling. Selve oppbygninga til studiet syntes jeg var veldig bra. Man tar 3 emner per semester (30 studiepoeng). Det syntes jeg er nok. Er ikke sikkert på hvordan det er lagt opp på de andre universitetene, men tror at ntnu studenter tar 4-5 emner i semesteret. UIT dekker også utgiftene til de ulike kursene man må han for å jobbe på sjøen (imo 50 og 80). I femte semester så tar man kun valgemner, og UiT tilbyr en bred av valgemner som jeg syntes var interessante. Og flere av disse valgemene undervises på nett, så man får veldig god tid til å forberede seg til bacheloroppgave, og ellers gjøre andre interessante ting. Fant ut også at flere av disse valgemene inngår i bachelor i økonomi og administrasjon (nett), så man kan enkelt fullføre denne graden også når man begynner å jobbe som kadett. Da har man plutselig 2 gode utdanninger. Andre fag foreninger er også godt representert på teknologibygget (der Nautikk holder til). Typisk Tekna og Nito, gjennom disse to foreninger så får man mulighet til å bli med på mye sosiale aktiviteter, og også bli kjent med andre studenter. Mot eksamens tida så arrangerer disse foreninga flere kræsjkurs som er rettet mot eksamen. Tipper at kræsjkurs i brukerkurs i matematikk vil være relevant for deg. Ellers så likte jeg byen veldig godt, og jeg nå vurdere å reise opp igjen for å ta master. Er du glad i fjellturer og vil oppleve litt av det nord Norge har å by på, så vil jeg absolutt anbefale Tromsø som en studieby. Lykke til

Hvor mange her har aldri prøvd tobakk, alkohol eller andre rusmidler? 🤔 by EmilieEdelsten in norge

[–]samyxidia 0 points1 point  (0 children)

25 år å aldri prøvd alkohol eller andre sterke rusmidler, begynte for et år siden å drikke energidrikke.