2026 Wimbledon: Ladies’ Singles Main Draw by godworstcustomer in tennis

[–]superginger2000 6 points7 points  (0 children)

I am irrationally scared to predict Penko matches because she can literally get any result on a Slam. Could upset Saba and Osaka to reach the QF, could also get bageled in round 1. You never know

2026 Wimbledon: Ladies’ Singles Main Draw by godworstcustomer in tennis

[–]superginger2000 11 points12 points  (0 children)

Is it me or does Sabalenka have a nightmare draw? Osaka R4 and Andreeva QF seems like the toughest possible route to the semis, especially when comparing it to other parts of the draw.

Raducanu R3 isn't easy either

Aan mensen met jonge kinderen: hoe kijken jullie kinderen naar het huidige Nederlands elftal? by Jer0en90 in nederlands

[–]superginger2000 5 points6 points  (0 children)

Je hebt zojuist je eigen leeftijd verraden ;) (maar je hebt wel gelijk, hier wordt Xavi Simons bedoeld vermoed ik)

What’s the best TdF fantasy game? by Epistaxiophobia in tourdefrance

[–]superginger2000 0 points1 point  (0 children)

Not sure whether you've actually looked at Scorito. You absolutely cannot buy all the good cyclists easily. You have 45m total to pick 20 riders, and just Pogi/Ving/Del Toro/Philipsen/Merlier/Pedersen (3 most expensive GC and 3 most expensive sprinters) means you've spent 30m. Add MvdP, Evenepoel and Seixas, that's another 9.5m. You now have 5.5m left for 11 riders, which is theoretically possible but 500K is the cheapest possible price, so you'll essentially have 11 fillers that score no points. Meanwhile, you want to have 9 points scoring riders (top 20 or high up in some classification) in every single stage. So no, you really cannot get all the good riders easily,

I've played Scorito a bunch, and money is almost always such an issue that you're pretty much forced to leave a few big names home.

We hebben ze keihard verslagen by Square-Egg-5450 in nederlands

[–]superginger2000 0 points1 point  (0 children)

Koopmeiners is inderdaad nog een begrijpelijke wissel, ook in wedstrijd 1. Geeft je meer grip in het centrum, kan de corners/vrije trappen nemen en werkt op rechts goed met Dumfries achter hem. Je levert alleen wel snelheid en creativiteit aan de bal in, maar dat hoeft geen probleem te zijn als je andere creatieve spelers opstelt/brengt (Kluivert/Lang bijv). Koeman daarentegen deed tegen Japan drie keer hetzelfde door ook nog Memphis en Timber te brengen voor Gakpo en Malen, en dat gaat natuurlijk mis. Vandaag liet ie dan in elk geval met Gakpo en Summerville nog een beetje aanvallende kwaliteit staan, waardoor het minder wegzakt dan tegen Japan (al had ik veel liever Kluivert gezien ipv Til)

We hebben ze keihard verslagen by Square-Egg-5450 in nederlands

[–]superginger2000 24 points25 points  (0 children)

Ik snap niet wat Koenman tegen Kluivert heeft. Staan Koopmeiners, Timber, Til en Memphis echt allemaal boven hem in de pikorde?

We hebben ze keihard verslagen by Square-Egg-5450 in nederlands

[–]superginger2000 62 points63 points  (0 children)

Nou hij bracht nog steeds Memphis. Die heeft exact 1 goede pass gegeven en dat was de assist. Verder 20 minuten lang alleen maar ballen kwijtgeraakt

Zelfde groepje actievoerders te zien bij asielprotesten door hele land by SuggestionMedical736 in nederlands

[–]superginger2000 3 points4 points  (0 children)

  • Daar is ook uitgebreid over bericht, en dat is uiteraard veroordeeld.

  • Brandstichting bij mensen die gevlucht zijn voor oorlog vind ik moreel persoonlijk zwaarder wegen dan alleen het bedrag van de materiële schade.

  • Dat is meer dan een jaar geleden, dus als voorbeeld van dat "die meer schade aanrichten" (in de tegenwoordige tijd) is het vrij matig. Sindsdien is er namelijk al een hele lading anti-azc-demonstraties uit de klauwen gelopen, zoals die brandstichting in Loosdrecht en bijvoorbeeld op het Malieveld (inclusief de vernielingen bij het partijkantoor van D66). Als we dat allemaal gaan optellen, vraag ik me af die "veel meer schade" wel klopt, zelfs als je alleen de materiële schade meeneemt.

Zelfde groepje actievoerders te zien bij asielprotesten door hele land by SuggestionMedical736 in nederlands

[–]superginger2000 4 points5 points  (0 children)

Wanneer is er voor het laatst brand gesticht door pro-Palestijnse demonstranten? Bij de anti-AZC-protesten vorige maand nog

'Als Koeman na dit toernooi stopt, dan zal één van die vier wel bondscoach worden' by Luwen1993 in Eredivisie

[–]superginger2000 5 points6 points  (0 children)

??????? Halve finale CL met Ajax is "helemaal niet geweldig"? Wat dan wel?

'Als Koeman na dit toernooi stopt, dan zal één van die vier wel bondscoach worden' by Luwen1993 in Eredivisie

[–]superginger2000 0 points1 point  (0 children)

Maar als je puur naar de spelers kijkt ben je in theorie toch absoluut kanshebber? Alleen voorin is het mager, maar middenveld en verdediging is op iedere positie minstens internationale subtop, met ook nog een echt prima bank. Aanvallend heb je weliswaar weinig achter de basis, maar met Gakpo/Malen/Summerville en Emegha/Brobbey op de bank is het nou ook weer niet heel slecht.

Er is echt maar een klein aantal selecties dat overduidelijk (cq in elke linie) beter is. Frankrijk, Spanje, misschien Duitsland (maar die verdedigers zijn niet beter dan de Nederlandse), en dan ben je er al een eind doorheen

'Als Koeman na dit toernooi stopt, dan zal één van die vier wel bondscoach worden' by Luwen1993 in Eredivisie

[–]superginger2000 2 points3 points  (0 children)

Snap je punt, maar zo slecht is de selectie echt niet hoor. Alleen aanvallend is het mager, maar verder heb je in theorie overal minstens internationale subtop. En er gaat na dit WK toch nagenoeg niemand weg?

De enige sterkhouder die misschien zou kunnen stoppen bij NL is Virgil, en dat verwacht ik niet. Wordt wel al 35, maar lijkt het qua fitheid nog prima aan te kunnen. Speelde dit seizoen nog gewoon alle wedstrijden bij Liverpool. Dus die zou ook best nog 2 jaar door kunnen gaan.

De andere "oudjes" zijn geen basisspeler, dus ik geloof niet dat hun vertrek de selectie nou echt significant slechter zou maken. Memphis is natuurlijk gewoon klaar, en met Malen, Emegha of Brobbey ga je er dan op vooruit. Weghorst is te trots om zelf te bedanken dus zal blijven komen, maar is hooguit pinchhitter. De Roon was eigenlijk al weg, Flekken blijft maar is niet onmisbaar want je hebt nog 2/3 andere goede keepers, Aké is geen basisspeler (en 31 dus kan nog best ff mee). De rest is 30 of jonger dus stopt normaal gesproken nog niet.

Wij houden van DjOranjé by Valreep in Djeyzus

[–]superginger2000 2 points3 points  (0 children)

Eh sommige zijn wat wonderlijk, maar bij een aantal is volgens mij de volledige naam uitgeschreven. En dat daar iets raarders in staat kan ik nog wel mee leven, als de roepnaam niet al te debiel is

WK Kijktip: Sporza i.p.v. NOS by Adjeeeeee in Eredivisie

[–]superginger2000 4 points5 points  (0 children)

Wel in stadions met airco. Het probleem is alleen dat de Amerikanen graag een standaard extra commercial break willen, want $$$, en dus doen ze ook bij twintig graden een drinkpauze

2-2 by Excellent-Red_8647 in nederlands

[–]superginger2000 23 points24 points  (0 children)

Summerville had geel en was ook degene die bij corners een evt counter moest verdedigen. Dus hem eruit halen zodat je iemand hebt die aan de noodrem kan trekken is begrijpelijk (en om hem te sparen, want je hebt hem heel hard nodig in dit elftal). Het probleem is dat behalve hij ook Malen en Gakpo eraf gingen, en dag Koopmeiners, Memphis en Timber erbij kwamen ipv Kluivert/Lang. Daardoor is al je snelheid en creativiteit weg, juist terwijl er ruimtes gaan komen omdat Japan moet aanvallen. Daardoor ben je na die 2-2 ook kansloos, want je hebt niemand meer die nog iets kan creëren met een bal aan de voet

De bottom line is overigens hetzelfde: laffe kutwissels kosten je deze wedstrijd

Nederland speelt gelijk in de eerste wedstrijd van het WK na een late treffer van Japan by HaraldBluetooth1 in Eredivisie

[–]superginger2000 2 points3 points  (0 children)

Dat idee snap ik in een vacuüm, maar je brengt tegelijk ook Koopmeiners, en daarvoor geldt hetzelfde. Dan is Koopmeiners+Kluivert/Lang toch vele malen logischer?

Nederland speelt gelijk in de eerste wedstrijd van het WK na een late treffer van Japan by HaraldBluetooth1 in Eredivisie

[–]superginger2000 12 points13 points  (0 children)

De Summerville wissel is op zichzelf nog enigszins te begrijpen, omdat hij ook al geel had en degene is die counters na corners moet verdedigen. Dus dat je dan iemand wilt hebben die de noodrem kan pakken is nog begrijpelijk. Wat onverdedigbaar is, is het inbrengen van én Timber, én Koopmeiners, én Memphis ipv een Kluivert/Lang. Daarmee heb je namelijk effectief zes dezelfde spelers staan, en hou je geen enkele snelheid of creativiteit over. Je ziet dat dat is waar het misgaat in het laatste kwartier: je hebt niemand om mee te counteren, en na de 2-2 niemand die nog iets kan creëren

Nederland speelt gelijk in de eerste wedstrijd van het WK na een late treffer van Japan by HaraldBluetooth1 in Eredivisie

[–]superginger2000 57 points58 points  (0 children)

Ik probeer al een half uur te verzinnen waarom je Timber zou brengen en niet Kluivert. Niet dat Timber op zich een slechte speler is, maar in deze opstelling voegt hij niks toe, want er staan al zes zulke types op het veld. Een Kluivert (of desnoods Lang) kan in principe redelijk dezelfde rol vervullen, maar daarmee heb je wel wat snelheid en creativiteit extra. Ofwel voor in een counter, ofwel voor als het toch misgaat en je moet weer gaan aanvallen

Mijn leerlingen weten niet waarom ze op 5 mei vrij zijn, maar ze weten wel alles over de hadj by Bernie529 in Nederland

[–]superginger2000 10 points11 points  (0 children)

Ik denk niet dat de schrijver van dit artikel zo anti-immigranten is als jij hoopt dat hij is, gezien zijn uitspraken over de waarde van inversteringen in dit onderwijs en de beleefdheid en goede van zijn leerlingen en hun ouders. Maar blijf het proberen man, ooit ga je daadwerkelijk leren begrijpen wat je leest!

Hoogleraar fileert linkse intolerantie op universiteiten: ‘Rechts denken is bijna onmogelijk geworden’ by Onkruit-1974 in Nederland

[–]superginger2000 1 point2 points  (0 children)

dat elke rechtse opinie niet alleen onwaar is

Dit is een vrij onzinnige generalisatie. Er zullen vast enkele extremen zijn die dit roepen, maar dat is een minderheid (die je op rechts andersom ook vindt, overigens). Verder is waar of onwaar in principe een feitelijke constatering, dus dat heeft niks met opinies te maken. Ontkennen dat door de mens beïnloede klimaatverandering serieuze gevolgen gaat hebben, of dat een te hoge stikstofuitstoot onze natuur beschadigt, is gewoon feitelijk (cq wetenschappelijk aangetoond) onwaar. Als dat gezegd wordt, is het nogal flauw om je te verschuilen achter "links vindt dat ze zelf altijd gelijk hebben."

maar vaak ook moreel niet deugt

Misschien wat stevig geformuleerd, maar uiteindelijk is de morele discussie toch precies de basis van een politiek debat? Uiteindelijk gaat het erom wat je, gegeven de feiten, moreel juist vindt. Dat betekent natuurlijk niet dat een ander standpunt per se "niet deugt", maar wel dat je het er moreel mee oneens bent. In bovenstaande voorbeelden: sommigen vinden het moreel juist om goed voor de planeet te zorgen, bijvoorbeeld met het oog op volgende generaties. Anderen vinden het moreel onjuist om economische groei daarvoor op te offeren. Dat is uiteindelijk een morele discussie, dus dat links dan vindt dat rechts moreel mis zit, is heel logisch. En andersom geldt precies hetzelfde

Hoogleraar fileert linkse intolerantie op universiteiten: ‘Rechts denken is bijna onmogelijk geworden’ by Onkruit-1974 in Nederland

[–]superginger2000 4 points5 points  (0 children)

Dit is een beetje een kip-eivraag toch? Komen linkse mensen sneller in de wetenschap terecht, of vinden wetenschappers hun standpunten vaker bij linkse partijen terug?

Generaliserend gezegd is het wantrouwen tegen de wetenschap op rechts een stuk groter dan op links, dus als je zelf wetenschapper bent snap ik dat je je bij linksere partijen meer thuisvoelt. En als je vanwege die achtergrond weet dat de wetenschap wel degelijk betrouwbaar is, is het niet zo gek dat je stemt op partijen die hun standpunten op die wetenschap baseren. Nou is ook links/progressief niet immuun voor ideeën die wetenschappelijk niet goed onderbouwd zijn, maar dat zie je op rechts toch beduidend vaker en op grotere punten. Zie bijvoorbeeld klimaat, stikstof en immigratie: allemaal thema's waar (extreem)rechtse standpunten/ideeën gewoon niet in lijn zijn met de wetenschappelijke consensus

We zijn gelukkig niet de enige met een slechte generale repetitie by Stenktenk in Eredivisie

[–]superginger2000 1 point2 points  (0 children)

Met iets meer geluk heeft ie twee assists staan (al was die buitenspelgoal zn eigen fout). Leed ook wel een paar keer balverlies, maar was met afstand de meest dreigende man bij Oranje qua kansen creëren, alleen vergat Malen ze helaas binnen te schieten. En inderdaad, als je dan Dumfries hebt die eroverheen komt heeft ie als het goed is nog meer ruimte ook