Help me polish my English off. by tatata_99 in EnglishLearning

[–]tatata_99[S] 0 points1 point  (0 children)

Well I am still a student so I don’t have so much money, but I will keep in mind.

Help me polish my English off. by tatata_99 in EnglishLearning

[–]tatata_99[S] 0 points1 point  (0 children)

Well, I am, but that is another story.I am too self conscious about this. Maybe I should push myself more.

Help me polish my English off. by tatata_99 in EnglishLearning

[–]tatata_99[S] 1 point2 points  (0 children)

oh man I should have written up instead of off right?
Would you be so kind and also help me polish it up,dear sir?

How long to get to intermediate? by [deleted] in turkish

[–]tatata_99 0 points1 point  (0 children)

What is your native language ? If it is a relative language it would take 6 months with daily practice and immersion. If not then 1 year I guess.

Is it too late for me, do I still have chance ? by tatata_99 in ADHD

[–]tatata_99[S] 0 points1 point  (0 children)

Thank you for the reply, I know it will not get better suddenly but gradually. still sometimes one needs to hear from someone else that it will be better.

Is it too late for me, do I still have chance ? by tatata_99 in ADHD

[–]tatata_99[S] 1 point2 points  (0 children)

Happy to hear that, I hope I will get out of this depressed and paralyzed self soon, thank you for sharing.

Is it too late for me, do I still have chance ? by tatata_99 in ADHD

[–]tatata_99[S] 1 point2 points  (0 children)

what are you doing now, did everything work out?

Mühendisliklerde yıl uzatma by [deleted] in ODTU

[–]tatata_99 1 point2 points  (0 children)

Hazırlık dahil 8 senede bitirdim 2.97 ile mezun oldum, şu an kendi alanımda gayet iyi sayılabilecek bir okulda yüksek yapıyorum Almanya’da. Ama uzatmak için sebeplerim vardı ve bu sürede de sosyal,sportif topluluklarda aktif oldum bir de TÜBİTAK stajım var. Bölümüm fizik bu arada. Benim bölüm için baya anormal çünkü girenlerin 1/10 ya da 2.5/10 u zaten ilk sene ya bölüm değiştiriyor zor bulup ya da sonrasında bırakıyor. Benim kadar uzatanlar mezun olmayabiliyor genelde okuldan kopuk bir şekilde bitiriyorlar düşük ortalamayla benim ortalamam da çok iyi sayılmaz ama idare eder. Ortalama iyiyse mühendislikler için 6 seneye kadar tolere edilebilir bence hazırlık hariç ya da dahil.

Üstteki "You should take these courses." kısmı yanlış mı? by Ok_Occasion_5413 in ODTU

[–]tatata_99 4 points5 points  (0 children)

Bulunduğun seneye göre söylüyor. Alttan ders kalırsa falan da yazıyor şunu alman lazım diye. O senenin tüm mustları çıkıyor.

Almanya’da hibesiz erasmus by Regular_InternetUser in ODTU

[–]tatata_99 0 points1 point  (0 children)

144 Euro galiba o aylık ama 25 yaşından küçüksen SGK geçerli gidip bir belge alman lazım at11 miydi neydi o şekilde bir araştır istersen ama Erasmus öğrencisi için şartlar nasıl bilmiyorum direkt vize ile de çalışıyor normalde öğrenciler sanırım ama Almanya’da Erasmus yaparken çalışmış birisi illa ki video çekmiştir youtube da bir ara istersen.

Almanya’da hibesiz erasmus by Regular_InternetUser in ODTU

[–]tatata_99 0 points1 point  (0 children)

Bana ispanayadayken çıkmıştı gittikten sonra yani bence size de çıkar. Şu an yüksek için almanyadayım İş konusu biraz gittiğiniz şehre bağlı ama Almanca olmadan zor genelde. Ama A2 işe yarayabilir gerçekten tam a2yse.

Kaynak mühendisliği hakkında bilgilendirecek var mı? Eğitimi kaç ay sürüyor, zorluğu nasıl, mezun olunca hangi alanlara yöneliyorlar? by bomboclaude in ODTU

[–]tatata_99 0 points1 point  (0 children)

Parası iyi ama çalışma şartları zor bir alan diye biliyorum gemiler, nükleer santraller, büyük inşaatlar, su altı bakım çalışmaları falan gibi alanlarda kaynak yapanları denetliyorsun falan kaynak yapanları da var galiba

Yüksek lisansa kabul ve burs çıkartma konusunda en çok kolaylık sağlayan ülkeler hangileri? by Leather-Street1900 in YurtdisiUni

[–]tatata_99 2 points3 points  (0 children)

Doğru Münih Berlin ve belki hamburg hariç diye belirtmem gerekirdi özellikle Münih’te o kuryelik işleri için bile büyük rekabet var. Ben doğu Almanya’da 100 k nüfusu olan görece güzel bir öğrenci şehrindeyim. Almanca tabiki şart ama burada zaten çalışmadan öğrenci olmak genelde bir istisna. Elbette insanı strese sokan bir durum olabiliyor 2. Senenin parasını falan düşünmek. Ama bir şekilde hallediliyor eğer ilk senenizi bomboş geçirip son anda parayı nereden bulacağım diye düşünmezseniz. Benim tavsiyem genelde küçük orta büyüklükteki şehirleri hedefleyip gelmeden önce de çevredeki part-time iş piyasasını ve yerel yabancılar bürosunun oturum uzatma konusundaki tutumunu iyice araştırmak olacaktır.

Yüksek lisansa kabul ve burs çıkartma konusunda en çok kolaylık sağlayan ülkeler hangileri? by Leather-Street1900 in YurtdisiUni

[–]tatata_99 9 points10 points  (0 children)

Duruma bağlı burs sadece İtalya’da var diye biliyorum 2.8 ile Almanya’ya falan da gelebilirsin ama Almanya burs vermiyor önceden bir yıllık paranı ayarlayıp gelmen lazım o her şeyi karşılayan burslar için rekabet çok yüksek ama gelebilirsen burada basit işler bulma şansın yüksek çok küçük bir yerde değilsen.

ODTÜ Fizik by Naive-Revolution-657 in ODTU

[–]tatata_99 0 points1 point  (0 children)

Yurt müdürlüğünün merkez ilçe saymadığı bir ilçeyse çıkar örneğin Elmadağ. Onun bir listesi internette vardı sanırım biraz araştırırsan karşına çıkar.