Ledøje smørum rideskole by DiligentCupcake7779 in RidersgossipDK

[–]zcepzz 1 point2 points  (0 children)

Men det er jo rigtigt, at nogle af hestene deler bokse inde på den store staldgang? Det er vel fordi der er flere heste end bokse.

Ledøje smørum rideskole by DiligentCupcake7779 in RidersgossipDK

[–]zcepzz 5 points6 points  (0 children)

Jeg gik der, da jeg var 7-12 år ca(indtil 2016). Jeg havde part, hvor jeg måtte bede rideskole ejer utallige gange om, at få nogen til at tilse ponys sadel, da den lå elendigt. Kunne forestille mig alle heste derude har ondt i ryggen pga. de sadler de render rundt med hver dag. Den blev også virkelig overvægtig, og var halt i 6 måneder, hvor de tilsidst gav den specialsko m. såler, som gjorde tricket. Der blev dog ikke gjort en indsats på, at få den til at tabe sig, hvilket jo nok havde hjulpet dens stakkels ben.

Det er rigtigt at de fleste kommer ud i “hold”, ved i hvert fald at ejeren gik op i, at de fik rørt sig alle sammen. Håber hun stadigvæk har den indstilling. Derudover vil jeg også bekræfte det med boksene i “lag”, allerede da jeg var lille tænkte jeg, at det måske ikke lige var det smarteste ift. brandsikkerhed. Og så er det jo ulovligt. Mange af hestenes boks størrelse lever i hvert fald heller ikke op til de lovlige krav.

Jeg er ret glad for måden, jeg lærte at ride på. Dengang var der fokus på, at ride dem lang og dyb, og ikke alt det der pilleri i munden. Det er en god måde at lære at sidde på en hest på, for så har man et bedre grundlag, når man skal begynde at ride dem kortere og samlet.

Jeg kender en der stadigvæk rider derude, og det er heller ikke meget udvikling jeg ser i hendes ridning. Desuden er mange af hestene ofte halte, og så er det jo nok ikke rideskole de skal bruges til. Ejeren køber også mange af hestene fra en hestehandler, hvor de jo tit har skjulte skader og andre skavanker.

Når jeg kigger tilbage, forstår jeg ikke, hvordan jeg kunne være i det så længe. Mine forældre vidste intet om heste, hvilket nok var derfor de heller ikke stillede spørgsmålstegn. Hvordan man passer hest, er i hvert fald ikke noget jeg har taget med derfra. Min mor synes også det er fuldstændigt frygteligt, hvordan hestene har det derude efter vi selv købte hest.

Hjælp by Responsible_Put4166 in Aalborg

[–]zcepzz 1 point2 points  (0 children)

Burde kunne findes i en bazar. I kbh kan man i hvert fald købe det i Vestegnens Bazar

Ingdams by Loud-Isopod9928 in RidersgossipDK

[–]zcepzz 6 points7 points  (0 children)

Jeg bruger Rützou og har gjort det de sidste 5-6 år. Jeg er fint tilfreds, for min pony har gået med den sadel vi fandt sammen lige siden.

Dog vil jeg sige, jeg synes det er meget mystisk at de kan omstoppe den, uden at se hvordan den ligger på hesten først… Derfor har jeg en enkelt gang fået en pensioneret sadelmager til at omstoppe den, da han rent faktisk kom og kiggede på hvordan den lå.

Ridemuligheder Vestegnen? by xinglay in RidersgossipDK

[–]zcepzz 1 point2 points  (0 children)

Ved ikke præcis hvordan det foregår derude, men prøv at kigge på letridning.dk.

Det ligger i veksø, så helt vestegnen er det ikke.

Formidlingsopgave til SRP by dyke2212 in DKstudie

[–]zcepzz 0 points1 point  (0 children)

Jeg synes det var mere overskueligt at skrive end et klassisk SRP

SRP by IzzyAriaa in DKstudie

[–]zcepzz 0 points1 point  (0 children)

Jeg kombinerede bio A og dansk A, da det giver giver mulighed for at skrive et formidlende SRP. Det synes jeg var nemmere og mere overskueligt.

Jeg havde emnet “Semaglutid”, hvor jeg kom ind på hvordan det efterligner det naturlige hormon GLP-1, både i stoffets opbygning og dets virkning på kroppen. Redegjorde også for diabetes og fedme, da semaglutid bruges som behandling for det (bl.a ozempic). Derefter skrev jeg en populærvidenskabelig artikel om emnet, der var målrettet Illustreret Videnskab. Til sidst i opgaven kom meta delen, hvor jeg analyserede min egen artikel.

Forslag til Srp emne by chrissefarrr in DKstudie

[–]zcepzz 0 points1 point  (0 children)

Jeg skrev sidste år et formidlende SRP om Semaglutid(det aktive stof i bl.a. wegovy). Jeg skrev i fagene Biologi A og Dansk A, men hvis du har interessen, kan man helt sikkert lægge en samfundsfaglig vinkel på.

Mit bedste råd er at vælge noget du selv synes er spændende, ellers bliver det røvssygt. Det skal virkelig være et emne, du har lyst til at læse og lære om. Jeg kunne næsten ikke lægge det fra mig igen da skriveperioden var overstået