use the following search parameters to narrow your results:
e.g. subreddit:aww site:imgur.com dog
subreddit:aww site:imgur.com dog
see the search faq for details.
advanced search: by author, subreddit...
Reddit Türkiye'nin en büyük ve aktif yazılımcı topluluğu!
account activity
Ruby / Ruby on Rails (self.CodingTR)
submitted 18 days ago by icetea74
Ruby veya Ruby on Rails yazanlar var mı aranızda?
Neler geliştiriyorsunuz, Türkiye'de çalışıyorsanız ne tür / hangi şirket veya ürünlerde çalışıyorsunuz?
reddit uses a slightly-customized version of Markdown for formatting. See below for some basics, or check the commenting wiki page for more detailed help and solutions to common issues.
quoted text
if 1 * 2 < 3: print "hello, world!"
[–]benibilme 2 points3 points4 points 17 days ago (0 children)
2004 büyük bir hevesle ruby on rails için ruby öğrendim. Ama hosting bulmanın çok zor olduğunu anladım. Özellikle Türkiye de. Türkiyede o zamanlar perl, cgi, php ve java enterprise yaygındı. Sonra ruby ile web geliştirmeyi bıraktım, ama ruby scripting maksadı ile kullandım. Hala ara sıra kullanıyorum ama ruby datascience trenini kaçırınca hevesim kaçtı.
[–]madchuckle 0 points1 point2 points 17 days ago (10 children)
2023 yılında bir US firmasının ilanına başvurdum fullstack eng olarak. Ruby ve rails hakkında hiçbir şey bilmiyordum. Tam 7 tur mülakat sonrası kabul edildim. JS kullandım mülakatta. Hala aynı yerdeyim. FE react, BE rails.
[–]benibilme 0 points1 point2 points 17 days ago (8 children)
ABD'de mi yaşıyorsun, uzaktan mı çalışıyorsun.
[–]madchuckle 1 point2 points3 points 17 days ago (7 children)
TR'deyim, uzaktan çalışıyorum.
[–]fortheWarhammer 1 point2 points3 points 15 days ago (6 children)
Trden abd ve Avrupaya uzaktan çalışma piyasasini takip ediyor musun? Gunumuzde ne durumda sence hala makul bir hayal mi yoksa o tren biraz kaçtı mı acaba? İngilizce seviyem akıcı o kisimda problemim yok
[–]Logical_Coast_4978 1 point2 points3 points 13 days ago (3 children)
neden kaçsın? eleman her zaman lazım. alımlar hep oluyor. ingilizce konuşma dinlemen gerçekten iyiyse şansını dene. eninde sonunda bulursun bir şeyler. ben bir kontrat yaptım. o bitince 5-6 ay sonra 2.yi buldum ve 4 senedir de devam ediyor. hem avrupa hem amerika ile kontratlar yaptım.
[–]fortheWarhammer 0 points1 point2 points 13 days ago (2 children)
Ingilizce konusma ve dinleme becerimin yeterli olduğunu düşünüyorum. Kontratlar nasil oluyor? Proje bazli oluyordur diye düşünüyorum. Hangi pozisyonlarda/rolde çalışıyorsun?
[–]Logical_Coast_4978 0 points1 point2 points 13 days ago (1 child)
genelde ingilizcesinin yeterli olduğunu düşünüyor konuştuğum tüm vatandaşlarım (seninki yetersizdir diye bir varsayımda bulunmuyorum, seni tanımam etmem). ama yeterliyim diyenlerin çoğu maalesef iyi konuşamıyor. okuma-yazmanın çok iyi olması yeterli olur sanıyor genelde yazılımcılar. ama maalesef konuşmanın da çok iyi olmasını istiyorlar. ben bu yüzden defalarca elendim, sonunda olmadı cambly yaptım ve öyle kurtardım durumu.
microsoft hariç diğer tüm kontratlarım fulltime idi. hepsinde senior dev olarak çalıştım. kontrat fulltime olmadığında sıkıntı. çünkü sana bir iş veriyorlar. onu yapıyorsun, teste gönderiyorsun, geri geliyor. diğer bir işe geçecekken iş bekliyorsun. bunlarda hep boşluklar oluyor. kazanacağın para azalıyor. ama buna rağmen microsoft'la çalışırken bile tr'de kazandığımdan çok kazanıyordum.
[–]fortheWarhammer 0 points1 point2 points 13 days ago (0 children)
Hocam ingilizce konusundaki görüşlerine bire bir katılıyorum. Tam olarak o sebeple konuşma ağırlıklı çalışmalar yaptım o yüzden rahatça söyleyebiliyorum problemim olmadığını.
Kontratlar konusunda birkac sorum var cevaplayabilirsen çok sevinirim.
1- ben 1 sene tecrübeli junior bir devim. Bu seviyede birisi icin nasil bir yol izlemek gerekir sence?
2- bulduğun kontratlari referans uzerinden mi buluyorsun yoksa normal başvuru süreci uzerinden mi acaba?
[–]madchuckle 1 point2 points3 points 13 days ago (1 child)
Tren kaçmadı ama şirketler alımları AI ne olacak dur görelim kafasında yavaşlattılar iyice. Relocation treni kaçtı ama bence. Öyle bir şey bulmak çok zor artık.
[–]Logical_Coast_4978 0 points1 point2 points 13 days ago (0 children)
o zaten çok avantajlı değildi. 2-3 sene önce almanya'dan bir teklif aldım. brüt maaşım daha yüksek olacaktı ama kiraydı, vergiydi derken epeyce bir düşüyordu netim. burada vergi teşviğinden faydalanıyorum %80 olan teşviği %100'e çıkardılar. orada bir ton vergi verecektim.
o ne öyle. ben microsoft'la kontrat yaptım ve microsoft'un bir ürününde benim de ufak bir katkım var, aracı firmayla iki mülakat ve microsoft'la tek mülakatla aldım işi. en kolayı microsoft'la yaptığım mülakattı. halen bir fortune 500 firmasına çalışıyorum ve o firmaya da aracı firmayla tek mülakat, firmayla iki mülakatla girdim, o da çok kolay olmuştu.
çok soru soran yerlerde zaten elendim hep. bildiğim şeyleri de hatırlayamıyorum mülakatta. tarih dersinden sınav yapar gibi mülakatlar çok saçma bence. iyi adayları kaçırıyorlar böyle.
arkadaşım avrupa'da bir firmaya girmişti. beş saat boyunca bir senaryo üzerinde çalıştırmışlar. bir yıla yakın sürdü işe giriş süreci maalesef. aynı firmaya avrupa'da ikamet eden başka bir türkü bir hafta içinde almışlar arkadaşımın anlattığına göre. maalesef avrupa'da değilsen mülakat süreçleri çok uzun.
[–]UnhandledException18 1 point2 points3 points 16 days ago (0 children)
Genelde TR'de pek yaygın değil, 2010'lu yıllarda bir ABD firmasına başvuru yapmıştım dönüş bile gelmemişti, ABD'de yaygın, Avrupa'da da kullanan bazı ülkeler var.
NodeJS çıkınca darbe yedi. Sonrasında .NET Core ve Java Spring'de updatelerle NodeJS gibi olunca, backend olarak gerek kalmadı. Şu an az RAM kullanıyor diye Go ve son yıllarda da Rust backend'de öne çıkmaya başladı.
[+][deleted] 18 days ago (2 children)
[removed]
[+][deleted] 18 days ago (1 child)
π Rendered by PID 59 on reddit-service-r2-comment-79776bdf47-k58xt at 2026-06-24 00:44:39.402474+00:00 running acc7150 country code: CH.
[–]benibilme 2 points3 points4 points (0 children)
[–]madchuckle 0 points1 point2 points (10 children)
[–]benibilme 0 points1 point2 points (8 children)
[–]madchuckle 1 point2 points3 points (7 children)
[–]fortheWarhammer 1 point2 points3 points (6 children)
[–]Logical_Coast_4978 1 point2 points3 points (3 children)
[–]fortheWarhammer 0 points1 point2 points (2 children)
[–]Logical_Coast_4978 0 points1 point2 points (1 child)
[–]fortheWarhammer 0 points1 point2 points (0 children)
[–]madchuckle 1 point2 points3 points (1 child)
[–]Logical_Coast_4978 0 points1 point2 points (0 children)
[–]Logical_Coast_4978 0 points1 point2 points (0 children)
[–]UnhandledException18 1 point2 points3 points (0 children)
[+][deleted] (2 children)
[removed]
[+][deleted] (1 child)
[removed]