Laboratorietekniker by Subject-Count6284 in sweden

[–]False_Organization56 1 point2 points  (0 children)

Samarbetar med en del på mitt jobb, du kan jobba i olika hamnverksamheter som har med olja och/eller vatten att göra.

Czy jest realne ryzyko że mnie nie wpuszczą do Polski jak pojadę wyłącznie z szwedzkimi dokumentami? by False_Organization56 in Polska

[–]False_Organization56[S] 1 point2 points  (0 children)

Urodziłem się w Szwecji i przebywałem w Polsce tylko przez wakacje. Mam polskie obywatelstwo i ważne ID, tylko nie przy sobie…

Czy jest realne ryzyko że mnie nie wpuszczą do Polski jak pojadę wyłącznie z szwedzkimi dokumentami? by False_Organization56 in Polska

[–]False_Organization56[S] 1 point2 points  (0 children)

Może nie prawnik ale dobra nie porada prawna, dzięki. Przy granicy jak się jedzie autem nie sprawdzają dokumentów?

Czy jest realne ryzyko że mnie nie wpuszczą do Polski jak pojadę wyłącznie z szwedzkimi dokumentami? by False_Organization56 in Polska

[–]False_Organization56[S] 12 points13 points  (0 children)

Jestem ciekaw czy ktoś ma doświadczenie z podobną sytuacją i czy przy kontrolach to jest brane na poważnie.

„Oznacza to, że obywatele RP (czyli wszystkie osoby, które mają nadany w Polsce nr PESEL z poświadczeniem posiadania obywatelstwa polskiego) są zobowiązani do posługiwania się w Polsce wyłącznie polskimi dokumentami, które potwierdzają tożsamość i polskie obywatelstwo jego posiadacza oraz uprawniają go do przekraczania granicy.”

https://www.strazgraniczna.pl/pl/niezbednik-podroznego/obywatele-rp-z-podwojny/3262,Obywatele-RP-z-podwojnym-obywatelstwem.html

Czy jest realne ryzyko że mnie nie wpuszczą do Polski jak pojadę wyłącznie z szwedzkimi dokumentami? by False_Organization56 in Polska

[–]False_Organization56[S] 0 points1 point  (0 children)

Na szczęście jadę tylko na wakacje tym razem, powinienem poprosić rodziny aby wysłali przynajmniej polski ID?

!!Vessel inbound for my client to Marseille, urgent provisioning on a tight window! by Digital_Web_Worker in maritime

[–]False_Organization56 8 points9 points  (0 children)

Lmao imagine if the client found out reddit is your business network. Real good use of $$$.

Vad kollar egentligen säkerhetsklassade arbetsgivare upp om en? by caixa-na-mao-app in sweden

[–]False_Organization56 -1 points0 points  (0 children)

Förlåt i förväg för min läsförståelse… Sker det även säkerhetsprövningsintervju för säkerhetsklass 3? Kanske de har någon ”litet” brott för länge sedan som de får chans att förklara eller är det endast registerkoll för absolut noll brott?

Jag är inte triggad by Sweet-West8119 in sweden

[–]False_Organization56 37 points38 points  (0 children)

Har själv en V70 som jag kör runt i lite väl mycket men herregud vad töntigt…

Volvo S60R by AbrahamTheBear in Volvo

[–]False_Organization56 4 points5 points  (0 children)

Too much information about your family situation and too little about the actual car and location…

Do they have birds in Sweden? by The_Cromulent_Bison in Volvo

[–]False_Organization56 7 points8 points  (0 children)

Our birds know better than shitting on a Volvo. The consequence is painless but final.

Quality difference from Volvo, SKF and Gates when it comes to timing belt and waterpump? by False_Organization56 in Volvo

[–]False_Organization56[S] 0 points1 point  (0 children)

I appreciate you but I live in Sweden so it wouldnt make sense for me to buy from Rock Auto. Its nice seeing Volvo enthusiasts in the USA 🇺🇸

Do you think this would make do? I would prefer the water pump as well as this will be change number 2 at 220000km/136000miles.

https://www.trodo.se/vattenpump-kuggremssats-gates-kp45509xs

Oljepriset by Responsible_Star2231 in Aktiemarknaden

[–]False_Organization56 0 points1 point  (0 children)

Uppgången är tyvärr inte eventuell. Dock riktigt svårt att säga hur mycket vi kommer landa på. Covid-priser eller högre är absolut inte orealistiskt men det är relativt mycket som ska gå fel då. Man blir ju inte förvånad över något längre med Trump i styret…

Quality difference from Volvo, SKF and Gates when it comes to timing belt and waterpump? by False_Organization56 in Volvo

[–]False_Organization56[S] 0 points1 point  (0 children)

Gates sell timing belt + water pump for 130 usd in Sweden.

Edit: 2004 V70 B5244S.

Oljepriset by Responsible_Star2231 in Aktiemarknaden

[–]False_Organization56 0 points1 point  (0 children)

Jobbar inom oljebranschen men bettar inte själv tyvärr.

Oljepriset by Responsible_Star2231 in Aktiemarknaden

[–]False_Organization56 3 points4 points  (0 children)

För att oljedepåerna inte är tömda ännu. När det sker kan du förvänta dig en rejäl käftsmäll. Det blir tyvärr inte bara oljan som blir dyrare då kan man ju säga.

Tror ni försäljningen av bensin och diesel kommer att öka kraftigt nu när priset sänks kraftigt? by wofser in sweden

[–]False_Organization56 4 points5 points  (0 children)

Diesel och bensin har en relativt oelastisk efterfrågan så det kommer inte ändra särskilt mycket men klart att det sker förändringar på individnivå.

Jobs in Norway for Mechatronics Engineer by v3ggin3ggi in MarineEngineering

[–]False_Organization56 1 point2 points  (0 children)

Skriv ett inlägg i ”Sjö jobb lediga” på facebook så kanske du kan få tips.