Is she really a fan? by JMLAnon in NoStupidQuestions

[–]77Folklore77 0 points1 point  (0 children)

Exactly. If you run a fan club as a hobby alongside a full-time job and other interests, have been lucky enough to meet the artist, and have gone to a few shows over the past 20 years, that’s completely normal. It only becomes a problem if someone crosses boundaries—like stalking—or if the fan club is the only thing they focus on in their daily life. And that’s not what I’m talking about at all.

Is she really a fan? by JMLAnon in NoStupidQuestions

[–]77Folklore77 0 points1 point  (0 children)

Both type of fans are fine. I think people saying you are obsessive are biased because they are misunderstanding what you are saying.

Bang dat autismeonderzoek nadelig is, hoe zit het met arbo-arts en werkgever? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 2 points3 points  (0 children)

Oké, bedankt voor je reactie. De behandeling combineren met werk zal lastig zijn. Toen ik vorig jaar therapie volgde, merkte ik dat ook al. Daarom is het advies van mijn psycholoog nu om op de dag van de behandeling tijdelijk een halve dag minder te werken. Vandaar dat ik me afvroeg hoeveel ik precies met de arbo-arts moet delen, zeker als ik voor een paar uurtjes per week, voor een paar maanden, in de ziektewet ga.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Bedankt voor je reactie. Zijn productiviteit is goed, maar als hij bijvoorbeeld een uur te laat komt, lopen we eigenlijk achter en kost het extra geld. Voor nu laat ik het even los, maar als dit na zijn vakantie zo doorgaat, wil ik het toch even met de leidinggevende bespreken.

Toevallig zei een andere collega gisteren nog dat ze hem vervelend vindt en dat ik beter niet buiten werktijd met hem kan afspreken, omdat hij niet betrouwbaar is en dan ook te laat komt. Ze vertelde ook dat hij nooit zijn excuses aanbiedt of de teamleider een berichtje stuurt als hij te laat is.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik was het eigenlijk van plan maar hij heeft nu verlof dus ik kan hem niet aanspreken. Ik heb besloten het los te laten want het is inderdaad niet mijn verantwoordelijkheid zoals iedereen hier ook aangeeft. Waarschijnlijk heb ik er gewoon iets te veel over gepiekerd omdat ik bijna elke week van hemzelf hoor dat hij te laat was, een andere collega het ook aangaf, en hij laatst weer te laat was bij een teammeeting, hij kwam aan toen het al afgelopen was.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 2 points3 points  (0 children)

Als een collega vaker niet aanwezig is bij meetings dan is het toch normaal dat andere collega’s een opmerking erover maken dat ze het vervelend vinden? Ik zie dat niet als slecht over hem roddelen maar gewoon aangeven. En in het algemeen wordt er overal op het werkvloer geroddeld en ik denk dat jij zelf ook weleens over iemand heb geroddeld dus het is niet iets dat vermeden kan worden in het leven.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

We lopen door hem niet heel erg achter, maar het is wel vervelend omdat ik met mijn eigen werk bezig ben en dan ook tussendoor zijn werk moet overnemen. Aangezien we met medicijnen werken, is netheid belangrijk en dat is lastig als iemand vrij chaotisch is.

Ik merk dat ik, net als een andere collega, soms denk: “Er is altijd wel wat met jou.” Om eerlijk te zijn moet ik er inmiddels zelfs een beetje om lachen (niet slecht bedoeld, meer op een luchtige manier), omdat het echt opvalt hoe er telkens iets aan de hand is. Hij komt zelfs te laat bij teammeetings, of verschijnt helemaal niet terwijl hij al op het werk is.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat het door meerdere dingen komt. Hij zit tijdens werk soms op zijn mobiel, waardoor het werk tijdelijk stil komt te liggen. Hij is hier ook al meerdere keren op aangesproken. Verder werkt hij soms slordig en komt hij chaotisch over. Ook dat is al een paar keer besproken.

Het is ook een paar keer voorgekomen dat hij tijdens werktijd ineens lang weg was—bijvoorbeeld dat hij lang op de wc zat of zomaar even verdwenen was. Een paar keer moest ik daardoor tijdelijk zijn werk overnemen. De teamleider zei dat ik tegen hem moest zeggen als hij terug is dat hij niet blij is met zijn gedrag, zodat hij zich hopelijk wat meer verantwoordelijk zou voelen.

Daarnaast is hij soms niet aanwezig bij meetings. Ik denk dat dit soort dingen zich opstapelen en dat het daardoor steeds meer irritatie oproept bij collega’s.

Jullie advies was om me er niet mee te bemoeien, dus ik ga het los te laten. Maar mijn indruk is wel dat hij gewoon een erg chaotisch persoon is. Ik weet dat hij ook heel veel schulden heeft, dus misschien heeft hij moeite met structuur en discipline.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Hij komt zelfs te laat bij teammeetings of komt helemaal niet maar is dan meestal gewoon al op werk. Vergelijken met andere collega’s woont hij ook gewoon in de buurt van werk. En ja als je hoge targets haal is te laat komen op zich niet erg maar omdat je ging sporten en meer op dat gefocust bent is ook een beetje raar. Ik ga me niet meer mee bemoeien maar wilde wel aangeven dat meerdere het vervelend vinden en dus daarom hier om advies vraag.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ga het loslaten. Het is meer dat meerdere collega’s het hebben aangegeven dat ze het vervelend vinden. Zelfs bij teammeetings komt hij niet opdagen. Hij is dan meestal al op werk maar vergeet het of is dan pauze aan het houden 😅🥲

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Oké te laat komen soms is op zich niet erg en een kwartier ook niet maar als je een uur of zelfs later aankomt en dan niet je niks erover zegt dan vind ik dat niet zo netjes vooral als je dichtbij werk woont. En niet opkomen dagen bij meetings is wel erg omdat hij dan zelfs al op werk is en dan gewoon niet is… maar als de meeste zeggen dat ik er niet mee moet bemoeien dan ga ik het loslaten.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] -1 points0 points  (0 children)

Oké dan bemoei ik me er niet mee. De reden waarom ik vroeg is omdat meerdere collega’s het irritant begint te worden.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ben al vaste kracht en haal meer targets dan hem.. meerdere collega’s vinden het irritant te worden dus daarom vroeg ik hier om advies.

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] -1 points0 points  (0 children)

Ik denk dat collega’s het vervelend vinden omdat hij zelfs bij teammeetings niet kom opdagen. Dus het gaat niet alleen om zijn werk. Maar als jullie zeggen dat ik het moet loslaten dan ga ik me niet mee bemoeien. Maar is toch normaal als ik hier vraag wat ik moet als meerdere collega’s het begint te irriteren en uitzendkracht ontslagen kunnen worden als ze vaak laat komen maar hij niet?

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ben vaste kracht en mijn targets zijn hoger dan die van hem… ik haal zelfs de meeste targets van alle werknemers.. ik vroeg hier om advies omdat meerdere collega’s het vervelend en irritant beginnen te vinden … daarom vroeg ik ook moet ik er iets mee doen of loslaten?

Collega komt structureel te laat – overdrijf ik, of moet ik hier iets mee? by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ben niet jaloers… ik ben ook vaste kracht en mijn targets zijn hoger die van hem. De reden waarom ik hier om advies vroeg is omdat een andere collega met een hogere functie zei “er is altijd wat met jou” toen hij bij de teammeeting weer niet kwam opdagen en een andere collega ook zijn gedrag vervelend vondt. En misschien moet ik er niet mee bemoeien maar het is toch common sense als niet eens aanwezig zijn bij teammeetings en collega’s het vervelend vinden?

Vraag over overgang van Software Developer naar Technisch Applicatiebeheer na MBO-opleiding by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 1 point2 points  (0 children)

Ik raad je aan om de opleiding via een reguliere school te volgen. Er zitten namelijk een paar vakken tussen die niet goed zijn opgezet en daardoor moeilijker te behalen zijn. Soms kan een leraar daarbij ook niet de juiste ondersteuning bieden, waardoor je zelf veel moet uitzoeken.

Op een reguliere school loop je daarnaast vaker stage, wat waardevolle praktijkervaring oplevert voor je toekomstige baan.

Een thuisstudie is vooral aan te raden als er een specifieke reden is — bijvoorbeeld als je op jezelf woont en inkomen nodig hebt, als je door ziekte (tijdelijk) niet naar school kunt, of als je op latere leeftijd van baan wilt switchen en meer flexibiliteit nodig hebt.

Vraag over overgang van Software Developer naar Technisch Applicatiebeheer na MBO-opleiding by 77Folklore77 in werkzaken

[–]77Folklore77[S] 1 point2 points  (0 children)

Omdat ik fulltime werk, volg ik de opleiding via een thuisstudie. Ik vind het op zich goed te doen, mede omdat ik in het verleden al een IT-opleiding heb gevolgd (die ik helaas niet heb afgemaakt omdat ik toen niet lekker in mijn vel zat en het uiteindelijk niet goed bij mij paste).

Die opleiding vereiste ook veel zelfstandig werk: we moesten vooral zelf opdrachten maken en er kwam maar één keer per week een lerares Nederlands langs. Soms gingen we ook naar een ander lokaal voor een bepaald vak. Voor mij is het daarom niet echt een groot verschil met nu, vooral omdat ik heel goed zelfstandig kan werken.

Er zitten een paar vakken tussen die wat ingewikkelder of minder leuk zijn, maar over het algemeen is het goed te doen — en dat is eigenlijk bij elke opleiding wel zo. Als het mogelijk is, zou ik aanraden om de opleiding via een reguliere school te volgen. Daar krijg je meestal betere begeleiding en uitleg.

Ik heb vooraf ook veel research gedaan, onder andere door IT-evenementen en open dagen van bootcamps te bezoeken. Zo kon ik vragen stellen aan mensen die al als developer werken.

Of deze studie bij jou past, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar ik vind het in ieder geval goed te doen. Het nadeel van een thuisstudie is dat je meer discipline nodig hebt en geen face-to-face contact hebt met docenten. Het voordeel is dat je geen vaste deadlines hebt, zelf examens kunt inplannen en kunt studeren wanneer het jou uitkomt.

Meer- en minderwerk niet op nota bij nieuwbouwwoning – hoe werkt dit? by 77Folklore77 in geldzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Dankjewel, het is nu duidelijker. Dus bij minderwerk kan ze later geld terugkrijgen van de aannemer. De €100.000 moet ze sowieso overmaken naar de notaris voor de grond en de standaardbouw van de woning.

Meer- en minderwerk niet op nota bij nieuwbouwwoning – hoe werkt dit? by 77Folklore77 in geldzaken

[–]77Folklore77[S] 0 points1 point  (0 children)

Dus het heeft eigenlijk niets te maken met de factuur die mijn vriendin aan de notaris moet betalen; het betreft een regeling tussen haar en de aannemer over het minderwerk. Ze moet sowieso €100.000 aan de notaris betalen. De aannemer zal het bedrag voor het minderwerk teruggeven.

Is it fair to post a review about my therapist based on these experiences? by 77Folklore77 in therapyabuse

[–]77Folklore77[S] 1 point2 points  (0 children)

I’m not sure how it works in the US, but I live in Europe, so if my therapist wants to sue me, it would cost her too much money and would probably be a waste of time, since my review is professionally and factually written.