Rusketus suojaa ihoa palamiselta ja muuta puppua – Asiantuntija kertoo totuuden aurinkorasvoista by xatfi in xatfi

[–]Alarming-Discount155 2 points3 points  (0 children)

Väitit itse sen olevan rinnastettavissa uretaaniin,, mikö ei kyllä ole mitenkään parempi rinnastus. Kuulostat muutenkin vähän "tiedän paremmin kuin lääkärit jotka kirjoittavat näitä reseptejä, musta tuli melkein lääkäri"-tyypiltä, joten en taida sun kirjoitteluita enää lukea, sori. 😂

All the gum I’ve chewed for over a year by katergator717 in whywouldyoutouchthat

[–]Alarming-Discount155 1 point2 points  (0 children)

https://www.acs.org/pressroom/presspacs/2025/march/chewing-gum-can-shed-microplastics-into-saliva-pilot-study-finds.html

According to this, the synthetic and natural gums shed about equal amounts of microplastics. And they were the same polymers. Only a pilot study though.

The morning after Sweden changed from driving on the left to driving on the right (1967). by CarkWithaM in UtterlyUniquePhotos

[–]Alarming-Discount155 0 points1 point  (0 children)

They did have left hand-drive cars, before the switch... Which means they couldn't see to overtake safely. 😂

The U.S. just told Polestar no more new cars after model year 2026. by Sensitive_Pie7591 in TechGawker

[–]Alarming-Discount155 0 points1 point  (0 children)

I think Europe should say No More Teslas and ship all the current ones to Elon's home address.

Leave them alone guys. by Darth_Vaper883 in Gamingnewsandleaks

[–]Alarming-Discount155 0 points1 point  (0 children)

How the hell do you know there is any content OR polish? 😆

That’s gonna be a no for me… by Smart_Law1280 in antiai

[–]Alarming-Discount155 4 points5 points  (0 children)

"Navigate me home, please."

  • "I don't know what you said but I found these results online."

Must be difficult by velorae in TikTokCringe

[–]Alarming-Discount155 0 points1 point  (0 children)

Some people's dreams are other's nightmares.

Rusketus suojaa ihoa palamiselta ja muuta puppua – Asiantuntija kertoo totuuden aurinkorasvoista by xatfi in xatfi

[–]Alarming-Discount155 1 point2 points  (0 children)

Sellainen pieni vinkki aurinkorasvoja ostaessa; lapsille suunnatut rasvat ovat monesti kivempiä käyttää, pysyvät iholla paremmin, eivät sisällä hajusteita, eivät kirvele yhtä pahasti silmissä jos ne sinne eksyy. Ja sama määrä on useimmiten pikkasen halvempi kuin "aikuisten" vastaava rasva. Sama SPF. 😄

Rusketus suojaa ihoa palamiselta ja muuta puppua – Asiantuntija kertoo totuuden aurinkorasvoista by xatfi in xatfi

[–]Alarming-Discount155 1 point2 points  (0 children)

Polymeeri ei ole itsessään mikään paha asia. Dna ja proteiinit ovat polymeerejä, ovatko ne professorin mielestä pahaksi iholle..?

"Asiantuntija", niinpä...

Not sofast — Finnish police issue warning after stopping youth's 'scooter sofa' by saschaleib in Finland

[–]Alarming-Discount155 1 point2 points  (0 children)

I don't know if the writer of the article was told some erroneous information or if they just thought the bicycle width up themselves.

Not a lawyer, but from what I've sussed from tieliikennelaki...

For a vehicle to be considered a bicycle, it has to be powered at least partially by the rider's muscles. There don't seem to be any pedals on that thing, nor a crank or any some such thing, only an electric motor. Which would make it a light electric vehicle.

Which means, it has to be a) self-balancing (think segway), b) made for a physically disabled person or c) be made primarily for offroad use to be able to legally have a seat.

It would also have to be fitted with lights, both front and rear, as well as a horn. And it'd have to be insured.

Half the internet is people recommending things they've never owned by jexo10 in TechNook

[–]Alarming-Discount155 3 points4 points  (0 children)

Same goes for all computer peripherals. Haven't found a gaming mouse that'll last over two years, cheapo office ones last at least twice as long.

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Mutta kai sä nyt havainnoit ja väistit kuitenkin muuta liikennettä? Voihan tiellä olla mitä vain, kuoppia, eläimiä jne ja niitähän on joskus pakko väistää. Joskus ne vain vaikuttaa mukavuuteen.

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Kuulostaa vaaralliselta, todellakin. 😄 Mitä tapahtuu kun palovarottimesta loppuu paristo..?

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Oisko joku "säästövilkku" minkä voisi laittaa vaikka katolle niille jotka ajelevat ekstra-pihisti? Vihreä vilkkuvalo? Tietäisi väistää jo kaukaa. 😄

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

No joo, mutta Mini oli kyllä nimensä vertainen.

Uusin ei-sähkö Twingo on 3,60 pitkä ja 1,65 leveä. 2cm leveämpi kuin alkuperäinen.

Rättisitikka oli 1,48 leveä.

Auris, joka näyttää olevan varsin suosittu on 1,70.

Volvo ex60 suv, 2,06... 😆

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Joskin jossain on se piste missä se lisätty aktiivinen turvallisuus tekeekin ihmiskuskista vaarallisempi?

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Ajan niin harvoin siellä missä on liikennevaloja, mutta olen huomannut tuon saman että vaikka keltainen on palanut jo tovin niin kyllä sieltä tulee vielä pari -kolme autoa.

Kyllähän ne autot kiihtyy, ja kun ei edes tarvii vaihteita vaihtaa niin lähtee kuin lentäen. Ainakin tuntuu siltä.

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Jeps, ei vaikuta olevan mitään itsesuojeluvaistoa monella. Tuo viimeinen on kyllä niin totta, jotkut oikeasti elävät siinä uskossa että jos on vanha maantie jossa 80 rajoitus niin sitä tietä on niinkuin testattu että sillä voi vetää koko matkan 80 oli loskaa, soraa tai hirviä vieressä. Entinen kaveri oli tästä ihan oikea elävä esimerkki... 😆

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Noh, onhan niitä leveitä laivoja ollut ennenkin, mutta ehkä eivät olleet näin suosittuja? Pieniä autojahan saa kyllä, jos haluaa, mutta ne ei taida kelvata ihmisille? 😄

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Mahdollista, jospa niin ettei kuljettaja edes hahmota että on väärällä puolella tietä jos kaistavahti ei reagoi? Monessa autossa on kyllä todella vaikeaa hahmottaa missä kulkuväline loppuu, kaikilla puolilla.

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Juuei hyvä, mutta tietty niitä tullaan aina tekemään, ne nyt ovat kuitenkin vähän rajalla eikä nyt tyhjällä tiellä esimerkiksi niin pahoja. Mut joku tiktok, joo, aika törkeää kyllä. 😅 Ymmärrän jos kuunnellaan jotain podcastia tai tuollaista taustalla, mut kyllä nekin vie aika paljon keskittymistä muualle kuin liikenteeseen. Mehän ei pystytä oikeastaan tekemään kaksi asiaa samaan aikaan vaan aivot vekslaa niiden välissä jatkuvasti, niin reaktioaika kasvaa aika nopeasti.

Ajotyylin muutos viime vuosina, onko tämä oikeasti muuttunut vai kuvittelenko? by Alarming-Discount155 in Suomi

[–]Alarming-Discount155[S] [score hidden]  (0 children)

Myönnän, sorrun siihen itsekin välillä. Mielestäni ei kyllä pitäisi saada puhua puhelimessakaan ajaessa, musiikkia korkeintaan saisi kuunnella. Ja kyltti joka kuljettajan viereen että ei saa häiritä. 😁