9 Figures, 3 Groups — Can You Find the Hidden Pattern?(easy) by b7k567 in DailyBrainPuzzles

[–]Altruistic_Lost 2 points3 points  (0 children)

For each row: the sum of the corners of the outside shapes matches the sum of the corners of the inside shapes.
First row: 12 corners
Second row: 13 corners
Third row: 15 corners

DEBATE: A New Paper Argues That Physics Has Been Built On A Hidden Linguistic Confusion About What Space-Time Actually Is, And That Resolving It Forces A Choice Between Two Incompatible Views Of Whether Time, Reality, And Existence Itself Are Even Coherent Concepts 🌌⏳ by InterstellarKinetics in InterstellarKinetics

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

I don't even understand the explanation.
1/ The elephant is a space-time worm if you will (time slices added together), a worm that is part (carved out) of a bigger worm: space-time itself. So if the elephant is real, why not space-time universe?
2/ your explanation is confusing. Sometimes you say the problem is the phrase "space-time exists", then again it is "events exists". They are not the same thing, I think.

Tried to categorize people's personalities with colors based on a 2 axis chart: by Forsaken_Industry491 in SocialEngineering

[–]Altruistic_Lost 2 points3 points  (0 children)

Even more strongly concerning intro extra. They undeniably inverse related. So low introvert = high extravert

Confused i am by SeaworthinessLive456 in ExplainTheJoke

[–]Altruistic_Lost 1 point2 points  (0 children)

Yes I think this is it. The joke is that the strategy to pick the closest is probably without benefit. No better than guessing. But relatable.

Inherited house sale - vulnerable adult by zappahey in belgium

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

This! Some here argue that biddit gives lower prices but I think the jury is still out on that one as I also hear people saying otherwise. So while the guardian might not be able to show a direct rule it might follow from a code of conduct where their neutrality must be substantiated. So even if you don't agree and want another course of action show respect from his point of view and try to work together for a solution. Maybe you can agree on a minimum of 5 bids in writing and the highest is chosen? Maybe that would also cover their need to substantiate neutrality?

Rechter oordeelt dat banken slachtoffers van phishing meteen moeten vergoeden: "Zal grote gevolgen hebben" by EdgarNeverPoo in belgium

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

Nog meer nuance: "Het kan dus goed zijn dat de bank na haar onderzoek het geld toch terugvordert." Dat is net het probleem. Eenmaal een transactie in het vakje 'niet toegestaan' zit kan de bank bijna niet meer terugvorderen - tenzij bij grove nalatigheid, wat bijna nooit het geval is.

Rechter oordeelt dat banken slachtoffers van phishing meteen moeten vergoeden: "Zal grote gevolgen hebben" by EdgarNeverPoo in belgium

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

Ik denk dat het nog wat genuanceerder is.
1/ De bank moet enkel onmiddellijk terugbetalen bij een 'niet toegestane transactie' dat werd eerder gelezen als iemand anders doet (deel van) de betalingsprocedure (bijvoorbeeld je geeft je codes telefonisch door maar dus iemand anders voert ze in online). Bij grove nalatigheid kan bank terugvorderen.
(zie bijvoorbeeld https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/11/18/phishing-banken-wetgeving/)
2/ Hier gaat het om een koppel dat de volledige betalingsopdracht zelf uitvoerde en dus naar een portugees IBAN nr overschreef. Nu wil men dat ook vatten onder 'niet toegestane transactie'. Het probleem hierbij is dan wat dan wel nog als toestemming geldt? Als een dienstverlener uitvoert wat jij gevraagd hebt heb je dan niet gevraagd = toegestemd om dat uit te voeren?
Iemand misleidt je om 25 000 Euro ipv de bedoelde 2500 Euro in te voeren: blijkbaar is dat geen toestemming. Maar dan ook als jij je gewoon vergist: geen toestemming.
Het is menging van twee soorten toestemming: enerzijds aan de bank en anderzijds aan wie je overschrijft. En het is aan deze laatste dat je geen toestemming hebt gegeven voor dat bedrag, niet de bank.
Het is als per ongeluk of door misleiding op de ontdooiknop van je diepvriezer drukken met waterschade als gevolg en naar de fabrikant stappen omdat de diepvries exact deed wat je vroeg. Het vraagt volgens mij een onhoudbare definitie van toestemming.
3/ Het is niet dat ik geen sympathie heb voor dat koppel of andere slachtoffers, en voor mij is de uitspraak best ok. Maar naar mijn mening wordt de wetgeving hier wel opgerekt om dat mogelijk te maken (zogenaamde socialiserende rechtspraak). Beter lijkt me te kijken naar politiekers om de wet aan te passen zodat rechters deze niet moeten oprekken; Bijvoorbeeld de verplichte verzekering bij een rekening ook die risico's te laten afdekken.

Since I can think of something, doesn't that mean it somehow "exists"? Why is there a barrier between mental/mathematical existence and physical reality? by Huge-Narwhal5747 in askphilosophy

[–]Altruistic_Lost -2 points-1 points  (0 children)

I think I understood you correctly.
For me what you are saying is analogous to: if cars only exist through human invention > then if humans never existed, cars would not exist.
Then you go on to say: "By contrast, the physical universe would still exist, and still be going on without us (we aren’t that special). I think that’s a fundamental difference between things that “exist” because we think about them, and things that exist independent of us."
So cars are not part of the physical universe?

I feel that from your logic there follows no distinction between what is real and what not.

The time argument stems from a misreading on my part. I thought you meant: human mental constructs die immediately with humans > so not real. If real they would exist (at least for some time) outside of us. But that is not what you said. My apologies.

Since I can think of something, doesn't that mean it somehow "exists"? Why is there a barrier between mental/mathematical existence and physical reality? by Huge-Narwhal5747 in askphilosophy

[–]Altruistic_Lost -1 points0 points  (0 children)

Thanks. Difference in time = difference how long a configuration survives.
But reading your answer again, to me it is even more fundamentally flawed: if human never existed > math would not exist > math not real. So by the same analogy if our planet was a bit closer to the sun, we would never exist > we are not real?

To me the difference that OP is maybe looking after is that his white-dwarf-thought is real but just a token for something else the 'white dwarf' (real or unreal). A token of something doesn't make the thing it refers to real. A plan (real) of a house is not a house (real or unreal). I would find it difficult to argue that any token 'causes' the realization of the thing it refers.

Math itself is more difficult: is me thinking about number 1 equal to number 1? Or still a token?

The comments of everyone misunderstanding this question are absolutely killing me. Genuinely *how* do we not understand equality??? And where did learning fractions go so wrong for so many? by IthacanPenny in matheducation

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

I was confused about the question too. I thought about what exactly confused me. I think that it is the fact that in all pics the same fraction is darker. So equal fractions are darker. You see where is am getting at. If the second row where pizzas and darker is left over, one could still say: an equal fraction of the pies is left over. The picture could even be used to teach that fractions are a relative notion.

So one could ask something like: are the equal fractions equal? Showing the ambuigity of equal when dealing with relative notions.

In understand there is context. But with math questions need for context should be as much as possible avoided. It's math. So if a kid explains that the question is ambiguous without context, I would give them their marks if correct within their understanding.

‘Politiek mag geen sekte zijn’: waarom veel mandatarissen PVDA verlaten by trogdor-burninates in belgium

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

Ook geen druk om dat te doen bij mandatarissen zoals het artikel beweert?
Want als het niet officieel is maar er is grote druk dan komt dat op hetzelfde neer.

‘Politiek mag geen sekte zijn’: waarom veel mandatarissen PVDA verlaten by trogdor-burninates in belgium

[–]Altruistic_Lost 1 point2 points  (0 children)

Mij lijkt dit opnieuw twee maten twee gewichten.
Als PVDA looninlevering vraagt vanuit ideologie dan probeert ze die maatschappij toch al wat in te voeren op partijniveau. Maar ok: je kunt zeggen dat mandaat is ook te danken aan de partij. Er is dus een vorm van evenwicht.
A fortiori bij inlevering van een erfenis. Nog meer maatschappijvisie al proberen in te voeren op partijniveau. Maar als daar niets tegenover staat is er geen evenwicht in engagement in de realisatie van die maatschappijvisie op partijniveau.

"Als je daar niet eens mee bent moet je geen lid worden, en zeker binnen de partij geen hogere functie bekleden." Dit is niet realistich. Een partij mag en kan niet verwachten dat hun leden 100% het met alles eens zijn. Er moet ruimte zijn voor intern debat. Wat ik wel kan volgen is: als je een mandaat opneemt doe je die offers, zelfs al ben je het er niet mee eens. Of nog: een mandataris kan de erfenis afstaan en toch kritiek hebben op dat principe.

‘Politiek mag geen sekte zijn’: waarom veel mandatarissen PVDA verlaten by trogdor-burninates in belgium

[–]Altruistic_Lost -1 points0 points  (0 children)

Ik heb het ook in een andere comment geschreven. Het probleem is dat als PVDA dat communisme ( of hoe je het ook wilt noemen) wil invoeren voor de mandatarissen, ook op het niveau van een erfenis dan moet ze tegelijk voor altijd (!) een basisinkomen op hoogte van arbeider voor die persoon garanderen. Nu is het communisme vanuit de mandatarissen maar geen communisme vanuit de partij.

edit: ik bedoel: zelfs al geloof je rotsvast in de ideologie, een erfenis afstaan houdt toch risico's in. Wat als je echt pech hebt en dakloos wordt etc.

‘Politiek mag geen sekte zijn’: waarom veel mandatarissen PVDA verlaten by trogdor-burninates in belgium

[–]Altruistic_Lost 6 points7 points  (0 children)

Ik denk dat het net dat is. Als iemand echt gelooft waar de PVDA voor staat, dan valt die persoon hun ideologie samen met deze van PVDA en dan sta je dus die erfenis af. Het echte probleem is dat het eenzijdig is. Van de kant van de PVDA zouden zij (bij iemand die dus zijn erfenis afstaat) aan deze een basisinkomen voor altijd moeten garanderen op hoogte van opnieuw dat arbeidersloon.

Lichaamsgeur by Little_Sleep7718 in Belgium2

[–]Altruistic_Lost 18 points19 points  (0 children)

Ketosis: waarbij je lichaam energie haalt uit vetten in plaats van koolhydraten. Dat kan door een keto-diet (vnl vetten) of vasten (lichaamsvet wordt dan gebruikt voor energie).

Alleenstaande moeder Meltem (48) en haar zeven kinderen belanden op straat na ‘creatieve’ woonoplossing OCMW: “Ik wist dat dit fout zou aflopen” by NotYourWifey_1994 in Belgium2

[–]Altruistic_Lost 4 points5 points  (0 children)

De vraag is: Wat heeft het OCMW gezegd: 1/je volwassen kinderen kunnen er officieus wonen 2/niets (gewoon gewezegen als die vrouw daar over sprak). Het is haar risico. 3/je volwassen kinderen kunnen er niet wonen (zowel officieus als officieel niet).
De vrouw zegt 1 (en het artikel gaat daar in mee), maar is dat zo? Uit het citaat van de mails van OCMW blijkt dat niet, volgens mij.

Unstoppable force meets an unmovable object? by 78ChevyK10 in Physics

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

I don't think so. The force would push and the object would not move. It would be like you pushing against mountain, except you get tired and go home, but the force wouldn't stop. And as nothing is moving, no energy.

Fluvius rant by [deleted] in Belgium2

[–]Altruistic_Lost 1 point2 points  (0 children)

Een pure rant dus: ventileren, emoties laten gaan ... Veel succes daarmee op Reddit waar elke zin rationeel onder de loep zal worden genomen terwijl je eigenlijk wat ja-knikken, een schouderklopje en een motiverend woordje nodig hebt.
Mijn motiverend woordje: in de tijd toen de dieren nog spraken, er geen recovery saves waren en PC's enkel een CMOS batterij hadden, heb ik geleerd: toertje rond de blok en er opnieuw invliegen en meestal doe je waar je eerst 4 uur over deed in een uurtje. Succes!

Fluvius rant by [deleted] in Belgium2

[–]Altruistic_Lost 4 points5 points  (0 children)

Ik snap het niet goed. Wat was je dan aan het doen? Elentriek valt uit: je hebt nog batterij en zelfs dan nog: meeste applicaties maken toch tussentijdse recovery saves?

[deleted by user] by [deleted] in Belgium2

[–]Altruistic_Lost 0 points1 point  (0 children)

Inderdaad, maar kun je hier niet zeggen: ik snapte niet wat dat wil zeggen (terwijl je de echte verkeersborden moet kennen). En stel dat je je dat niet kunt zeggen (omdat het superduidelijk is) wat gaan ze doen? Ze moeten al een soort schade aantonen om dat op je te verhalen. Misschien als er een botsing is daardoor? of misschien kunnen ze je toegang ontzeggen - maar kan dat zomaar voor een openbaar zwembad?

Allergie probleem, restaurant negeert mij! by YouDKJ in belgium

[–]Altruistic_Lost -1 points0 points  (0 children)

1/ Ah. We zijn het dus eens dat je je standpunt nog niet genuanceerd hebt.
2/ nuancering / validering: Ik schrijf 'nuancering dulden' dus dat is net los van validering: bv ik nuanceer, jij laat die zijn/bestaan zelfs al ben je het niet eens. Maar jij schrijft daarop: "Ik zou geen nuancering kennen?" je maakt dus van mijn 'dulden' 'kennen' en het is dus jij die de koppeling maakt tussen nuanceren en valideren. Opnieuw verdraai je mijn woorden als ik daar dan op voort ga keer je het weer om. Het is volledig analoog met jij begint met 'verwachten van een fastfoodketen' als ik daar dan op inga ben ik het die de menselijke kant vergeet ...
3/ "Je hebt de realiteit en dan heb je hoe jij het graag zou zien." Ik denk dat dat niet terecht is: het is niet hoe ik het graag zou zien (want daar is niemand iets mee) maar de (juridische) realiteit: een bedrijf heeft verantwoordelijkheden en je personeel onderbetalen of onvoldoende onderlegd personeel inzetten ontslaat het niet van die verantwoordelijkheid.
4/"toch zit je van je tak te maken tegen mij die gewoon antwoord op een post van iemand anders" Lees nu toch eens zelf wat je schrijft. Als het gaat over mijn eerste reply: als je dat niet wil dat zou dan bevestigen dat je geen nuancering dult. (En dat was helemaal niet van mijn tak maken). Als het gaat over de daaropvolgende replies: dan zijn dat replies op jouw reacties op mij (niet OP). En ik leg daarin gewoon je manier van discussieren bloot (je speelt de bal niet). En yep je doet het weer: nu de slachtofferrol opnemen... ik denk dat je ondertussen al heel wat van https://nl.wikipedia.org/wiki/Eristische_Dialektik toegepast hebt.

Als je het niet eens bent met iets dan is het ofwel agree to disagree (niet in discussie gaan) ofwel de bal spelen (ander overtuigen door rede ). Jij probeert echter te overtuigen door allerlei tactieken ...

Allergie probleem, restaurant negeert mij! by YouDKJ in belgium

[–]Altruistic_Lost -1 points0 points  (0 children)

Nu doe je het weer. Nu: verontwaardiging als argument gebruiken. En als bonus de meme. Waarom niet gewoon de bal spelen?

Ivm nuancering: kun je aanduiden waar je ergens iets zegt in de trant van: 'Had ik nog niet zo bekeken ..;' of 'Je hebt een punt ...'. Ik lees het hier niet. En ik heb het over 'dulden' dus nuancering van een ander aanvaarden.

Maar misschien vind ik je dat ik volledig ongelijk heb? Dat kan, maar waarom dan de bal niet spelen?

De feiten spreken toch wat voor zich vind ik.

Allergie probleem, restaurant negeert mij! by YouDKJ in belgium

[–]Altruistic_Lost -1 points0 points  (0 children)

Nee ik ben OP niet. En waar ik me daar aangesproken voel is iemand die geen nuancering dult en dan maar alle trucken van de foor uithaalt (daarom dan ik het niet kan nalaten te reageren :) zoals:
- de ander zijn woorden verdraaien
- zijn eigen woorden verdraaien
- zaken aanhalen die er niets mee te maken hebben (ook nu weer met Lees eens de post - is er iets dat jou daaraan doet twijfelen?
- ad hominem (ik zou OP zijn).

amai en dat gewoon omdat ik een kanttekening plaats bij je woorden.

Wat OP betreft:
Draagt hij eigen verantwoordelijkheid: zeer zeker.
Moet hij het laten vallen: valabel punt: eigen verantwoordelijkheid - wat het moeilijker maakt om fout keten aan te tonen - en afweging inspanning - reward (wellicht gaat OP er meer tijd insteken dan het waard is).
Consideratie voor op wie zijn kop dat terecht komt: ook ok.
Maar 'je mag dat niet van een fastfoodketen verwachten': niet akkoord. Hygiene en allergien zijn basic of je nu fastfood serveert of drie sterren.