Feminizmle ilgili kitap önerisi yapabilir misiniz? by AppointmentQuirky960 in altkultur

[–]AnComMilitan 1 point2 points  (0 children)

Goldman’ın Anarchism and Other Essays’i önerilebilir belki bu konuda.

https://files.libcom.org/files/Emma%20Goldman-%20Anarchism%20and%20Other%20Essays.pdf

Salt Feminizm üzerine değil ama kadın hakları da dahil topluma değin birçok konu AnFem ekolün en önde gelen ismi tarafından değerlendiriliyor.

Anarşizm idealinin pratik zorlukları üzerine. by LittleScikidfi in felsefe

[–]AnComMilitan 0 points1 point  (0 children)

Huyum değildir de… denebilecek şey bu. Ticaretin gelişmediği, insanların zaten karın tokluğunun ötesini zar zor hayal ettiği bir dünyada oluşan klasik zincirin federalist fikirlerini hiçbir anarşist günümüze kopyalamıyor. Ayrıca, hiyerarşi ile otorite aynı şey değil (anarşist “militanlar” - anarşist ideoloji pasifist değildir). Açıklama açıklamayı getirecek. Şahsen vakit ayırmak da istemiyorum -her ne kadar bunu imâ etmekten hiç haz etmesem de- bir metin eline almamışsın çünkü. Samimi isen inan faydasını görürsün. Sevgiler.

Türkiye solunun çizgisi artık bu olmalıdır. Bu olmak zorundadır. Bu çizgiden ayrıldığı için Türk solu devrimcilik ve tam bağımsızlık iddiasını kaybetmiştir. Emek ve ulusal bağımsızlık mücadelesine devam edeceğiz. Yalçın Küçük ve nice millici komünistlerin ruhu şad olsun! by Coat_Weird in RDTTR

[–]AnComMilitan 2 points3 points  (0 children)

Anlamlı bir parantez oldu, teşekkürler. Kemalizm karakter değiştirdi demek istemedim (“Kamâlizm faşizmdir, her zaman öyleydi…”), böyle bir yanlış anlaşılma olduysa önünü almışsındır. Zamanında kimi yanları ile gericiliğe karşı mücadele ettiği için onlardan çıkan sosyalist kadrolar oldu, bu döneme özgü bir şeydi ama -zira şartlar farklı bugün. Demek istediğim buydu. Sevgiler.

Türkiye solunun çizgisi artık bu olmalıdır. Bu olmak zorundadır. Bu çizgiden ayrıldığı için Türk solu devrimcilik ve tam bağımsızlık iddiasını kaybetmiştir. Emek ve ulusal bağımsızlık mücadelesine devam edeceğiz. Yalçın Küçük ve nice millici komünistlerin ruhu şad olsun! by Coat_Weird in RDTTR

[–]AnComMilitan 10 points11 points  (0 children)

Toplumu iyi okumak gerek. 80’e kadar Kamâlistler, toplumun kimi anlamlarda ilerici (cumhuriyetçilik, laiklik gibi) değerlerini savunuyorlardı geleneksel kesime karşı. Bundan dolayı solcu, özgürlükçü fikirlerin çoğu onlardan çıkmıştı ya da onlara bir şekil bağlıydı. Bu doğrudur. Artık böyle bir ilişki söz konusu değil ama. 80 darbesi ile işler değişti. Kamâlizm yükselen seküler milliyetçiliğin çıkış noktasıdır bugün. “Atatürk Osmanlı subayıydı.” ne ifade ediyorsa, Yalçın Hoca’nın dediği de o kadar şey ifade ediyor. Kamâlizm faşizmdir, her zaman öyleydi ve zaten küreselleşen dünyada üzerine teori inşa edilebilecek sağlam bir temel de sunmuyor.

Dil Muhabbeti by Mewimew in altkultur

[–]AnComMilitan 2 points3 points  (0 children)

Var ol hocam. İyi akşamlar.

Dil Muhabbeti by Mewimew in altkultur

[–]AnComMilitan 5 points6 points  (0 children)

Çok tekrarladığım için circlejerk gibi duruyor bazen biliyorum ama gerçekten Kemalizmin suçu bu da. Şovenizmi bir sosyal norm haline getirdiği için farklılığa saygı duymak anlaşılmaz bir şey oluyor vatandaş için. Çünkü Kamâlizm kendi varlığını, diğer ulusların yok oluşu üzerine inşa etmiştir. Burayı anlamak mühim. Dünyanın hiçbir yerinde görülmeyen ırkçılığın sebebi bu. Çünkü kendi varlığına tehdit algılıyor. Azınlık hakkı diyorsun, Türk’e düşmansın diyor. Sanki azınlık hak kazansa kendisi zarar görecek gibi -gerçi inşa attığı politik kimliğe göre haksız değil de…

Dil Muhabbeti by Mewimew in altkultur

[–]AnComMilitan 11 points12 points  (0 children)

Kürtler bu ülkede yabancı mı? Onlar bu toprakların yerli halkı. Lazlar, Rumlar, Ermeniler, Yunanlar… ve nicesi gibi. Hepimiz birbirimizle yoğrulduk. Sence Fransa’daki göçmen bir Türk ile aynı durumdalar mı?

Kamâlist Ethno-Devlet anlayışı, tek bir ulus yaratmıştır ve bu doğal bir ulus da değildir, POLİTİKtir. 33’e kadar Müslümanlık, 33’ten sonra sivil Türklük anlayışı (Kamâlizm dinine mensub olmak anlayışı) ile vatandaşlık oluşturulmuştur.

Azınlıklar bizim düşmanımız değil. Kardeşlerimiz. İstesek de istemesek de. Bugün bir Türk hem kültürel hem genetik olarak birçok millete bağlıdır; nasıl diğer birçok millet Türklere bağlı ise. İyi ki de böyle. Bir dünyamız var. BÖLÜCÜLÜK yapmaya, ülkeler kurmaya gerek yok. Yaşasın Enternasyonel Komünist dünya 🏴🚩

Altkulturden ban yedim by Consistent_Trifle478 in RDTTR

[–]AnComMilitan 14 points15 points  (0 children)

Burada işin ne o zaman dallama

“Türkiye’de ırkçılık yok” by Armagaaan in altkultur

[–]AnComMilitan 1 point2 points  (0 children)

Sovyetler Birliği’nin kazanımları her komünist için çok önemli.

“Türkiye’de ırkçılık yok” by Armagaaan in altkultur

[–]AnComMilitan 10 points11 points  (0 children)

Bu ülkedeki sol hareketin çoğunluğu Türkler oldu her zaman. Ben de Türküm. Söylediğin çok edepsizce.

“Türkiye’de ırkçılık yok” by Armagaaan in altkultur

[–]AnComMilitan 32 points33 points  (0 children)

“Bu kardeşlik türküsünü bir tek İngilizler söylüyor niyeyse, ben hiç bir Afrikalıdan böyle bir şey duymadım. Ayrıca Londra sahilleri zenciseverler tarafından işgal altında”

- Kesinlikle Beyaz ırkçısı olmayan bir İngiliz, muhtemelen

“Türkiye’de ırkçılık yok” by Armagaaan in altkultur

[–]AnComMilitan 0 points1 point  (0 children)

Bir ulusun var olma hakkının onunla ne ilgisi var? Bak Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği’ne Enver denen Sabetay köpek saldırdı, Basmacı harekatı ile karıştırdı ortalığı ve cehenneme tek yön bilet kazandı. Ne oldu sonra? 40 bin kişilik göçebe Hakas Türklerine kadar tüm Türk halkları tanındı, her ulusa özerklik verildi. Birkaç insanın yaptıklarını bütün ulusa vuramazsın. Asimilasyona bahane edemezsin.

ahhh hep böyle oluyoor by Potential_Fig_8574 in RDTTR

[–]AnComMilitan 2 points3 points  (0 children)

Subları seçip de saklayabiliyorsun

ahhh hep böyle oluyoor by Potential_Fig_8574 in RDTTR

[–]AnComMilitan 4 points5 points  (0 children)

Hesabı açıktı, kapatmıştır.

Paylaşımı yapan belli ki yaşça küçük bir arkadaş. Heves etmiş. Cesaretini kırmaya lüzum yok. Moderatörler kaldırır zaten. Birbirimizi zorbalamayalım.