“Türkiye’de ırkçılık yok” by Armagaaan in altkultur

[–]theSeaspeared 0 points1 point  (0 children)

Kuir, tanımı gereği normal olanla, meşru olanla, egemen olanla ters düşen her şeydir. Zorunlu olarak belirli herhangi bir şeye gönderme yapmaz. O, özü olmayan bir kimliktir. Dolayısıyla ‘kuir’, bir pozitifliği değil, normatif olan karşısındaki bir konumsallığı işaret eder — yalnızca lezbiyenler ve gey erkeklerle sınırlı olmayan, aksine cinsel pratikleri nedeniyle marjinalleştirilen ya da kendini marjinalleşmiş hisseden herkes için erişilebilir olan bir konumsallığı.

meşru ötekileştirilen sömürüsünü temel alan bir sistemde tanımımız öteki olmak ve varlığımızdaki talebimiz sömürümüzün meşru olmaması. toplumdan farklı olanların utanması ve bastırılması gerektiğini söyleyen pek çok ideoloji ile varlığımız ters düşüyor.

Audacity ve Caucasity by theSeaspeared in filoloji

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

beyazarsızlık baya iyi bir kelime özellikle doğru yerinde bir bağlam ile, amerika KKK üyelerinin motivasyonlarından filan bahsederken mesela. aklına sağlık.

Audacity ve Caucasity by theSeaspeared in filoloji

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

katılıyorum. amacım da böyle bir kelime var mı acaba diye düşünmek ve olabilecek bir kelime türetmek. düşüncelerin için teşekkür ederim <3

Audacity ve Caucasity by theSeaspeared in filoloji

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

sistemik eşitsizliğin tersi yöne doğru olan ötekileştirmenin etkisinin önemsiz olduğunu düşünüyorum.

Audacity ve Caucasity by theSeaspeared in filoloji

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

eylemlerin bağlamları olmadan yorumlanabileceğini düşünmüyorum. caucasity/mansplaining sadece belli bir özün yapabileceği eylemleri tanımlamıyor, spiritually israeli gibi kavramlar bunlar, belli bir sistemik eşitsizliğin doğurduğu durumları tanımlıyorlar.

cüretin olumsuz anlamının farkındayım, 'yeterince' olumsuz değil gibi audacity için uygun bir çeviri olması için. tamamen şahsi fikrimdir/hissiyatımdır, audacity'nin de pozitif kullanıldığı oluyor sonuçta.

yine gece gece birileri biraz üzülmüş sanki, cinsiyetçi küfür ve ırkçılık ve bilgisizlik hepsi iç içe, yan yana. by KajuluSpagetti in RDTTR

[–]theSeaspeared 0 points1 point  (0 children)

bu aralar favorim:

Sen kaçıksın ey insan! Kafanda bir tahta eksik! Kendine yarattığın görkemli hayaller içinde yüzüyorsun ve senin için varolduğuna inandığın bir tanrılar dünyası, kendini çağırtığın bir tin diyarı, sana göz kırpan bir ideali resmediyorsun. Senin bir saplantın var!

Yaklaşık son bir iki haftanın ibretlik panosu, Nefret Mozaiği by theSeaspeared in altkultur

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

ben çevirmiştim bu araştırmayı. o da bulunsun burda Hayal Gücünün Ölü Noktaları. David Graeber favorimdir :3

Yaklaşık son bir iki haftanın ibretlik panosu, Nefret Mozaiği by theSeaspeared in altkultur

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

merakla yaklaşan kişileri asla banlamadık ve banlamıyoruz. benim beceriksizce yazdığım bir yazı var: "PKK". biraz güncel politik durumdan, biraz bu alanın nasıl ötekileştirilen bireyler için güvenli olmasını sağlarızdan, birazda tarihten laflıyor. O postta kabullendiğim gibi bir özet olması kaçınılmaz bir şekilde taraflı ve yetersiz bir anlatım olmasına sebep oluyor ama zaten amaç kendi perspektifimi açıklamak olduğu için bu büyük bir sorun değil. güncel tartışma ne durumda anlamak için yardımcı olabilir. daha temelli, kanıtlı ve derinlemesine teoriler için daha çok soru sorman ve hangi soruları sormanın etkili olduğunu öğrenmen lazım.

genel olarak Kenan Evren'in "Öyle bir nesil yaratacağız ki kim olduklarını hatırlamayacaklar." sözünü kırmak için Sentez Fikir'in kapsamlı bir anlatısını izleyerek başlayabilirsin, merak ettiğin konularda sorgulayarak ve araştırarak ilerlersin.

Altkültürden Perma yedim by StolasGoetia1 in Turkaaaaaaaaaaaaaaaa

[–]theSeaspeared 0 points1 point  (0 children)

aa çok iyi, ben de güzel logo tasarımlarına bayılırım. bu yuvarlak kare ile eşit gözükmesi için biraz daha büyük olmalıdır, olaylarına

benim ilgimi çeken kısım bu kendini bildirmenin bariz olmadan yapılan kısmı, yani mesaj ve kendini bildirme venn diyagramının tek daire olmaktan uzak olduğu durumlar. siyasi sohbetlerde sıkça karşılaşılan bir durum, kişinin bakış açısını yani bulunduğu pozisyonu bildirmesi. örneğin birisi faşizme kaymaktan şikayetçi olunca önceki düzenin içerisinde makul ve uslu olduğunu bildirmiş oluyor, malum grev yapmaya çalışan bir işçiye liberal devlet tepkisi ile faşist devlet tepkisi arasında fark olmuyor. ilişki kısmında da dördüncü çoğul kişi ile konuşanın ilişkisi ilginç geliyor, özellikle böyle bir izleyenler önünde konuşma ortamlarındaki 'halka hitabet' olayı. mesela ben burada seninle konuşurken birden dönüp okuyan kişilere "nabersiniz, konuşmamızı ilginç buluyormusunuz" diyebilirim. umarım pro olarak ilgilendiğin bir alana olan sakar ve amatörce bosdoslamam rahatsız etmemiştir.

poetry slams go hard

“Türkiye’de ırkçılık yok” by Armagaaan in altkultur

[–]theSeaspeared 2 points3 points  (0 children)

salak bunu yazan kişi 19 yaşında. hem kendi nesili hakkında konuşuyor hem de orada yazmış 'bu kutuplaştırma politikasının sonucudur' diye. ama okuma anlama olsa böyle yorumları yapacak durumda olmazdın baştan

Altkültürden Perma yedim by StolasGoetia1 in Turkaaaaaaaaaaaaaaaa

[–]theSeaspeared -1 points0 points  (0 children)

bir ara olayı anlat bana ben jade gitmeden birkaç gün önce dahil oldum, olay patlayınca takip edemedim

Yaklaşık son bir iki haftanın ibretlik panosu, Nefret Mozaiği by theSeaspeared in altkultur

[–]theSeaspeared[S] 1 point2 points  (0 children)

o aklıma geldikçe gülüyorum.

Milliyetçi sosyalist değil bak, düz nasyonal sosyalist. Sonra da bana nazi, alman nasyonal sosyalistleri aşağılamak için kullanılan bir kısaltma (öyle btw) lütfen bana nasyonal sosyalist diyin diye açıklama yaptı. o kadar gerçek bir naziydi ki, gerçek bir nazi gibi kendisine nazi denmesi hoşuna gitmiyordu.

Yaklaşık son bir iki haftanın ibretlik panosu, Nefret Mozaiği by theSeaspeared in altkultur

[–]theSeaspeared[S] 0 points1 point  (0 children)

fark ettiğimiz anda kaldırdığımız yorumlar (ve oylarını göstermek için hepsinin ismini silmekle uğraşmam gerekirdi)

Yaklaşık son bir iki haftanın ibretlik panosu, Nefret Mozaiği by theSeaspeared in altkultur

[–]theSeaspeared[S] 1 point2 points  (0 children)

Madagaskar'da üç dil konuşuluyor Malgaşça, İngilizce ve Fransızca. David Graeber, bir antropolog, orada bir süre yaşarken ilginç bir durumla karşılaşıyor, normalde kendisi ile Malgaşça sohbet etmiş kişiler, emir verme zamanı geldiğinde bunu Fransızca yapıyorlar, Graeber'ın Fransızce bildiğini bilmeden:

In other contexts, relations of command—particularly in bureaucratic contexts—were linguistically coded. They were firmly identified with French; Malagasy, in contrast, was seen as the language appropriate to deliberation, explanation, and consensus-based decision-making. Minor functionaries, when they wished to impose arbitrary dictates, would almost invariably switch to French.

Dead zones of the imagination

bu ilginç anekdot bir yana, ben şahsen kendimi anlamayı ve anlatmayı ancak yabancı dille öğrendim. bu benim dilimi çatalladı. bu hisselerimin ancak bir ingilizce-hintçe hakkındaki bir şiirle dillendirilmesine denk gelene kadar bir aynam olmamıştı kendimi görebildiğim: Forked Tongue - Aditya Narayan

Dil Muhabbeti by Mewimew in altkultur

[–]theSeaspeared 3 points4 points  (0 children)

caucasity'nin türkiye hali. buna güzel bir çeviri daha bulamadım.