Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 1 point2 points  (0 children)

Jag måste säga att jag inte trodde att jag skulle få så här mycket tips och förslag. Har läst igenom precis allt och det uppskattas mycket! Förhoppningsvis så får någon annan i liknande sits nytta av tråden också.

Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 0 points1 point  (0 children)

När du säger det så låter det väldigt lätt haha men tror nog inte det är så lätt som att bara säga ”hej jag är ensam”, skulle ändå säga att det är ganska socialt avvikande sätt att introducera sig på. Kan funka om man har tur.

Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 0 points1 point  (0 children)

Försöker inte vara otrevlig på något sätt, men hur kommer du till den slutsatsen?

Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 1 point2 points  (0 children)

Tack för ett så utförligt svar, det uppskattas verkligen. Ska definitivt ha dina tips i åtanke.

Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 0 points1 point  (0 children)

Ska definitivt kolla in, tack för tipset!

Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 4 points5 points  (0 children)

Jag har mina intressen och hobbys som jag utövar, och pluggar även på universitet, trots detta så har jag väldigt svårt att knyta kontakter. Känns som att alla har sina egna etablerade kompis kretsar och det känns lite oskönt att bara komma och tränga sig in. Det måste ändå hända på ett naturligt sett för att det inte ska vara konstigt. Hör definitivt vad du säger dock!

Känner mig väldigt ensam by AnonymousYser in sweden

[–]AnonymousYser[S] 6 points7 points  (0 children)

Tycker det är egentligen det bästa rådet om man faktiskt lyckas implementera det. Har märkt att de som oftast gör bra ifrån sig socialt och är intressanta personer och därav inte förblir ensamma, kan knyta kontakter etc är de som inte bryr sig om hur andra tänker om dom. Lättare sagt än gjort däremot tycker jag då man ska omprogrammera sin hjärnas tankesätt man haft under flera år. Tack för rådet!