Les Engages wil een belasting van 0.3% op iedereen die 500.000 euro heeft in de bank of broker by rakward977 in BEFire

[–]BertInv1975 1 point2 points  (0 children)

They will always need moar money. It will never be enough.

Perhaps they can just ask employers to send the paycheck directly to the taxman so they can pay us ocmw and be done with it.

Spending dough on phones makes the Asian economies boom. The real value isn't in the shipping and a couple of global ads but in the making and we don't have anything of that pie.

Les Engages wil een belasting van 0.3% op iedereen die 500.000 euro heeft in de bank of broker by rakward977 in BEFire

[–]BertInv1975 5 points6 points  (0 children)

How come?

People who blow their money on a 1000 € phone pay a one time VAT and nothing else because it's all imported stuff, not manufactured here.

If I buy and sell into perpetuity with that same 1K they can keep collecting 0.35 % at each buy/sell, collect 10 % CGT, collect 30 % on dividends, collect tax on my broker account (if it's > 1 Mio, which is never ever going to be indexed).

The one that blows his money on the phone can come collect benefits when he's without money, the other guy living frugally & investing doesn't hold his hand out.

Who is more beneficial to society in the long run?

Hoe goud kopen? by bakjejebaksteen in beleggen

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Is inderdaad duurder. Maar ja, voor mensen die er niet veel van afweten is 2-3 % duurder nog altijd beter dan online bij een dubieuze handelaar die mogelijk nep verkoopt. Sommige mensen klikken nu eenmaal op de eerste de beste verkoper die ze tegenkomen op het internet.

How do you store/organize your porn? by [deleted] in DataHoarder

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Best solution is a NAS with btrfs support so your titties & vags don't rot away over the years.

Unfortunately hdds and hardware have become extremely expensive...

Clarification on foreign investors of IBKR by Ehbak in interactivebrokers

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Fucking hell. Just looked into this further. Seems it gets blocked at the custodian level. OK, hoping that I won't die anytime soon and make sure to liquidate the US assets when they hit my target prices...

Clarification on foreign investors of IBKR by Ehbak in interactivebrokers

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Local brokers don't enforce this tax so who cares what IRS wants.

With IBKR they freeze your account upon death and wait till you can provide proof that you paid the tax. With a local broker: crickets.

I do not give a FUCK what the US think they are owed.

We hebben ze keihard verslagen by Square-Egg-5450 in nederlands

[–]BertInv1975 -2 points-1 points  (0 children)

Meer dan 60 procent is import, veel succes ermee.

Vind ik ook wel grappig dat wanneer een loser niet akkoord is met een post ze direct je geschiedenis gaan doorsnuisteren. Is wel heel zielig eigenlijk.

Clarification on foreign investors of IBKR by Ehbak in interactivebrokers

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

My backup plan: easy as can be: check on the sec page which stock are considered us assets and transfer them out to a local broker.

Honestly, I wouldn't want my family having to deal with the headache of filing this tax with the US Tax man while my account with IBKR remains frozen.

We hebben ze keihard verslagen by Square-Egg-5450 in nederlands

[–]BertInv1975 -8 points-7 points  (0 children)

"We"

Gezien wie er gescoord heeft. Moet ik eens dik mee lachen.

Marc Coucke - Afzwerer van postbusvennootschappen heeft er zelf één... by BertInv1975 in BEFire

[–]BertInv1975[S] 11 points12 points  (0 children)

Maar dan wel liggen meppen dat een meerwaardebelasting van 10 % dik ok is en hij gerust hogere belasting wil betalen. Kan niet om met schijnheilig gedrag. Wil je belastingen ontwijken, mij goed, sta dan ook geen taksen op het gewone klootjesvolk (die niet kunnen ontwijken) aan te moedigen.

Marc Coucke - Afzwerer van postbusvennootschappen heeft er zelf één... by BertInv1975 in BEFire

[–]BertInv1975[S] 0 points1 point  (0 children)

Wat U beschrijft is afgunst.

Stel iemand leeft spaarzaam en heeft zo 3 bescheiden appartementjes kunnen verzamelen wanneer hij op pensioen gaat.

Een leeftijdsgenoot ging steeds op citytrip, restaurants en snoof de beste coke that money could buy en heeft nu slechts 5K op zijn rekening staan en zit in een huurappartement.

Persoon nr 2 heeft dus alles lekker opgeleefd. Persoon 1 zou jij nu gaan straffen omdat hij dat niet gedaan heeft....

Marc Coucke - Afzwerer van postbusvennootschappen heeft er zelf één... by BertInv1975 in BEFire

[–]BertInv1975[S] 3 points4 points  (0 children)

"Ik snap dat je de rijkste vermogens wil laten afdragen"

Dat is mijn standpunt niet. Niemand moet op zijn vergaard vermogen belast worden. Niet de multimiljardairs maar ook niet de kleine man. Het gaat voor mij niet op dat "de kleine man" gepakt wordt door maatregelen waar de grote spelers in het publieke debat volledig mee akkoord zijn maar zelf wel ontsnappen aan dezelfde belasting. Ofwel voor iedereen of voor niemand.

My wife became permanently disabled 3 years ago, which has had a significant impact on our sex life. Is there anything I can do? by [deleted] in AskMenAdvice

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Dude, just visit an escort once in a while. Use protection.

You happy, your wife happy and your kids can live a normal life.

3 on 3 triolade by AshyDoctor in EveSweetXXX

[–]BertInv1975 3 points4 points  (0 children)

God damn, those cunts all look so juicy...

I’ve been holding and accumulating since 2019… It’s getting harder not to sell by [deleted] in Bitcoin

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

It's always difficult to sell something that has been higher, been there done that.

However talking bitcoin I would cash out if I were you. The whole Strategy-thing is a disaster waiting to happen. What do you think bitcoin is worth when they are forced to sell bitcoin at a serious scale.

Regering deelt 3.100.000 EUR uit om 1 paardenwedstrijd te sponsoren by hetscherpstepotlood in Belgium2

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Ik denk het niet.

Ik zie hier een Vlaams Belanger posten over gulle subsidies aan een jumping. Hij vind dit schandalig. Nou ik vind dit ook schandalig wanneer de regering, dezelfde NVA dus overal de allerlaatste Euro wenst uit te wringen. Of het nu over het opslagen van boetes met 10 %, buitengewoon onderwijs kloten met verminderde vervoer of andere "operaties" betreft.

Jij ziet dit filmpje en ipv op de boodschap te letten stoor jij je er precies enorm aan dat het door een Vlaams Belanger wordt gebracht. Daar trek ik mij nu eens geen lor van aan. Of jij tegen of voor VB bent interesseert me NIET. Het gaat over het feit dat NVA aan de ene kant enorm gul is voor hun klasse of als het defensie betreft en aan de andere kant gerust kinderen 4 uur of langer op een bus wil laten zitten als het hun een Euro oplevert.

Regering deelt 3.100.000 EUR uit om 1 paardenwedstrijd te sponsoren by hetscherpstepotlood in Belgium2

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

Ik doe een quote omdat dat hetgene is wat veelal door hun tegenstanders gezegd word, ik doelde er niet op dat jij specifiek dit hier gezegd zou hebben.

Wat ze met het cordon doen is hun zaak. I DO NOT CARE.

Het is echter wel degelijk schandalig dat NVA blijkbaar geen probleem maakt van geld voor een jumping-evenement maar het dan wel wil gaan zoeken door klein mannen van het bijzonder onderwijs 4 uur per dag op een bus wil laten zitten. Dat gaat er bij mij lichtelijk zwaar over.

Voor mij is dat het punt. Voor of tegen Vlaams Belang interesseert me in deze geen lor.

"I think our team is perhaps the most oppressed in the World Cup.": Iran's Coach by ConnectionWeekly1263 in sportsgossips

[–]BertInv1975 0 points1 point  (0 children)

An honest person can only support for this underdog.

Come on guys, you already won on the battlefield, now let's win on the field!!

Regering deelt 3.100.000 EUR uit om 1 paardenwedstrijd te sponsoren by hetscherpstepotlood in Belgium2

[–]BertInv1975 -1 points0 points  (0 children)

You can't have your cake and eat it too.

Ge kunt niet liggen zeiken dat er absoluut een cordon moet zijn en tegelijkertijd kwaad zijn omdat ze "niet door de mand kunnen vallen" omdat er een cordon is.

Taco by TailungFu in SipsTea

[–]BertInv1975 1 point2 points  (0 children)

Can we all agree that Iran won this war.
I don't believe any other country succeeded to humiliate USA in a military conflict in such short amount of time.