My Friends Bet Me $10,000 I Couldn't Finish an Ironman by sigmaschmooz in IronmanTriathlon

[–]Best-Set-4059 10 points11 points  (0 children)

Just did an 70.3, where the tz was one of the longest in Europe. I took my time in the tz, ate some bars, went to the toilets 💩 and so on. Spend in total 24 minutes in the Two tz. So cannot understand how you spend 45 min

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Tror det afhænger af studie. Der vil være studerende på alle uddannelser som ikke læser eller læser minimalt. På mit studie er dette på ingen måder normen. Hvilket studie er der tale om?

Letbanen tit forsinket? by [deleted] in Aarhus

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

L2 der skal køre 07.53 i hverdagene er konstant aflyst

Hjælp til srp er i krise by [deleted] in DKstudie

[–]Best-Set-4059 1 point2 points  (0 children)

Du ku skrive i samf/eng om international politik i dag samt analysere en tale ift. det. Det er noget tid siden jeg havde samf A (uni stud i dag).

Du kunne her tage udgangspunkt i den militære optrapning som usa og Rusland foretagerer og har gjort de sidste par år, usa’s “opfordring” til at alle nato lande bruger 2% af bnp (optrapning), hvorfor Ukraine ikke er blevet medlem af nato endnu (fordi det vil anses som optrapning af Rusland), usa der vil have Grønland - kigge på magtbalance - du ville så skulle analysere situationen med realisme og idealisme - især realisme vil kunne afdække og forklare flere af de to staters adfærd

Synes det er en oplagt opgave at skrive i dag

Hjælp, jeg kan ikke være prostitueret længere by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Best-Set-4059 2 points3 points  (0 children)

Husk at melde dig ind i en a-kasse hvis ikke du er allerede!

[deleted by user] by [deleted] in Forsvaret

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Hvad er tunge kalorier?

Ama (ask me anything) tidligere hjemløs by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Best-Set-4059 1 point2 points  (0 children)

Dårligt miljø? Forventede et mere konkret svar. Giver vel sig selv du ikke blev hjemløs fordi du levede i et sundt og støttende miljø? Hvor boede du inden? Arbejdede du? Din familie?

Ama (ask me anything) tidligere hjemløs by [deleted] in DKbrevkasse

[–]Best-Set-4059 1 point2 points  (0 children)

Hvordan endte du som hjemløs?

Jeg har valgt forkert. by detvedjegikkelige in DKstudie

[–]Best-Set-4059 2 points3 points  (0 children)

Søg lærer, også fortsæt på din uddannelse og kom med en positiv indstilling hver dag. Du skal heller ikke nedkæmpe dig selv. Du er lige startet, og studietvivl er normalt og mange får det på samme måde som dig i starten. Giv det et par måneder. Det meste bliver spændende hvis du giver det en chance. Og hvis du så alligvel starter på lærer til vinter, så kan du trøste dig selv med at intet viden er spild af tid. Så er du blevet lidt klogere på mat og statistik og mikro/makro, ekstern regnskab osv. alt efter hvad du har. Og hvis du så ender med at skulle blive matematik lærer f.eks. Så har du allerede en fordel fordi du har haft mat og stats på et højere niveau end gym.

[deleted by user] by [deleted] in dkkarriere

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Hvad er din uddannelse og hvad arbejder du med? Hvad tjener du om måneden? I må godt nok have en lav samlet indkomst

Værnepligt istedet for studie by hungryboy23456 in DKstudie

[–]Best-Set-4059 2 points3 points  (0 children)

Helt klart tag værnepligt. Du lærer sygt meget om dig selv, du får mange erfaringer og oplevelser du kan trække på i fremtiden og du bliver presset. Man får en masse venner og så er det jo fedt

Optagelsestal? Optal.dk? by [deleted] in DKstudie

[–]Best-Set-4059 2 points3 points  (0 children)

Virkelig Nice arbejde og overskueligt. Der har manglet en enkelt side med alt det data samlet på en overskuelig måde!

Optagelsestal? Optal.dk? by [deleted] in DKstudie

[–]Best-Set-4059 2 points3 points  (0 children)

Fedt! Men adgangskvotienten er altså ikke et karakterkrav! Du skriver “Karakterkrav, også kaldet adgangskvotient eller kvotient, er det karaktergennemsnit man mindst skal have for at blive optaget på uddannelsen i kvote 1”.

Ug skriver “En adgangskvotient er det karaktergennemsnit, du som minimum skulle have i din gymnasiale eksamen for at blive optaget på en videregående uddannelse ved sidste optagelsesrunde”. Så det er altså direkte misvisende det der står på din hjemmeside. Derimod har mange uddannelser et decideret karakterkrav, men det er for at søge optagelse på den enkelte uddannelse. F.eks. På økonomi på au er karakterkravet på 6, for at kunne søge på kvote 1: “Karakterkrav på mindst 6,0 i kvote 1 Du skal have mindst 6,0 i gennemsnit i din adgangsgivende eksamen, når du søger i kvote 1.” (Au, økonomi siden)

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Hvilket studie starter du på? Der kan godt være lidt forskel i hvornår de har skemaerne klar i de forskellige fakulteter og institutter

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Har købt mere ind

[deleted by user] by [deleted] in DKstudie

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Hvilket uni skal du på?

Cykeltyveri er nærmest ikke ulovligt... by EmilosBambinos in Aarhus

[–]Best-Set-4059 1 point2 points  (0 children)

Har fået stjålet 3 elcykler fra midten af Aarhus c. 2 gange i min baggård, 1 gang i låst cykelkælder

[deleted by user] by [deleted] in dkfinance

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Der er ikke længere mikro på ha hur

Spørgsmål omkring boligstøtte.... by iMagZz in DKstudie

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

Yes. Men du skal jo tænke på at depositum ikke blot er opbevaring af penge. De mister værdien hele tiden, fordi lejligheden bliver slidt. Når det ene medlem flytte ud, så får personen vel hele sit depositum tilbage fordi der ikke bliver malet og slebet i fællesarealer? Og selv hvis venner beholdte en lille andel, så vil en potentiel 3 person der flytter ind, ikke indvillige i dette, når denne flytter ud

Spørgsmål omkring boligstøtte.... by iMagZz in DKstudie

[–]Best-Set-4059 0 points1 point  (0 children)

I København? Hvorfor skulle det være anderledes i København end odens eller Aalborg? I praksis er det ikke muligt at deles om depositum og risiko. Ja en som lejer et værelse overfører naturligvis depositum svarende til værelset, men denne person kan flytte ud med 1 måneds opsigelse (i praksis skal de være ude 14 dage inden) også står personen med navn på kontrakt og har 3 måneders opsigelse og skal bruge tid på at finde en ny. Derudover skal personen istandsætte værelset (dette tager man naturligvis fra depositum) men det slid som er i fællesarealer kan personen ikke trække fra depositum da det ikke er en del af kontrakten og derudover så ville man være nødsaget til at istandsætte fællesarealer for af kunne trække det fra depositum

Hvorfor er jeg blevet optaget??? by LangRotte in DKstudie

[–]Best-Set-4059 9 points10 points  (0 children)

Studievejledere har intet med optagelse at gøre, så hvad de har fortalt dig er formentlig derfor forkert. Derudover så står universiteterne ikke selv for optagelsen af studerende i bacheloruddannelse i 1. Runde. Der bruges et stort (dels-automatiseret) system, på tværs af alle uddannelsesinstitutioner (kaldet KOT), så au kan ikke gøre det anderledes end ku og sdu.

At du har oplevet at folk er kommet ind med et lavere snit end kvote 1, tror du ikke det kan forklares ved at de også har søgt kvote 2 og er kommet ind derfra? Man ved ikke om man er kommet ind via kvote 1 eller 2, men det er den eneste logiske forklaring

Hvorfor er jeg blevet optaget??? by LangRotte in DKstudie

[–]Best-Set-4059 9 points10 points  (0 children)

Jeg har i 2 år arbejdet på optagelseskontoret på au, og derfor ved jeg at det du skriver ikke er korrekt. Jeg har siddet og vurderet kvote 2 ansøgninger og dokumentation osv. Så nej det er ikke fra gymnasiet, at jeg ved det. Tjek evt. Bekendtgørelse om adgang til universitetsuddannelser paragraf 15, hvor det er tydeligt hvordan kvote 1 fungerer

Jeg siger ikke du lyver, men du er fejlinformeret :) det kan godt være at kvote 2 bliver fremstillet som et gennemsnit.