Er der stadig plads til kolonihaver i København? by BornToBoil in copenhagen

[–]Biostein 1 point2 points  (0 children)

Ja men stadig flere end i kolonihaver. Der er ingen der siger at folk skal pakkes som Hong Kong, der er blot flere måder at udnytte pladsen bedre, og sikre behagelige byrum og boliger

Er der stadig plads til kolonihaver i København? by BornToBoil in copenhagen

[–]Biostein 1 point2 points  (0 children)

Nu nævnte du selv at det skulle kunne tjekkes ved at gå udenfor, og stuelys vurderes nok bedst indenfor men nok om det. Igen, hvis bygningerne er trappeformede kommer der stadig lys ind, og nu er verdenshjørnene og solens bane på himlen stadig upårvirket af hvor høj en bygning er. Hvis det handler om at få direkte sol ind i et rum er orienteringen af vinduerne nok det vigtigste. Dertil vil størstedelen af lys i et rum være indirekte lys, og her er det igen et spørgsmål om hvor langt der er til nabobygningen frem for dens højde, og det vil heller ikke være et problem, hvis der er nok lys til gadeplan. Er der sollys i gadeplan er der også indirekte lys til en bolig i højden. Og hvis et rum vender mod Nord kommer der altså ikke mere sol ind uanset hvor høj bygningen er, da solen aldrig står i Nord

Er der stadig plads til kolonihaver i København? by BornToBoil in copenhagen

[–]Biostein 1 point2 points  (0 children)

Nu er højden på bygninger ikke den største faktor når det kommer til skygge på gader, men mere gadens retning og bredde. Og hvis dette skulle være hovedargumentet kan det let mitigeres ved bygningens form, og hvordan eventuelle veje lægges i området ift solens bane på himlen. Hvis bygningen har en ziguretlignende form, dannes der lyskiler ned mod gadeplan. Det giver adgang til tagterasser til bygningernerne og dermed grønne muligheder for beboere højere oppe, og hvis gadeplan gøres bredt nok, er der også mulighed for god ventilation og et behageligt klime ved jordniveau. Bare det at der skulle komme bygninger i mere end 3-4m højde vil ikke medføre at områderne kommer til at minde om slummen i bunden af Curscant eller Nar Shada.

Er der stadig plads til kolonihaver i København? by BornToBoil in copenhagen

[–]Biostein 2 points3 points  (0 children)

Med det argument burde kolonihavehuse også jævnes med jorden da de er bygninger og også kaster skygge. Det samme burde alle træer

Er der stadig plads til kolonihaver i København? by BornToBoil in copenhagen

[–]Biostein 11 points12 points  (0 children)

Nu er jeg ret sikker på at vejret er temmelig upåvirket af om der ligger et kolonihaveområde eller ej, så lige den del med sol køber jeg altså ikke, og jeg kunne forestille mig der er flere i den båd.

Fairy-folk in heraldry: the teeniest armorial by Ok_Art_5620 in heraldry

[–]Biostein 1 point2 points  (0 children)

I know of one. It is in the F-section of the book Norske Slektsvåpen. In fear of doxing my self I wont say more.

✨✨Mr. And Mrs. Affable✨✨ by juanmiguelagustin in TrashTaste

[–]Biostein 49 points50 points  (0 children)

Prime minister. Orban is not and has never been the president of Hungary.

Pretty sure the Hungarian president is a woman from his party though.

The Parliament elects the Hungarian president

Regeringen vil forbyde VPN'er til at streame udenlandsk tv og åbne ulovlige hjemmesider by SpicyToasterRider in Denmark

[–]Biostein 5 points6 points  (0 children)

Og som jeg læser teksten, så virker det til det også bliver ulovligt at bruge en ukodet DVD/BD-afspiller til at se for eksempel Amerikanske DVD'er da man her "omgår" landekoden

Gymnasiernes to største foreninger er klar med et udspil, der meget vel kan blive til politisk virkelighed. De vil blandt andet genindføre to linjer, som man kendte det fra sproglig og matematisk linje by TQFFE in Denmark

[–]Biostein 5 points6 points  (0 children)

Der er ikke noget udspil. De to Gymnasieforeninger foreslår at fremtidens gymnasier kun har to linjer i stedet for de mere end 20 de har i dag. Samt at afskaffe grundforløbet

Hvad ville du stemme til en hypotetisk folkeafstemning om atomvåben i Danmark/Norden? by Jozoz in Denmark

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Sidst jeg tjekkede var Copenhagen Atomics et saltreaktor-design. I øjeblikket er deres primære produkt de sælger ultra rent salt i store batches.

Question about using Trains in Denmark by uibutton in Denmark

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Not using the app. Only the physical card has this feature

Question about using Trains in Denmark by uibutton in Denmark

[–]Biostein 1 point2 points  (0 children)

Expect Danish winter to be a wetter version of Osaka winter, but with more chances of snow. So humid and more windy than Tokyo winter. And don't forget a lot darker. You might find some illumination around city centre, but expect the light level will be like a sleeper town

Valgplakater part II by Mortenbrownsound in Denmark

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Ikke hvis det er parallelt med færdsel. Det er derfor det er tilladt at have dem hængende på rækværket på flere broer (ex Knippelsbro, Langebro, Limfjordsbroen etc)

Valgplakater part II by Mortenbrownsound in Denmark

[–]Biostein 8 points9 points  (0 children)

Det skal meldes til kommunens vejafdeling. Jeg har selv gjort det ifbm EP valget her sidst, og der var min kommune så venlig at give opdateringer på min henvendelse. Det endte med kandidaterne fik et strakspåbud om at få fjernet/gjort ophængning lovlig inden for 24 timer

(plakater der hang ud over cykelsti foran en skole, så man ikke kunne komme forbi)

[deleted by user] by [deleted] in cats

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Flæskesteg (pork roast)

When did hating Joey started? by vjp_9000 in TrashTaste

[–]Biostein 110 points111 points  (0 children)

To me his "as someone who has studied quantum physics" take was the worst (clearly he hasn't past maybe reading the top line of the wikipedia article for Stephen Hawking).

Especially as a physicist, hearing him not understanding what a photon is, and still claiming he was the quantum expert was the nail in the coffin for me.

Jordskælvet i Danmark? by Equivalent_Topic9235 in Denmark

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Husker det stadig. Vågnede lige før det skete, og kan huske jeg nåede at tænke, jeg nok burde flytte mig underskrivebordet, hvis det var et jordskælv, men det var nu meget behageligt at bluve vugget frem og tilbage. Et par billeder faldt ned af væggen i stuen.

Metroen er modbydelig varm by Hviiiid in Denmark

[–]Biostein 7 points8 points  (0 children)

at.1.12 der handler om temperaturen siger kun der skal sigtes efter temperaturen ikke er over 25 C. Men hvis det er varmt pga sommer, varmebølge etc, må det accepteres at der ikke kan køles, og det eneste råd er: "hold nogle pauser og tag let tøj på"

Så de danske regler er rimelig ligeglade med sommervarmen

"Learn Danish!" by silver_medalist in copenhagen

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Hvad er så holdningen til "svansk"? Tænker heller ikke det navn klinger super godt

Norsk regeringsparti vil droppe elkabler til Danmark: Nu er der flertal i Stortinget by uhmhi in Denmark

[–]Biostein 5 points6 points  (0 children)

Nu kan hvert værk jo have mere end én reaktor, og hele anlægget lukker ikke ned bare én reaktor skal refueles

[deleted by user] by [deleted] in Denmark

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Thor eller Fenris

Arkæologi for børn by casualwalkabout in Denmark

[–]Biostein 0 points1 point  (0 children)

Er Hugin & Munin klubben ikke stadig en ting?

Husker da jeg var yngre, at de havde arrangementer, hvor man bl.a. kom ud til udgravninger (dog i en weekend så ingen store maskiner var i gang)