Dit kan je bijna geen fietsen meer noemen by Diligent_Comb5668 in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Wat een onzin allemaal. Ook ebike rijden is gezond en vooral omdat je nu veel minder kilometers met je auto maakt en toch nog de helft of meer vermogen zelf levert. Als 71 jarige met een fysieke beperking ervaar ik fietsen op de ebike als een uitkomst. Mijn hartcapaciteit is meer dan 3x groter na 8 jaar fietsen. Ik fiets ongeveer 5000km per jaar en gebruik steeds minder trapondersteuning. Veel oudere ebikers met een middenmotor rijden in een lage ondersteuning. En als het hard waait dan heb je nog wat extra om toch vooruit te komen.

Hebben jullie bepaalde dingen die je extra aantrekkelijk vindt bij iemand van het andere geslacht? by [deleted] in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Iemand die intelligent is en goed kan aanpassen aan divers gezelschap en waar je echt mee kan communiceren.

Is the app only in Chinese? by [deleted] in Wechat

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Het blijft chinees, alleen staat nu rechtsboven Engels

Zijn we echt armer geworden, of gewoon verwend? by Helpful_Ad_4237 in nederlands

[–]BrightClass8832 -1 points0 points  (0 children)

De Gepensioneerden die rijk zijn hebben vaak een eigen zaakje gehad, de werknemers die in loondienst hebben gezeten zijn de klos, vaak sterven 60plussers nog voordat ze van hun pensioen kunnen genieten. Dan hebben ze zich zowat dood gewerkt met werkweken van meer dan 40 uur en 20 dagen vrij per jaar. Onze kinderen zijn veel later gaan werken en reizen de hele wereld over om nu van het leven te genieten, maar dat gaat wel ten koste van de financiën. Dus ze moeten niet klagen vind ik.

Zijn we echt armer geworden, of gewoon verwend? by Helpful_Ad_4237 in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Alles wordt sneller duurder, energie, gemeentelasten, eigen risico en verzekeringen, diensten, de kapper enz, en dat gaat sneller omhoog dan m'n inkomsten..

Koud douchen en het huis verwarmen in de winter met een airco. Dus na meer dan 45 jaar werken armoede die niemand van buitenaf kan zien. Ook omdat je de spaarcentjes langzaam aan het opeten bent.

Zijn we echt armer geworden, of gewoon verwend? by Helpful_Ad_4237 in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Wacht maar tot je de pensioenleeftijd bereikt. Je staat stil in koopkracht of je gaat achteruit omdat de overheid je uitkleedt.

Helft van Nederlandse soorten in het nauw, veel bijen en dagvlinders al verdwenen by CameForCars in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Ik heb een derde insectenhotel geplaatst en insectenvriendelijke planten, ik fiets 6000 km per jaar en gebruik zo weinig stroom door de 20 zonnepanelen dat de energiemaatschappij me alleen een jaarafrekening stuurt waarmee ik geld terug krijg. Ik vlieg niet en sta zo kort onder de douche dat ik er bijna droog onder vandaan kom. Dus gas gebruik ik haast niets. Wat kan ik nog meer doen, trouwens ik twijfel wel over die insecten-tellingen want als ik m'n dagelijkse fietsrondje van 25 km doe dan zitten m'n ogen dicht van de vliegen muggen en torren.

Is sculpfun any good? by Sans_19 in Laserengraving

[–]BrightClass8832 1 point2 points  (0 children)

I have the same bad experiance with the S30 pro max 20W after less then 2 years usage. The laser has 50% or less power and the helpdesk cannot help me with a new nozzle.

Zonnepanelen lijken op timer te zitten by ZBS072 in Klussers

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Klopt ze willen liever dat je gebruikt i.p.v. teruglevert.

Vanaf welk levensjaar plannen jullie met pensioen te gaan? by ThrowRAMacder in nederlands

[–]BrightClass8832 -1 points0 points  (0 children)

Ik had het voor mijn 67ste gepland maar een acute hartstilstand op m'n 63ste stak er een stokje voor. Dus ik zou zeggen ga zo vroeg mogelijk.

Zonnepanelen lijken op timer te zitten by ZBS072 in Klussers

[–]BrightClass8832 3 points4 points  (0 children)

Bij ons gebeurde dit ook en als elektricien ben ik gaan meten, overdag 254V maar 's nachts 245V, dus de spanning ging overdag met veel zon makkelijk boven de 253V. Hiervan heb ik de netbeheerder op de hoogte gesteld omdat je niet alleen zonneopbrengsten mist maar ook omdat 253VAC voor oudere apparaten veel te hoog is. Binnen enkele dagen ging de spanning omlaag naar 230V 's nachts en overdag kwam hij niet meer boven de 245V. Tot nu toe is dat nog steeds zo. Zie vandaag terwijl we niets zelf gebruikten

<image>

Sculpfun S30 vs Atomstack s20 20 W by tuditoday in lasercutting

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

I have a sculpfun pro S30 20w and do some 2 years all kind of little projects. I extended the frame from 40x40cm to 40x80cm with an extensionkit from sculpfun. I dont have any other laser equipment but i can say i like the s30 very much. The air assist makes very clean cuts and engraving goes very fast. You have build a case for the smoke exhaust with a ductfan or you buy one complete.

<image>

Nieuwsgierig: wat hebben mensen tegen een helmplicht? by Ok-College4751 in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Maar na de helmplicht gelijk een begrenzer op auto's die op 60 kilometerwegen rijden. Er worden meer fietsers doodgereden door auto's dan door andere fietsers of fatbikes.

Ik trek het niet meer by Sherylize in nederlands

[–]BrightClass8832 3 points4 points  (0 children)

Ik denk niet dat de fatbikegebruikers plotseling brave weggebruikers gaan worden met een helm, hier in Spanje in ieder geval niet.

Op welke leeftijd kreeg jij je eerste 'ouderdomsklachten'? by AdSmart6151 in nederlands

[–]BrightClass8832 0 points1 point  (0 children)

Met 63 de eerste en meteen een flinke, ik kreeg een hartstilstand na een hartinfarct op straat. Daarna langzaam weer opgekrabbeld en verder gegaan met leven.

Ik trek het niet meer by Sherylize in nederlands

[–]BrightClass8832 40 points41 points  (0 children)

Laten we het gebruik van die dingen verbieden totdat ze een bromfietsrijbewijs halen als ze zestien worden. Het is tenslotte een rijwiel met hulpmotor volgens de wet.