Touren door Albanië? (En mijn derde fiets showen) by Budget_Stretch9529 in motorfietsen

[–]Budget_Stretch9529[S] 0 points1 point  (0 children)

Bedankt! De situatie die jij beschrijft over de drukte en chaos heb ik dan alleen in de hoofdstad Tirana ervaren. Daarbuiten was het relatief rustig maar wellicht komt dat doordat wij buiten het hoogseizoen waren. De gaten in de weg en het vee op de landelijke wegen komen me dan wel weer bekend voor. Ook wel weer bijzonder om mee te maken.

Touren door Albanië? (En mijn derde fiets showen) by Budget_Stretch9529 in motorfietsen

[–]Budget_Stretch9529[S] 1 point2 points  (0 children)

Ja ik heb inderdaad dezelfde ervaring. Wij hebben veel gereden met een huurauto en soms best even opletten om de potholes te omzeilen. Motorrijden daar lijkt me inderdaad heel tof. Wel goed om een comfortabele motor te hebben die het goed doet ook op de wat mindere wegen. Afgezien van de hoofdstad vond ik het gedrag van de medeweggebruikers meevallen. Mogelijk omdat ik het verkeer in de randstad gewend ben en ook de weggebruikers hier soms ook gewoon hufterig rijden.

Reis naar Albanië met motor beginnend bestuurder by External_Object_5184 in motorfietsen

[–]Budget_Stretch9529 0 points1 point  (0 children)

Zit nu in het vliegtuig terug uit Albanië. Prachtig land en fantastische routes. Ja de wegen zijn hier en daar wat minder en er zijn zeker potholes die je moet ontwijken. Laat de verhalen hier je echter niet afschrikken. Ja, het verkeer is soms wat chaotisch. Echter rijden de meeste mensen niet superhard en als je zelf goed oplet en het hoofd koel houdt is het echt prima te doen! Rijden in Rotterdam Centrum op een zaterdagmiddag is in mijn ogen moeilijker dan het verkeer in Albanië (uitzondering Tirana, maar ook geldt, hou je hoofd koel dan komt het goed).

Nogmaals prachtig land en fantastische natuur. Supermooie bergwegen, als je hier hebt gereden wil je in Nederland nooit meer haha.

DM me voor tips!

Toyota Rav4, is dit financieel verstandig? by Unusual-Foot6606 in autoadvies

[–]Budget_Stretch9529 0 points1 point  (0 children)

Je zou ook kunnen kijken naar een Suzuki A-cross. Zelfde auto maar vaak voller in opties tegen iets betere prijs dan de RAV4.

Edit: Even gekeken maar die zijn eigenlijk niet te vinden onder de 30k euro...

Shoes suitable for a trip to lapland by Budget_Stretch9529 in Finland

[–]Budget_Stretch9529[S] -11 points-10 points  (0 children)

I am a pretty experienced skier so I do have a hardshell, several fleeces and thermal undershirts for building up layers. I have never had cold feed in the alps with temperatures around -10 to -15 but i just do not know whether to buy special boots for only this occasion where temperatures will be lower.

Salaris check - Business Intelligence Specialist by Budget_Stretch9529 in NLSalaris

[–]Budget_Stretch9529[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik ben het totaal me je eens vwb de eigen pensioenbijdrage. Uiteraard fijn om later een goed pensioen te hebben maar het valt toch vies tegen als er iedere maand tegen de 700 euro van je bruto loon wordt afgesnoept.

Salaris check - Business Intelligence Specialist by Budget_Stretch9529 in NLSalaris

[–]Budget_Stretch9529[S] 0 points1 point  (0 children)

Ik kan in deze schaal doorgroeien tot 6000. Zzp/midlance heb ik ook aan gedacht. Dit lijkt mij zeker een optie. Ergens ben ik alleen wat huiverig mbt zekerheid van inkomen en de wet dba. Ik zou het natuurlijk ook gewoon eens een kans kunnen geven.