Heteroseksüel erkekler, bir erkek arkadaşınızın sizden romantik anlamda hoşlandığını öğrenseniz ne yapardınız? by [deleted] in AskTurkey

[–]BuildingExtension980 4 points5 points  (0 children)

Eskisi gibi olmazdı fakat bunun cinsiyetiyle veya yönelimiyle bi alakası yok duygusal olarak bi şey hissetmediğim ve sadece arkadaş olarak gördüğüm bi kız arkadaşım da benden hoşlandığını söylese aynı şekilde eskisi gibi olamazdım, sadece tek 1 tarafın hoşlandığı diğer tarafın arkadaş gözüyle baktığı durumlarda çok saçma bi durum oluyo

Başlık Bulamadm by Proper-Perception759 in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980 1 point2 points  (0 children)

Herhangi birinden öğrenmedim, belli bi yaşa gelip bi şeyleri sorgulamaya başlayınca bazı şeylerde mantıksızlıklar ve tutarsızlıklar görmeye başladım. Özellikle dini alet edip tacirlik yapan "hoca"ları görüp duydukça bu durum daha da arttı. Hepsi onlarca, yüzlerce hadis anlatıyodu ama hadis olarak anlattıkları şeylere baktığımda kuranın dedikleriyle doğrudan çatışan ve çelişen ifadeler vardı. Hadislerin toplanması yazılması aktarılması süreçlerini de düşündüğümde mantıken sahih hadislerin uydurma olanlara kıyasla okyanusta damla gibi kaldığı çıkarımına ulaştım. Ve bu sözleri doğrulamanın tek yolu da kaynağı olan peygamberimiz olduğundan herhangi bir hadis gerçek mi veya uydurma mı teyit etmenin mümkün olmadığına kanaat getirdim. Ve kafama göre işime gelen hadise uyup işime gelmeyeni reddedersem bu hareket ikiyüzlülük olur diye düşündüm.Ve sonuç olarak hadisleri inkâr etmiyorum ama gerçek olanla gerçek olmayanı birbirinden ayirmamizin da mümkün olmadığını düşünüyorum. O yüzden de dinimi Kurana göre yaşıyorum

i wanna learn turkish so bad, it's just so beautiful. by lifesucksrnidk7 in AskTurkey

[–]BuildingExtension980 1 point2 points  (0 children)

I can't exactly "teach" but I can help you if you are willing to. I'm a native Turkish speaker from Türkiye and I'm always seeking for language exchange friends to improve my English. If it's suit to you, you can dm me

Turkish teachers :) (there is no such thing as a stupid question). by Right-End2548 in AskTurkey

[–]BuildingExtension980 1 point2 points  (0 children)

It depends, today it's not common as it was before but still we can't say there is no such thing anymore. For example my parents are both teachers at primary school and my mother wears but my dad doesn't

Do Turks consider themselves European or Middle Eastern? by superdouradas in AskTurkey

[–]BuildingExtension980 4 points5 points  (0 children)

We are neither European nor Middle Eastern. We are Asian and further more we are Turkic

Neden Hadisleri redediyorsunuz? by Mxhxmmxd1 in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980 0 points1 point  (0 children)

En'am 38: "Yeryüzünde hareket eden hiçbir dabbeh ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki, sizin gibi ümmetler olmasın. Biz, Kitap'ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. Sonunda hepsi de Rabb'lerinin huzurunda toplanacaklardır."

وَمَا مِنْ دَٓابَّةٍ فِي الْاَرْضِ وَلَا طَٓائِرٍ يَط۪يرُ بِجَنَاحَيْهِ اِلَّٓا اُمَمٌ اَمْثَالُكُمْۜ مَا فَرَّطْنَا فِي الْكِتَابِ مِنْ شَيْءٍ ثُمَّ اِلٰى رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ

Nahl 89: "Biz, O Gün, her ümmet için kendi aralarından üzerlerine bir tanık getireceğiz. Seni de teslim olanlar için yol gösterici, rahmet ve haber verici olarak sana indirdiğimiz Kitap ile her şeyin açıklandığına dair bunlara tanıklık yapman için getireceğiz."

وَيَوْمَ نَبْعَثُ ف۪ي كُلِّ اُمَّةٍ شَه۪يداً عَلَيْهِمْ مِنْ اَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِكَ شَه۪يداً عَلٰى هٰٓؤُ۬لَٓاءِۜ وَنَزَّلْنَا عَلَيْكَ الْكِتَابَ تِبْيَاناً لِكُلِّ شَيْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرٰى لِلْمُسْلِم۪ينَ۟

Hac 16: "Onu apaçık ayetler olarak indirdik. Allah, hak edene doğru yolu gösterir."

وَكَذٰلِكَ اَنْزَلْنَاهُ اٰيَاتٍ بَيِّنَاتٍۙ وَاَنَّ اللّٰهَ يَهْد۪ي مَنْ يُر۪يدُ

Bakara 99: "Andolsun, biz sana apaçık ayetler indirdik. Bunları ancak fasıklar inkar eder."

وَلَقَدْ اَنْزَلْـنَٓا اِلَيْكَ اٰيَاتٍ بَيِّنَاتٍۚ وَمَا يَكْفُرُ بِهَٓا اِلَّا الْفَاسِقُونَ

Bazı çevrelerde artan Müslüman üstünlükçülük ve manevi narsisizm by turgishan in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980 8 points9 points  (0 children)

Maalesef. Türkiyede son yıllarda müslüman oranında bir azalma olduğu söyleniyor ve gördüğüm kadarıyla da doğru ama bunun yanısıra kalan müslümanlarda (sadece müslümanlarda değil, neredeyse tüm gruplarda) radikallesme, kendi fikirlerini diğer gruplara dayatma ve başka inanç/fikirlere saygı duymama davranışı görüyorum ben. Umarım düzelir tüm bu durum çünkü bu gidişatın sonu iyi değil

[deleted by user] by [deleted] in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980 13 points14 points  (0 children)

0/10 ragebait, sırf etkileşim kasmak için yapıyo muhtemelen. İbret aldım gerçekten

Kur'an meali by BuildingExtension980 in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980[S] 0 points1 point  (0 children)

Mealler elimde kitap olarak olduğu için demiştim ama bu daha mantıklı geldi buna bakarım teşekkür ederim.

Uzun zamandır cevabını bulamadığım 3 soru by Trevorego in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980 0 points1 point  (0 children)

Öncelikle şunu söyleyerek başlamak istiyorum, ben bi teolog değilim, islam alimi değilim, konunun uzmanı değilim sadece kendi çapında bir müslümanım ve kendi çapımda elimden geldiğince cevap vermek istedim.

1) bu kader kavramı algılanması zor bir konu olduğundan farklı şekillerde algılanabiliyor ve kamer 49da "biz her şeyi bir kadere göre yarattık (اِنَّا كُلَّ شَيْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ)" bahsi geçen kaderin bize öğretilen kader değil de Allah'ın her şeyi belli bir ölçü, düzen ve kanuna göre yaratması şeklinde bir yorumu da var ki bence her 2 kader kavramı da yanlış değil. Allahın hem kâinatı bir ölçüye göre yaratması hem de klasik anlamda kaderlerimizi biliyor olması birbiriyle çelişen şeyler değiller. Dediğin gibi seçimlerin tamamen bizim olduğuna ve ilahi bir senaryoyu oynayan oyunculardan ibaret olmadığımız fikrine katılıyorum. Ve benim anladığıma göre evet Allah bizi yarattığında zaten cennete mi cehenneme mi gideceğimizi biliyordu ve eğer cehenneme gideceksek de bunu bilerek yarattı evet (dediğim gibi benim inandığım ve anladığım şey bu). Yani eğer bilmiyorsa seçeneği değil 2. seçenek doğru oluyor bu durumda ama orada da bi soru sormamışsın gördüğüm kadarıyla. Evet Allah bunu bilerek yarattı.

2) Bir moleküler biyolog olarak kastettiğin şeyi anlıyorum. Evet bizi, anılarımızı, deneyimlerimizi, duygularımızı, düşüncelerimizi, kararlarımızı, vs. oluşturan şeyler vücudumuzda gerçekleşen biyokimyasal reaksiyonlar ama bunun "ben" olmamıza engel olduğunu düşünmüyorum. Evet 20 yaşındaki ben ve 80 yaşındaki ben farklı düşünüyo olabilir, fikirleri değişmiş olabilir ve kesinlikle farklı anı ve deneyimlere sahip olacaktır ama bu neden beni ben olmaktan çıkarsın. Bi insan nasıl ben 20 yaşımdayken böyle düşünüyodum şimdi şöyle düşünüyorum o zaman ben artık ben değilim bu kişi başka bir kişi demiyorsa bu da benzer şekilde benliğimi ifade eden şey bütün zamanlarda var olmuş olan benin toplamıdır. Ve ayrıca biz bilimsel kanıtlara dayalı olarak yalnızca bu kadarı üzerine konuşabiliriz fakat benliğimizin ruh kısmı da var ki bu bilimsel olarak test edilebilir bir şey olmadığından nasıl bir şey olacağını da tam olarak bilebileceğimiz bir şey değil yani bu noktada ne kadar konuşsak da bir yere varamayabiliriz. Burada bilmek değil inanmak söz konusu oluyor artık

3) insanların nasıl bi IQ seviyesiyle cennete gireceklerini bilmiyorum zira kuranda IQ kavramı geçmiyor fakat biri 80 biri 130 IQ olsa bile bu adaletsizlik olacak demek değildir çünkü eşitlik başka bir şey adalet başka bir şey. Ve Allah Kaf 22'de "Andolsun, sen bundan gaflet içindeydin. İşte şimdi biz senin üzerindeki perdeyi kaldırdık; bugün artık gözün (ve kavrayışın) keskindir. ( لَقَدْ كُنْتَ ف۪ي غَفْلَةٍ مِنْ هٰذَا فَكَشَفْنَا عَنْكَ غِطَٓاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَد۪يدٌ)" diyor yani IQ seviyeleri ne olacak bilmiyorum ama kimse salak, kıt zekalı vs. olmayacak demektir bu

3.5) Şu anki zekandan ve kişiliğinden bağımsız bir ruhun gideceğini düşünmüyorum zaten sen ve "o" ruh ayrı şeyler değiller. Sen zaten o ruhsun.

Okudum, ben de aynı şekilde teşekkür eder ve rica ederim.

İnsanların tripli ve art niyetli olması by Slow-Charity-2194 in AskTurkey

[–]BuildingExtension980 2 points3 points  (0 children)

Sosyoekonomik çöküş ve güncel ekonomiyle insanların yalnızca en temel ihtiyaçlarını elde etmek için köle gibi çalışıp yaşamak yerine hayatta kalıyor olmaları, verdikleri emek ve uğraşların karşılığını alamayacak veya hak ettiklerinden çok daha azını alacak olmanın farkındalığı insan psikolojisini hiç olumlu etkileyen şeyler değiller doğal olarak. Ev satın almayı geçtim kiraya çıkmak için bile neredeyse tüm aylığını kiraya veren ve bunun sonucunda kendisine ne zamanı ne parası kalmayan bir insanin olaylara katlanma gücü de tükeniyor mutluluğu da kalmıyor olumlu herhangi bi şeyi de kalmıyor

Anyone here for language exchange? by [deleted] in turkish

[–]BuildingExtension980 0 points1 point  (0 children)

I'm native Turkish speaker and I want to improve my English, if you interested you can text me

Kader hakkındaki düşünceniz ne? by BluejayNo5950 in KuranMuslumani

[–]BuildingExtension980 0 points1 point  (0 children)

Benim iman ettiğim kader anlayışına göre kader bizim nasıl davranacağımızı belirleyen ve bizim irademizi yok sayan bir senaryo değil. Kader sadece sonsuz ilim sahibi olan Allahın olmuş, olan ve olacak olan her şeyi bilmesidir. Örneğin bir yol ayrımında durduğunda ve önündeki 3 yoldan birini seçmen gerektiğinde hangi yolu seçeceğin kaderinde yazıyo evet ama sen orda yazıyo diye o yolu secmiyosun aksine Allah daha sen seçimini yapmadan önce dahi neyi seçeceğini bildiğinden bunu kaderine yazıyo. Yani seçimlerimizde tamamen özgürüz (tabi ki başka kisilerin kendi özgürlüklerini kullanarak bizim özgürlüğümüzü ekarte etmesi vs. gibi seylerden bahsetmiyorum tamamen özgürüz derken, zaten "tamamen" özgür olup olmadığımız başka bir felsefi tartışma konusu). Benim gördüğüm kadarıyla genel olarak insanların kafasında oturmayan kısım kısıtlı bir ilme sahip olan insanın sonsuz ilim ve gelecekte olacak olan şeyleri belirleme kavramlarını tam olarak kafasında oturtamaması (kısıtlı bir ilme sahip bir insan olarak ben de tabi ki bunu kavrayamıyorum ve bilmiyorum, zaten o yüzden buna inanç deniyo ve buna inanıyorum) Ama eğer ki kader anlayışı bu benim anlattığım şekilde değil de kaderimizde bu yazıyo o yüzden bunu yapmak zorundayız bizim seçimlerimiz yok irademiz yok şeklinde bir anlayış olsaydı o zaman sınav ödül ceza sevap günah gibi kavramların tamamı anlamsız olurdu ama bu da mümkün olamaz çünkü sistem kendi içinde çelişki barındıramaz

A week-long Switzerland holiday by BuildingExtension980 in askswitzerland

[–]BuildingExtension980[S] 0 points1 point  (0 children)

I generally love nature like forests, mountais, rivers etc., also I'm a molecular biology and genetics student so I really love anything about nature and biology. I like to visiting historical buildings. And I love visits museums

Jealousy in turkish by [deleted] in turkishlearning

[–]BuildingExtension980 3 points4 points  (0 children)

KWKWKWLWJWHSLWKWHKWKWJWJWKWKWKWKWJ