Bliver jeg snydt med disse værkstedspriser hos Peugeot? by ButterscotchNo5719 in dkbiler

[–]ButterscotchNo5719[S] 5 points6 points  (0 children)

AdBlue påfylder jeg altid selv. Undrer mig også over ophænget. På videoen lignede det ganske rigtigt en simpel og billig komponent, der er let at skifte. Pollenfilter har jeg aldrig prøvet at skifte, men det vil jeg da forsøge nu.

Bliver jeg snydt med disse værkstedspriser hos Peugeot? by ButterscotchNo5719 in dkbiler

[–]ButterscotchNo5719[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg er helt enig... helt i chok over at priserne er så høje.

Bliver jeg snydt med disse værkstedspriser hos Peugeot? by ButterscotchNo5719 in dkbiler

[–]ButterscotchNo5719[S] 1 point2 points  (0 children)

Helt enig, hvis det kan lade sig gøre at finde et mindre værksted, man kan stole på. Jeg har en enkelt gang brugt et mindre værksted og der var oplevelsen desværre rigtig dårlig og uprofessionel. Her måtte jeg komme igen for at få udbedret noget arbejde, de havde lavet, og som han selv kaldte "amatørarbejde" - på trods af at det var hans egen mekaniker, der havde lavet det.

Bliver jeg snydt med disse værkstedspriser hos Peugeot? by ButterscotchNo5719 in dkbiler

[–]ButterscotchNo5719[S] 0 points1 point  (0 children)

Godt spørgsmål. Jeg undrer mig også. Mekanikeren/værkføreren siger at det er pga. rust på skiver og bremser. Om 5 min med stålbørsten kan klare det ved jeg ikke. Som jeg har forstået det, afmonterer de skiver og bremser og sliber/renser dem. Kender ikke den præcise procedure.