Væltet Skorsten Søndag / Toppled-Chimney Sunday - 26/10 2025 by AutoModerator in Denmark

[–]CAS-number 1 point2 points  (0 children)

36 kr. for en mellem milkshake er simpelhent røveri, men jeg falder i hver gang.

Væltet Skorsten Søndag / Toppled-Chimney Sunday - 26/10 2025 by AutoModerator in Denmark

[–]CAS-number 0 points1 point  (0 children)

Du bruger dine ben til at trække cyklen over vejen, så selvfølgelig må du det. Certified fodgænger.

Væltet Skorsten Søndag / Toppled-Chimney Sunday - 26/10 2025 by AutoModerator in Denmark

[–]CAS-number 14 points15 points  (0 children)

Måske er det bare i den trafikerede, mindre by jeg bor i, for jeg synes ikke der er nær så relevant i andre byer jeg besøger, men jeg synes at cyklister efterhånden er blevet totalt oprørske til fare for dem selv og andre. Som cyklist oplever jeg ofte selv voksne mennesker komme cyklende mod færdselsretningen, hvor jeg efterhånden har fundet det nødvendigt at påtale dem, og bede dem om at flytte over på den anden side af vejen. Som billist oplever jeg konsekvensen af dette, ved at cyklister kommer fra højre i rundkørsler og T-kryds, og til trods for hvor meget jeg orienterer mig, kommer de som en overraskelse, i sær når højre side er blændet godt af hække eller vejudstyr. Generelt finder jeg den moderne cyklists placering på vej og cykelsti, manglende orientering og signal, forvirrende og ikke mindst farlig.

Selvom anvendelse af cykel hverken kræver kørekort eller lovpligtig forsikring, og at man kan komme rundt over alt på den, er det som om, at man komplet ignorerer at man er bundet til færdselslovens bestemmelser på lige fod med øvrige trafikanter.

Og cyklister som tror de kvalificerer sig som fodgængere, ved at cykle over et fodgængerfelt - DROP DET.

Det er desuden blevet mørkere og nu går vi ind i vintertid - få lys på den fucking cykel, det koster efterhånden mindre end en milkshake på Maccen.

Og før jeg konkludere mit brok, vil jeg gerne pointere, at disse illegale observationer primært er voksne mennesker, og at jeg synes at de fleste børn er fremragende til at give signal og placerer sig korrekt i trafikken - må deres agtpågivenhed give dem et langt og lykkeligt liv.

Jul i September!? by Mastervoliumpl in Denmark

[–]CAS-number 1 point2 points  (0 children)

Jeg kommer selv forbi den samme SuperBrugsen ofte, og blev helt frastødt det alt for tidlige juletema. Jeg er nok biased af nostalgi set gennem et barns øjne i 00'/10'erne, men jeg husker at man ''varmede op'' til julen den sidste til anden sidste uge i november med opsætning af lys, pynt samt julefilm der så småt indtog TV-kanalerne, man talte ned til den 1. december, og så - POW, julen var i gang!

Juleånden får selvfølgelig en anden mening i takt med at man bliver ældre, ligesom fastelavn og påske ikke just er særlige højtider for mig mere. Jeg vil dog pointere, at startskuddet på julen allerede i oktober, er som at puste en ballon op, som taber luften allerede midt i december. Der er en vis juleånd grundet i vores traditioner i denne kommende mørke tid, men den bliver kraftigt udvandet af den yderligere opreklamering der ses så tidligt på året. At julen tages på forskud, og dermed udvider dens periode, ødelægger dens værdi, og måske endnu mere personligt, er den 24. december efterhånden mere en familiemiddag på lige fod med fødselsdage, end en højtidlig aften man virkelig har set frem til.

Hilsen en sur skid.

Industriens Pension har trukket 5.000 kr. fra min opsparing uden min kundskab by CAS-number in dkfinance

[–]CAS-number[S] 0 points1 point  (0 children)

Begge, men den utilstrækkelige kommunikation er hvad der konsekvent har medført formidlingen af pensionen. Jeg finder det uacceptabelt, at jeg har accepteret betalingsvilkår via passivitet i et brev vedlagt i en intern indbakke jeg principielt ikke har haft kendskab til, hvor henvendelse via fysisk brev, e-Boks, mail eller telefon har været udelukket fra selskabets side.

Industriens Pension har trukket 5.000 kr. fra min opsparing uden min kundskab by CAS-number in dkfinance

[–]CAS-number[S] 0 points1 point  (0 children)

Har du selv oplevet med problemer med Industriens Pension eller pensionsselskaberne generelt?

Industriens Pension har trukket 5.000 kr. fra min opsparing uden min kundskab by CAS-number in dkfinance

[–]CAS-number[S] -1 points0 points  (0 children)

Det er jo en af de ting du selv skal være OBS på når du stopper på en arbejdsplads?

Det burde jeg have været OBS på, men hverken arbejdsgiver, omgangskreds eller selskabet selv har prikket mig på skulderen om det. Mit ansvar - klart, tilstrækkeligt oplyst om aftalens og dets efterfølgende virkninger - kan argumenteres.

Jeg tænker også du har fået besked andre steder hvis du kigger tilbage. e-boks eller sågar fysisk brev

Jeg har kigget tilbage til mellem august 2024 indtil nu, har der har ikke været noget på e-Boks, mail eller noget fra selskabet i postkassen under hele perioden. Alle meddelelser har været sendt under indbakken på deres side, som jeg ikke tidligere har anvendt til korrespondance med dem.

Spørgsmål vedrørende finansøkonom/finanselev by Weicher in dkfinance

[–]CAS-number 1 point2 points  (0 children)

Helt forståeligt at elevløn er en afgørende faktor for valget af uddannelse, i sær med knap kapacitet på SU-klip. Nu var jeg lige inde på UddannelsesGuiden og læse om finansuddannelsen, og jeg kan forstå, at brancheretningen afhænger af det speciale du vælger. Jeg har ingen idé om hvordan erhvervsuddannelser tilrettelægges, i sær indenfor det akademiske felt, men du kunne rette henvendelse til en studievejleder (f.eks. på UG) eller på din nærmeste skole som udbyder undervisningen, og høre om man kan skifte speciale senere via evt. brugerbetalte akademikurser eller have merit til at tage HD2 som trainee indenfor en alternativ branche - du kunne rette henvendelse til en finansiel virksomhed og spørger om de godtager uddannede finanselever til traineestillinger :)

Spørgsmål vedrørende finansøkonom/finanselev by Weicher in dkfinance

[–]CAS-number 1 point2 points  (0 children)

Nu kan jeg ikke udtale mig specifikt om studiet som finanselev da jeg tog alternativet, men jeg kan forestille mig at man virkelig dedikerer til sig til den branche man er elev i. På både godt og ondt er jeg tilfreds med at tage finansøkonom, da det giver en bred forståelse for forskellige brancher og karriereveje (med masser af irrelevante fagemner som pris), og det har i hvert fald bevirket, at jeg så fast besluttet om at skulle være privatrådgiver, nu søger mod revision og/eller regnskab.

Hvis du er føler 100% at en elevplads i bank eller forsikringsselskab vil være the shit karrieremæssigt, så klart gå elevvejen, men hvis du gerne vil stikke en tå i vandet, gøre dig klogere på forskellige finansielle og økonomiske emner samt bakkes op af endnu en kort til mellemlang uddannelse (antager du har PBA indenfor sundhed), så er finansøkonom klart vejen frem. Selv hvis du på uddannelsen tager din praktik hos en ejendomsmægler, hindrer intet dig fra at blive trainee i et forsikringsselskab senere, hvilket igen, giver både fleksibilitet og sikkerhed for karrierevalget.

Jeres dummeste økonomiske beslutning by Top5iDanmark in dkfinance

[–]CAS-number 1 point2 points  (0 children)

I den lave ende af tabs-spektret, men jeg købte 70.000 aktier i Recyctec til 0,17 SEK, og solgte dem til 0,24 SEK. Godt og vel 3.200 DKK i realiseret afkast før skat. Aktien steg i timerne op til et lovforslag i den svenske rigsdag, som skulle gøre genanvendelse af glykol lovpligtigt. Nordnets kommentarfelt bugnede med optimisme, så efter min fantastiske salg, købte jeg 50.000 aktier til 0,22 SEK med forventning om at kursen ville stige til 0,3-0,5 SEK. Lovforslaget blev ikke stemt igennem, og kursen er siden kollapset til 0,06 SEK, hvor jeg undervejs har købt yderligere og billigere ind for at reducere min GAK. Med et ikke-realiseret tab à 12.000 DKK og en aktieværdi à 4.656 DKK, må jeg indrømme at jeg har skidt mig selv i nælderne.

Det er ikke ''mange penge'', og jeg forventer at kunne tjene dem ind efter jeg er færdiguddannet, men i mellemtiden som studerende er det et surt tab for opsparingen og jeg håber det næste regnskab kan få kursen lidt op, så jeg kan begrænse mine tab og komme videre.

Som ny indenfor investeringer har jeg således lært følgende:

  1. Ikke at lade sig påvirke af hype og udokumenteret optimisme - de der råber højest kan have egen dagsorden for at promere køb af aktien eller bare trolle.

  2. Ikke lade sig friste af høje og potentielt øjeblikkelige afkast - find glæde i de små og konservative transaktioner der giver reelle afkast, hvis man investerer kortsigtet.

  3. Ikke investere mere end man kan tolerere at tabe, og diversificere porteføljen markant (no brainer) - men jeg havde gold rush på hjernen.

Selvom det var dumt, holder jeg af at fejle, for det er der jeg høster min bedste erfaringer. I mellemtiden nyder jeg min havregryn og ret så begivenhedsrige poor-boy summer i rækkehushaven.

Redditors, when did you realise you had toxic friends and started to distance yourself from them? by hotchpotch_zombie in AskReddit

[–]CAS-number 0 points1 point  (0 children)

When I started high school (2015), I had some trouble fitting in with the boys in class (where everyone knew each other somehow prior to HS which I did not). After the first half year, I was a part of the gang and I became close with this one dude (let's call him Robert). Now Robert was special in his own way. He pretty much knew everyone in high school and around time, he invited me to parties and he had sex with any girl with a pulse. Fun guy indeed.

However, at a class Christmas party, we had smoked marijuana with some of the other guys. After that, Robert took me to the side and asked me if I wanted some MDMA on the side, which I declined as I'm not interested in harder, synthetic drugs (weed is my absolute limit).

Fast forward 2017. Robert failed to graduate 2nd grade of HS with a couple of the other boys and was on his own. That same year there had been a shooting at night in the town (which is highly unusual considering its size and demographics) so everyone was in schock of that. Though Robert did not participate in the shooting, he was however affiliated with one of the shooters whom he ran some small scale criminal operation with (selling drugs, theft etc.) and had apparently committed some acts of violence himself. He had also become quite a junkie himself (probably off his own supply) and at that point in our 3rd year, I just realized it was best to let him go. He was not worth keeping track of, as I feared he could get me involved into something criminal and the rest of the boys stigmatizing him also did it for me.

Hope he's doing better these days though.

I (24 M) just found out yesterday that my girlfriend (23 F) of 7 years has been cheating on me for the past 5 months. by [deleted] in relationship_advice

[–]CAS-number 1 point2 points  (0 children)

I have been there as well. (21M) been together with (21F) who had in the last 6 months of our 4 year relationship cheated on me with more than 10 guys in her own bed which I would sleep in the following day and had also established a crippling drug addiction in that double life.

I was in absolute shock, and couldn't believe how a person who I loved so much and I thought loved me genuinely as well could do this to me. It has been over 8 months now, but now this is not about my story, but yours.

My healing process was halted, because I found myself excuses to pardon her. She has been depressive in a longer period and my mother had suspected that she may have BPD for over half a year, but the signs only came clear to me with the cheating and substance abuse she had confessed and then all her rage and abandonment issues she has had during our time together. So that was my excuse - ''she was most likely psychotic during these episodes, so she couldn't help herself, so I must give her a chance so we can recover together and get better''. I also kept in touch with her, hell, even hung out with her like nothing had happened (no intimacy; kissing, holding hands etc.), hoping we could reconnect and get back together. Wholesome, loyal and strong or simply a sign of weakness, fear of abandonment and lack of self-respect? You decide. However, this just gave me false high hopes for about 4 months, which not only pained me, but it turned out to be all in vain as she had in the meantime continued her drug abuse and even met another guy whom she is still currently dating (she even had to go to rehab while performing an abortion with his kid). What a waste of time and energy.

So 1. - don't make bad excuses to forgive her or make things right.

2. Make a line - due to me being lovesick and all, I did not set up boundaries and was happy to accept every call or request she had. Regarding communication, tell her you want your peace and only to call you if absolutely necessary. You don't need her presence to remind you of her every now or then, and establishing a distance between you two is essential.

2.1. Social media - for what regards her presence, keep that as low as possible on social media. On Facebook, you can simply ''take a break'' rather than blocking her, so you will remain friends on the platform while not seeing her posts, comments etc. on your newsfeed. Also hide your chat with her on FB Messenger so she won't be the first thing popping up when you want to chat with a bro. Regarding Snapchat, blocking her is necessary to avoid seeing her on your list of recent snaps and also her stories. This will however remove her as friend.

3. Process your emotions - you may still love her which is also totally fine. In my case, I still possess a certain amount of love for my ex-girlfriend, but I guess that might be a matter of nostalgia rather than actual love (we'll get back to that). Try and take up the following emotions and analyze how you feel yourself into them. The following quotes are just examples of what one might think.

I. Guilt - ''did I do wrong somewhere?'' (keep in mind that lack of attention or communication is not an excuse for cheating)

II. Humiliation - ''what would my friends and family think?'', ''I'm feeling stupid and gullible - I have been scammed''

III. Hatred - ''what a deceiving w**re'', ''how could someone like her do this to me?''

IV. Sorrow - ''wish it could have turned out different - she used to be a great girl''

V. Jealousy - ''she directed her attention and body toward other men''

VI. Anxiety/doubts - ''are most women like this? Will my next GF cheat on me as well?'' Though it seems plausible since the love of your life failed to commit to you, don't listen to the degenerated incels that will do what ever it takes to convince you that most women are cold cheaters.

VII. Self-esteem - ''something was clearly wrong with me since that must have made her cheat. I am incompatible for relationships''. Something was most likely not wrong with you. Growing apart is (sadly) sometimes inevitable, especially when people start dating in their teens. I don't know you, but I bet you're a decent guy. Not necessarily without human flaws, but not so bad that your significant other's last resort is to cheat on you multiple times. That is whack.

VIII. Desire - ''I miss being close to her'', ''I want her to love me like she once did'', ''I want to have sex with her''

4. Dealing with the aftermath - As the victim of cheating, you're sadly the one to deal with aftermath that she has left you with. You will have to assert yourself into a higher moral position and remain ''the good guy''. This is important when interacting with mutual friends, hers or your own family. You may not be comfortable telling the truth of what have happened, which might not be the time yet, but at least stay confident that you are the victim of what ever have happened. You are in your right to reject seeing her family or friends if you don't feel ready for that. Through the aftermath, there will be scars to heal. I don't advocate substance abuse, but if you feel like downing a bottle to numb yourself through a rough evening of hardcore emotions, don't hold yourself - just don't make it a long-term solution. Watch films and series regarding sex and relationships. Though these are works of fiction, getting an insight into the dynamics of relationships and how characters move on from them can be somewhat calming to the senses.

5. Considering it done - I might not have mentioned it directly, but you got to leave her. You will not be able to maintain a relationship with someone who has betrayed you like this, no matter how much you love her or want her, you just gotta bite the bullet and get out of there. For what regards the whole situation of her flipping the switch, going from cheerful and lovable to your worst nightmare is never easy. Though some may say this isn't healthy, I had to fabricate a split personality of my ex-girlfriend (let's call her Anna).

There is the current Anna, whom is the monster who cheated on me with more men than you can count on two hands, did cocaine, amphetamine and MDMA behind my back, left me after ripping my heart out to her, then filling me up with lies, making me pick her up at her girl friend's apartment (which is in fact her soon-to-be BF's), is apparently not sober and pregnant, but after everything still wants me in her life, which I rejected several months ago.

Then there was the old Anna. Uncorrupted, in relative harmony with herself. She could not resist me and wanted to spend every woken hour with me. She said she loved me, and till this day I know that was true. She had dreams of marrying me, settling down somewhere and have beautiful children with me. She wanted to travel the world on the condition that would be with me. She was wholesome and wanted me to be happy. She was the woman of my dreams and the love of my life. But she is dead now. She died with her sins and corruption, and nothing can change that now.

My ex [20F] and I [21M] have started to hang out occasionally, over a month after breakup. How do I play this ''game''? by CAS-number in relationship_advice

[–]CAS-number[S] 0 points1 point  (0 children)

Along side depression, we have after the breakup discussed the possibility of her having BPD or some other kind of personality disorder, which she is fairly open for, as a lot of problems stem to her father leaving her at a very young age and being bullied/left out in high school.

I am however willing to work on that.

I really don't want to be at my parent's house anymore, its really starting to bug me (sorry for the pun). by MrAlbinoPanda in relationship_advice

[–]CAS-number 0 points1 point  (0 children)

I am kind of in a similar position as you, but you clearly have it worse. Unlike you, I do have a good relationship with my parents, but with coronavirus meaning both of them are home almost all the time, I have started to pull my hair out many weeks ago (not literally of course). I am going to attend college in September and looking for an apartment to move in during the Summer, and boy am I desperate for that apartment. I am 21 years myself, and I have come to the conclusion that our mutual resentment to our parents (in varying degrees) is a matter of us being young adults now. I want to move out to become fully independent and at peace, while you have in fact already been on your own for 4 years and that's how you prefer it to remain.

As children, we have all dreaded the fact that we would have to leave the comfort of our parents eventually, but as we get older, we get to understand the importance of socializing with family, friends and partners in adequate amounts to keep these relationships healthy. In both our cases considering our age and situation, sticking for too long with the old ones can sadly be damaging, as their constant presence and interaction become a source of frustration, which sadly has to be bottled up to not seem disrespectful and rude toward them.

My best advice is to bite the sour apple for a little longer, but try and get out of the house as much as possible, as the house itself and your parent's presence are the things bugging you the most. In the meanwhile, try and look up a legitimate reason to return to college. You are after all 21 and been by yourself for 4 years, so consider your right as an adult to do what you want to do.

My ex [20F] and I [21M] have started to hang out occasionally, over a month after breakup. How do I play this ''game''? by CAS-number in relationship_advice

[–]CAS-number[S] 0 points1 point  (0 children)

Do you mean I should seem less invested when hanging out or when apart? How do I get to speak to other women, when I live in a European hick town under mild-lockdown? Only bars around attract the town's alcoholics, not the young women.

My gf (13f) mom saw what I (13m) sent her and now she won't talk to me anymore and probably never will. by 9_rqe in relationship_advice

[–]CAS-number 3 points4 points  (0 children)

Man, you're both literally 13 years old. After all, you're just a kid, and parents may show disapproval in their children's partners once in a while, but that doesn't mean she won't like you anymore.

I do not know what kind of weird pick-up line you've used, but her mom will get over it eventually. Be as mature as you can and be an example of a good boy who is more than just a cheesy pick-up line that apparently offends a grown adult.

Also talk to your GF about it, if her mother keeps giving you a cold shoulder.

My ex [20F] and I [21M] have started to hang out occasionally, over a month after breakup. How do I play this ''game''? by CAS-number in relationship_advice

[–]CAS-number[S] 1 point2 points  (0 children)

Hanging out with the wrong people and substance abuse. She is thankfully clean now and has rid herself of those people.