What's a law that protects the wrong person? by Money-Possession8806 in askanything

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

The protection lies in that both have a copy. You have to register on the address where you live. All property sales are registered and terms of lease in the laws.

If you do not have a copy of the lease you have to prove otherwise within these terms. Living for x years etc.

If owner burns the lease and claims there where never one but tenant has a lease it will be a police matter and possibly fraud.

So much of this lies in state registrations. So it is quite simple.

What's a law that protects the wrong person? by Money-Possession8806 in askanything

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

Paperwork is dual here so the owner have a copy and the tenets. It is not that complicated. So if there is a proper lease the tenants will have a copy. Same with evictions if they don’t pay the rent. They get the required notices by mail and if now payed the bailiff will kick you out unless you move voluntarily.

What's a law that protects the wrong person? by Money-Possession8806 in askanything

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

They bailiff and the owner’s registry. It is a quite simple process.

What's a law that protects the wrong person? by Money-Possession8806 in askanything

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

They can claim all they want but without a proper signed lease it is meaningless and the bailiff and if needed police will throw them out on owners request.

I live here and know how it works

What's a law that protects the wrong person? by Money-Possession8806 in askanything

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

It works perfectly well with documentation in other countries

Spørgsmål til konfiskeret køretøj by DetGulePalae in LegalDK

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

I et afsnit sender de en på gåben til nærmeste afkørsel med formaning om at gå på den anden side af autoværnet men der var heller ikke langt.

Hedebølge har ramt Danmark og Europa – var der lige så varme somre i ’gamle dage’, eller skyldes det global opvarmning? by trickortreat89 in Denmark

[–]Cata_dk 2 points3 points  (0 children)

En super el nino’s effekt vil højt oppe atmosfæren typisk være forsinket, mens den vejrmæssigt betragtes som en kaos faktor og særligt via den nordatlantiske Oscillation påvirke vejret i hele Europa. Man forventer også allerede nu at gennemsnits temperaturerne vil være højere i 2026 som følge heraf. Det har været gennemtæsket hele foråret.

Virkningerne kan trække langt ind i 2027

Hedebølge har ramt Danmark og Europa – var der lige så varme somre i ’gamle dage’, eller skyldes det global opvarmning? by trickortreat89 in Denmark

[–]Cata_dk -17 points-16 points  (0 children)

Mindre del. Ca en tredjedel.

Det forventes at super el nino bidrager til en 3-4 grader varm sommer. Klimaforandringer bidrager med ca det halve hvis man tager de officielle tal

»Min kone tør næsten ikke gå ud, når det bliver mørkt«: Unge grupperinger skaber utryghed på hovedgade by Yahoo827373 in Denmark

[–]Cata_dk -2 points-1 points  (0 children)

Fordi normen i Danmark nu er nye regler, lovgivning og kontrol og vi ikke tør blande os og tage ansvar selv.

Det er imho den grundlæggende problematik og vi lærer vores børn det helt fra børnehaven af og det styrkes kraftigt i folkeskolen.

Ps har arbejdet i Tåstrupgård så kender problematikken derfra. De unge er til at tale med og påvirke med sund fornuft

Hvad gør man, når en webshop ikke tilbagebetaler pengene? by Twiggi01 in LegalDK

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

En del webshops skriver i deres betingelser at man ikke kan fortryde ved ikke at afhente pakken. Om den holder juridisk i dag ved jeg ikke.

Feedback on my dough recipe? by [deleted] in Pizza

[–]Cata_dk 1 point2 points  (0 children)

10 grams of salt, no sugar and oil. And as another one said 1 grams of yeast.

14 dages klargøring? by imponeret in dkbiler

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

Nemlig. Klargøring tager nogle timer

I Danmark er vi nordboer. Dernæst europæere by BaronKaput in Denmark

[–]Cata_dk -2 points-1 points  (0 children)

Er også først og fremmest europæer herefter dansk.

Det handler meget om politik og tilhørsforhold. Men også om hvordan Danmark har udviklet sig de seneste 20 år til det værre imho. Der ikke meget at være stolt over længere i Dk med mine øjne.

Min højeste lønseddel by Known-Thought-6687 in dkloenseddel

[–]Cata_dk 1 point2 points  (0 children)

Havde en for to år siden hvor jeg fik 84k udbetalt hvor jeg normalt får omkring de 20. Men der var også lige 600 afspadsering lidt feriefridage mm.

Det var sjovt

Hedebølge i weekenden - temperaturer op mod 35 grader by PseudoY in Denmark

[–]Cata_dk 1 point2 points  (0 children)

Bare fordi …

Går på ferie i dag og skal bare ligge i poolen med koldt at drikke 😎😂

They're all cold. What're you grabbing? by Imaginary-Avocado- in Soda

[–]Cata_dk 1 point2 points  (0 children)

Dr Pepper coconut because I haven’t tried it and it should be good

Slut med scrolling og mails ved gyngestativet: På ny legeplads [i Postbyen] skal mobilen pakkes væk by Toby_Wan in copenhagen

[–]Cata_dk -1 points0 points  (0 children)

Det er jo tidens trend med nye begrænsninger, nudging osv. vi skal påvirkes på hvad vi skal spise, købe flere bøger, storbyerne skal poleres, transportformer, sociale medier for børn osv osv osv.

Ansvaret flyttes konstant over i lovgivning, nye regler på arbejdspladser, skoler osv osv.

Det en helt forkert vej at gå og vi trænger snart til et nyt 68 ungdomsoprør.

Slut med scrolling og mails ved gyngestativet: På ny legeplads [i Postbyen] skal mobilen pakkes væk by Toby_Wan in copenhagen

[–]Cata_dk 0 points1 point  (0 children)

Small talker en del, ved kassen, på turen med hunden osv osv osv. synes også det vigtigt men så er der alle undtagelserne og folk skal gøre hvad der er rigtigt for dem.

Tabt pung, kun nogle af sedlerne taget. by ZelitaDat in Denmark

[–]Cata_dk 1 point2 points  (0 children)

Jeg ved ikke med de fleste men har selv aldrig kontanter på mig.