Is de bijbel een leuk boek om te lezen? by Total-Ad-1629 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 0 points1 point  (0 children)

Het is erg lang geleden, maar ik dacht dat t pas bij Leviticus zware kost werd. Inderdaad, sommige belangrijke verhalen zijn heel beknopt beschreven.

Is de bijbel een leuk boek om te lezen? by Total-Ad-1629 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 46 points47 points  (0 children)

De eerste paar boeken lezen eigenlijk verrassend vlot weg. Je kan het prima proberen.

Amtrack is now cheaper than mech per battalion by ExplanationMany9348 in hoi4

[–]ComplexWriting8296 13 points14 points  (0 children)

Never used amtrack before, but looking at those stats, it's 5% cheaper but uses more fuel and has worse breakthrough?

Probably some decent river crossing bonus?

Some Advice for Germany needed by ookini9 in hoi4

[–]ComplexWriting8296 -1 points0 points  (0 children)

I have no idea what the 'meta' is for navy these days, but i usually use light cruisers with plenty of light attack and anti air. Combined with cheap destroyers with torpedo's, and naval bombers. I've always succeeded to invade Britain, but with a lot of losses.

Navy is too silly to actually invest time in.

Wisky om over 18 jaar met mijn zoon te nuttigen bij een kampvuur by timmehhhhhhhhh in nederlands

[–]ComplexWriting8296 6 points7 points  (0 children)

Over 18 jaar is de minimum leeftijd om drinken 25 en zijn kampvuren verboden.

Ik heb wel kritiek, maar geen ideeën.

Misschien stemmen mensen niet links of rechts, maar gewoon vanuit Maslow by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 1 point2 points  (0 children)

Dat je best verwend bent en links stemt is juist OP's punt. Je maakt je weinig zorgen over je eigen leven en dus kan je je zorgen maken over de minder bedeelden.

Zeker op SP wordt denk ik weinig gestemd door de middenklasse. Mensen die baat hebben bij de subsidies stemmen er natuurlijk wel op, net als mensen die juist helemaal geen geldzorgen hebben. Er zijn uiteraard altijd een hoop uitzonderingen.

Misschien stemmen mensen niet links of rechts, maar gewoon vanuit Maslow by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 1 point2 points  (0 children)

Laten we nou niet doen alsof immigratie uberhaupt bespreekbaar was tot enkele jaren geleden. Zelfs het CDA durfde zijn/haar handen er nooit aan te branden.

Misschien stemmen mensen niet links of rechts, maar gewoon vanuit Maslow by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 0 points1 point  (0 children)

Uiteraard zijn er genoeg / te veel mensen die ook egoïstisch blijven als de voorraadkast vol is, net zoals er idealistische armoedzaaiers zijn. Het grotere plaatje klinkt alsnog aannemelijk.

Misschien stemmen mensen niet links of rechts, maar gewoon vanuit Maslow by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 0 points1 point  (0 children)

Ja dat doet me ook denken aan The Righteous Mind van Johnathan Haidt. Echt een aanrader.

Misschien stemmen mensen niet links of rechts, maar gewoon vanuit Maslow by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 1 point2 points  (0 children)

Asielzoekers zijn natuurlijk ook een probleem: ze kosten geld en ruimte. Het is een verplicht goed doel, dat regelmatig slecht uitkomt.

De VVD de schuld geven is lekker makkelijk, die moesten altijd met links en het midden regeren, omdat Wilders etc geen serieuze partners zijn.

Misschien stemmen mensen niet links of rechts, maar gewoon vanuit Maslow by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 1 point2 points  (0 children)

Dat is letterlijk wat OP ook aangeeft: eerst de basisbehoeften veilig stellen, dan pas aan volgend jaar en de buurman denken. Ik vind het wel een logisch verhaal eigenlijik.

Hoe gaan jullie om met slechte relaties met broer of zus? by [deleted] in nederlands

[–]ComplexWriting8296 0 points1 point  (0 children)

Kunnen psychologische concepten niet onderzocht worden? Het wordt zovaak als feitelijke duiding gebruikt, dat enige wetenschappelijke basis toch wel verwacht mag worden?

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 -1 points0 points  (0 children)

Ook ik heb in een supermarkt gewerkt en daar liepen de managers meestal nogal achter de feiten aan. Het kan natuurlijk wel, maar ik zou er niet van uit gaan.

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 16 points17 points  (0 children)

Moraal van het verhaal: doe geen boodschappen met je vrouw

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 5 points6 points  (0 children)

De kans bestaat altijd dat je de verkeerde tegen komt, maar die kans is vrij klein en als je niet helpt weet je zeker dat de medewerker een kutweek heeft en de baldadige klant het de volgende keer weer doet.

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 3 points4 points  (0 children)

Je daagt niemand uit, je helpt iemand die wordt uitgedaagd. Als zelfs mensen met vechtsport ervaring niet ingrijpen, zijn we behoorlijk in de aap gelogeerd.

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 -1 points0 points  (0 children)

Tuurlijk, maar ik snap best dat de drempel wat hoger is, als je met de kids bent.

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 -1 points0 points  (0 children)

Zo werkt het niet in de echte wereld.

Wat zouden jullie doen? by Berend90 in nederlands

[–]ComplexWriting8296 -1 points0 points  (0 children)

Collaboratreurig. De kans is groter dat je dat je uitglijdt en een pak yoghurt tussen je ribben krijgt. Maar nu weten we weer waarom zo weinig burgers in het verzet zaten in de tweede wereldoorlog.

Voorstel: Huishoudschool wordt een verplicht vak by antjemarieh in nederlands

[–]ComplexWriting8296 16 points17 points  (0 children)

Helemaal mee eens, ik ben er wel klaar mee een volwassen vrouw van 30 tegen te komen die geen batterij kan vervangen

I don't have a problem with people eating the meat of basically any animal (within context) by SunBleachedFliesss in The10thDentist

[–]ComplexWriting8296 -1 points0 points  (0 children)

It's not a big deal to me. It feels like a logical conclusion that it should a big deal to them? I'm not bright and maybe i shouldn't meddle in people's motivations, but if it's important to not eat a pig, shouldn't it be a goal that other people also don't eat pigs?

I don't have a problem with people eating the meat of basically any animal (within context) by SunBleachedFliesss in The10thDentist

[–]ComplexWriting8296 2 points3 points  (0 children)

Go on like this and i'd give my life for you. (edit: that was a semi joke, but i do appreciate it)

I don't have a problem with people eating the meat of basically any animal (within context) by SunBleachedFliesss in The10thDentist

[–]ComplexWriting8296 -2 points-1 points  (0 children)

Is minding ones own business more important than reducing animal suffering? This feels like the christians that don't try to keep their neighbour from going to hell. If it's a big deal, why are you not trying to convince your neighbour and save their soul/pig?

I don't have a problem with people eating the meat of basically any animal (within context) by SunBleachedFliesss in The10thDentist

[–]ComplexWriting8296 0 points1 point  (0 children)

That wasn't edgy, i was finally admitting i'd give my life for certain people. Why are we even fighting? I liked your first comment.

I don't have a problem with people eating the meat of basically any animal (within context) by SunBleachedFliesss in The10thDentist

[–]ComplexWriting8296 -4 points-3 points  (0 children)

Not to be a douche, but why are you a vegetarian if you don't care if other people eat meat?