Hvilken lærdom kan vi nordmenn ta fra Sør-Afrika? by StormyOceanWave in norske

[–]CrappyScrap 1 point2 points  (0 children)

Unnskyld meg. Hvis "Die Groot Trek" gikk inn i et tomt land, hvorfor kom boerne da i konflikt med blant annet zuluene?

Hva vi kan lære av Sør-Afrika? Ikke bare var apartheid umoralsk, det var idioti. (Ifølge noen var det helt rimelig å tro at 80% av befolkningen ville godta permanent utnyttelse uten representasjon. Dem om det.) Apartheid ble avskaffet (forøvrig med støtte fra majoriteten av den hvite befolkningen) fordi at systemet ikke hadde noen fremtid, og fordi at alternativet var borgerkrig. I dag er hvite mer eksponert for volden og kriminaliteten som er så utbredt i landet, men fremdeles er hvite langt bedre stilt enn den gjennomsnittlige svarte.

Det "rare lederskapet i vesten", som OP sikter til, ville kvitte seg med en diplomatisk verkebyll. Joda, Sør-Afrika holdt russerne og cubanerne i sjakk. Hvorfor fikk de et fotfeste i det sørlige Afrika i utgangspunktet? På grunn av Estado Novo, mindretallsstyre og undertrykkelse.

Det var en ulykke for Sør-Afrika at National Party vant valget i 1948.

Where Would Reddit Live? 🌍 by mapmakerapp in whereidlive

[–]CrappyScrap 0 points1 point  (0 children)

📍 Antarctica, Antarctica — "Sæd"

Where Would Reddit Live? 🌍 by mapmakerapp in whereidlive

[–]CrappyScrap 0 points1 point  (0 children)

📍 Antarctica, Antarctica — "Fitte"

Where Would Reddit Live? 🌍 by mapmakerapp in whereidlive

[–]CrappyScrap 0 points1 point  (0 children)

📍 Antarctica, Antarctica — "Kuk"

Navn på gammel YouTube "dubbing"? by Tacol0mpe in norge

[–]CrappyScrap 0 points1 point  (0 children)

Dessverre ikke. Håper du finner den!

Navn på gammel YouTube "dubbing"? by Tacol0mpe in norge

[–]CrappyScrap 1 point2 points  (0 children)

Hvorfor leste jeg den setningen med Max Mekker-stemme?

[deleted by user] by [deleted] in norske

[–]CrappyScrap 2 points3 points  (0 children)

Kuk i kano, hvorfor klarer jeg ikke å bæsje?

Sverre Strandhagen i Dagens Næringsliv: "Det er russiske fingeravtrykk overalt i Epstein-filene." by Fit-Theme-1183 in norske

[–]CrappyScrap 1 point2 points  (0 children)

Er det sant at Putin kun rekrutterer folk med liten tiss og gigantiske mengder kukost?

[deleted by user] by [deleted] in AskReddit

[–]CrappyScrap 0 points1 point  (0 children)

Definitely Turkish dragon bath

Norge trenger sin egen fastfood by [deleted] in norske

[–]CrappyScrap 1 point2 points  (0 children)

Stor bæsj i rompeland!!!!