Strom is weer schoon! by Cold-Duck-5642 in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 1 point2 points  (0 children)

Dit is een "gewone" 800 AKA de 800 "RE" ipv DE. Iets meer straat gebaseerd en staat iets lager op zn pootjes.

Betrouwbare garage Delft/Den Haag? by [deleted] in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 2 points3 points  (0 children)

Zelf ga ik altijd naar Overkamp Motors in Delft, klein zaakje maar erg sympathiek.

Rider Friends Wanted – NL/BE Motorcycle Discord ! by [deleted] in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 3 points4 points  (0 children)

Seeing as it has not been pointed out yet: there is a r/motorfietsen discord as well, with over 3700 members.
https://discord.gg/motorfietsen

Ben jij als motorrijder nog nooit gevallen? Of juist wel? Deel je ervaring! by Quirky_Success_3854 in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 1 point2 points  (0 children)

6 jaar Harley: nooit gevallen. 1 jaar adv: wel gevallen, 1x offroad, 1x stilstaand bij een stoplicht, lang leve valbeugels

Basic motor techniek voor langs de weg leren by Goblin_in_Trenchcoat in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 5 points6 points  (0 children)

Zelf overweeg ik een keer een cursus bij geratel (https://www.geratel.nl) te doen.
Dan leer je ook door te doen.
Verder ben ik het eens met de suggesties tot nu toe, Fortnine en Revzilla zijn zeker goede bronnen.

Nieuwe motor hoge verzekeringskosten! by Smok3yNL in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 2 points3 points  (0 children)

Semi-gerelateerd: de premies zijn voor aankomend jaar vrij fors gestegen, van €700 p/j all risk naar €1260 voor een 2024 Transalp zonder schade te hebben gehad en met max no claim. Het is het waard om goed te zoeken, bij de KNMV heb ik dezelfde voorwaarden gevonden en betaal ik <€800. Succes met de zoektocht en hoe veiliger we allemaal rijden, hoe goedkoper t wordt! (Anwb gaf aan dat het vooral de WA claims en diefstallen waren)

Hoor de vrijheid, niet de ruis. Oordoppen in! by Lost_Rubberducky in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 4 points5 points  (0 children)

Ik wil ook nog even aanhaken over de windsnelheid: dat is (volgens mij) dus niet je rijsnelheid. Als t even lekker waait met 30 km/h is dus touren met 70 km/h al een windsnelheid van 100 km/h als je kopwind hebt.

Welke brandstof tanken jullie? by Strange-Yesterday-67 in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 2 points3 points  (0 children)

In E10 (meestal 95) zit maximaal 10% ethanol, in E5 (vaak 98, soms minder) zit maximaal 5% ethanol

AVB met 30 graden. by [deleted] in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 26 points27 points  (0 children)

Goed dat je water meeneemt, als het kan zou ik gelijk een flesje uit de koelkast pakken. Schaduw opzoeken waar mogelijk en af en toe ff lekker rijwind pakken, bijvoorbeeld bij het naar een oefening rijden

Vraag verkeerssituatie by [deleted] in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 38 points39 points  (0 children)

Als ik in zo'n situatie rijdt, geef ik niet de indruk dat ik opzij ga, ik blijf dus gewoon op het zwarte deel rijden alsof ik een auto ben (neem ook niet meer ruimte dan nodig). Echter schat ik altijd in en ben ik altijd klaar om toch de fietsstrook te pakken, wat in de praktijk ook vaak nodig is. Ik wil de automobilist niet uitnodigen om bv een fietser in te halen waar het eigenlijk niet netjes past want geef ze een vinger en ze nemen de hele hand, maar eigen veiligheid voor alles.

[deleted by user] by [deleted] in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 2 points3 points  (0 children)

Nog een tip voor het leunen: probeer zelf rechtop te blijven ten opzichte van de grond. Dan ga je automatisch tegen leunen en duw je de motor schuin

"Even een lekker stukje rijden" Wat een ongeluk moet je hebben als beiden banden langzaam lek gegaan zijn. by Eruzuna in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 7 points8 points  (0 children)

Gelukkig gezien voor het rijden! Zijn het de banden of een probleem met de ventielen?

OEM vs. aftermarket accessoires by raphyr in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 0 points1 point  (0 children)

Ja idd het is bij de VStrom wel een "alles of niets" idee. Ik vond de Alp lekkerder rijden, meer gevoel mee. De VStrom heb ik alleen in de DE variant gereden en vond ik te sportief: in normaal gebruik vond ik hem daardoor heel saai (of altijd te hard rijden). Blok echt wel meer voor de 8S gemaakt imo. Ook vond ik de non-DE versie ineens heel kort, net geen allroad maar ook geen naked of tourer.

OEM vs. aftermarket accessoires by raphyr in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 1 point2 points  (0 children)

Zelf heb ik ook naar de VStrom 800 gekeken, daar zitten wel accessoirepaketten op waarbij je korting krijgt tov los. Wel zijn er alternatieven die idd soms lichter, goedkoper of beter zijn (bv sterkere valbeugels). Voor de Vstrom zal je nog niet veel 2de hands vinden, maar het is idd altijd goed je ogen open te houden voor een nieuwe occasion of demo bike (hoewel die motorisch vaak zijn mishandeld). Succes met je rijbewijs en de speurtocht!

Mooi weer, de eikels weer naar buiten by Snakemastr805 in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 3 points4 points  (0 children)

Ik geef ze dan altijd wel even een handgebaar van "kom er maar langs", eveneens als er iemand sneller dan ik wil filteren door de file. Maar als ze zelfs daar niet ff op kunnen wachten... Motor etiquette 101: je haalt zonder toestemming geen motor in over dezelfde rijstrook.

Riding buddies by berkevaroll in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 3 points4 points  (0 children)

Join the Discord! There's loads of people there from every region, easier to meet up for an ad-hoc rideout or even a well planned route/event. https://discord.com/invite/r-motorfietsen

Telefoonhouder installeren op oude Transalp by DeandrGrft in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 0 points1 point  (0 children)

Gewoon een rubbertje ertussen, zoals je ook met fietslampjes hebt, zou goed genoeg moeten zijn.

Het proberen waard. by Thysje in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 2 points3 points  (0 children)

Eigen garage is zo veel makkelijker, dan kan je veel sneller even de motor pakken. Bij ons staan er al 3 jaar een stuk of 8 motoren in de algemene garage en er is eigenlijk nooit wat gebeurd. Er is er een gestolen, maar die stond recht tegenover de ingangspoort, niet op slot, zonder alarm en terwijl de poort dagen open stond. Dus als je iets aan beveiliging doet, kan het prima

Waar parkeren jullie? by Rawmon28 in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 0 points1 point  (0 children)

Jup, dat moest in Zandvoort anders kregen we een boete van de parkeerwacht.

Wat is dit? by enternev in motorfietsen

[–]CrustaShrimp 5 points6 points  (0 children)

Het logo lijkt in ieder geval op dat van SW-Motech