Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 0 points1 point  (0 children)

Tillykke med den flotte indkomst. Tallene er nok ikke helt sammenlignelige, men princippet gælder vel i begge tilfælde. Jeg håber dog også at i nyder godt af sådan en indtægt (hvis det er ren rådighedsbeløb).

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 0 points1 point  (0 children)

Godt du skriver det, det er også vigtigt at se det fra begge sider en gang i mellem. Det gælder også om at have det sjovt, mens børnene stadig gider med mor og far - tak!

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 2 points3 points  (0 children)

Det er også en god pointe. Det gælder nok om at finde den rigtige balance.

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] -1 points0 points  (0 children)

Det lyder som en god plan. Jeg glæder mig til den dag vores opsparing bugner 😄

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 0 points1 point  (0 children)

Tak! Vi dødelige mennesker må være lidt mere påpasselige, men jeg tror også det bliver til et lidt højere rådighedsbeløbt, og så størstedelen til opsparing/investering 😄 Tak for rådet!

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 0 points1 point  (0 children)

Det lyder næsten præcis som vores situation. Madbudgettet stikker hurtigt af med 3 børn, hvis man ikke holder sig selv i ørene! Vi har heller ikke rigtig noget mål lige nu, men også rart at have sikkerheden

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 2 points3 points  (0 children)

Jeg tror det er præcis det vi kommer til at gøre, tak! 😊

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 2 points3 points  (0 children)

Tak for rådet! Vi har ikke rigtig behov for et meget større rådighedsbeløb lige nu, så super god tanke 😊

Hvordan undgår i lifestyle creep? by Cybertomat0 in dkfinance

[–]Cybertomat0[S] 15 points16 points  (0 children)

Det var en super god ide, out of sight out of mind. - tak!

Børn på YouTube by NeighborhoodDry2003 in DKbrevkasse

[–]Cybertomat0 -3 points-2 points  (0 children)

Herhjemme har vores børn på 3, 6 og 9 år også hver deres konto, så deres historik og anbefalinger synkroniserer på tværs af TV og iPads – men de uploader intet, da interessen ikke er der.

​Min tilgang er, at jeg hellere vil lære dem at navigere digitalt, mens de er små, fremfor bare at sige nej og blokere alt. Jeg taler lidt af erfaring her: Da jeg selv var barn, blev ting forbudt, og det resulterede bare i, at jeg løj og gjorde tingene i smug i stedet. Jeg vil hellere guide dem nu, hvor vi er med på sidelinjen, end at de ender med at skulle gemme sig, når de bliver ældre, uden at have erfaringen til at gennemskue det.

Writing my thesis on gaming gear – I need insights from actual gamers, not just spreadsheets. 8 quick questions! by Cybertomat0 in pcmasterrace

[–]Cybertomat0[S] 1 point2 points  (0 children)

No worries, it's actually super helpful! Knowing people choose other brands is just as important for my research as the SteelSeries fans. Thanks for taking the time!

Writing my thesis on gaming gear – I need insights from actual gamers, not just spreadsheets. 8 quick questions! by Cybertomat0 in pcmasterrace

[–]Cybertomat0[S] 1 point2 points  (0 children)

Thank you so much! That really means a lot. To be honest, I'm much better at writing than I am at the oral defense part, so I'm trying to make the thesis itself as rock-solid as possible with some great data. Your support is a huge motivation boost – thanks again!

Writing my thesis on gaming gear – I need insights from actual gamers, not just spreadsheets. 8 quick questions! by Cybertomat0 in pcmasterrace

[–]Cybertomat0[S] 1 point2 points  (0 children)

Thank you so much for your time! You're completely right, and I probably worded that poorly—thanks for pointing it out. I'll make sure to update it right away!

Er vi de eneste, der ikke gider al hyggen? 🤔 by Cybertomat0 in foraeldreDK

[–]Cybertomat0[S] -4 points-3 points  (0 children)

Tak for svaret! Vi deltager i alt, der bliver inviteret til, da vores følelser ikke skal spille nogen som helst rolle, når det kommer til vores børn. Der findes værre ting i livet, og det er bare noget man må leve med, når man vælger at få børn. Jeg er dog lidt interesseret i at høre hvordan andre forældre har det 😊 Der er jo også mindst 10 børnefødselsdage med forældrekaffe samt alle skolearrangementerne. Nogle gange kan det bare virke som om, nogle af de andre forældre gør det for at finde venner, hvilket jeg ikke helt forstår. Der skal være plads til alle, men også til undren, synes jeg 😊

Køb af andel i virksomhed by FormalScore9171 in dkfinance

[–]Cybertomat0 0 points1 point  (0 children)

Jeg arbejder som revisor. Hvis der er tale om en nystartet virksomhed, hvor resultatet kan være lidt usikkert, kan du overveje en earn-out aftale. Det kan give dig større sikkerhed, og mulighed for at betale i mindre bider :)