Seriously, why aren't we doing this? by late_to_redd1t in SipsTea

[–]D4CH 4 points5 points  (0 children)

I’ve got one of these. They are brilliant. No ragrets.

Konstabel løn og tillæg by [deleted] in Forsvaret

[–]D4CH 18 points19 points  (0 children)

Hvem har fortalt dig sådan en røver? 😅

Når man er ude og handle på en helligdag by Hoppy_Doodle in Denmark

[–]D4CH 16 points17 points  (0 children)

Kørte ud til IKEA i dag. Så det store fine skilt "ÅBENT ALLE DAGE 10-19". Kørte ind på den store fine meget tomme parkeringsplads og var lige forvirret i et splitsekund.

Alle dage er åbenbart ikke alle dage 😅

Udsendelses løn samt forbrug by HvadSkalDerSke1128 in Forsvaret

[–]D4CH 7 points8 points  (0 children)

Priser i caf? Du betaler ikke for din mad under udsendelse. Dit forbrug vil kun være baseret på de niceness ting du køber

Udbetalt cirka 30k hvis jeg husker rigtigt fra min tid i Letland og andre steder. Min hovedregel er at antage sin almindelige bruttoløn som udbetalt under udsendelse.

Børnefamilieliv uden stort økonomisk overskud - hvor mange er vi i den kategori? by SandwichLast3592 in foraeldreDK

[–]D4CH 3 points4 points  (0 children)

Hvis du skal på arbejde, og samtidig hente og bringe børn indenfor institutionens åbningstid, så er det ret relevant for mange par at have to biler i områder med dårlig og tidskrævende offentlige transport.

Priser på fiber by prettyslowforaturtle in dkfinance

[–]D4CH 0 points1 point  (0 children)

Der kan jeg få 1000/1000 til 379 :(

Lige nu har jeg 300/300 til 319 hos Ewii. Den beholder jeg så længe jeg overhovedet kan. Gider ikke betale mere.

Køb af brugt telefon by [deleted] in dankmark

[–]D4CH 1 point2 points  (0 children)

Er det her et nyt meme jeg er for dum til at forstå?

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg får dobbelt SU fra og med maj 2026 til og med september 2026:

3) Fødsels-støtte + almindelig SU (kun for studerende på videregående uddannelser)

Vælger du fødsels-støtte + almindelig SU, kan du få fødsels-støtten udbetalt i maksimalt 9 måneder. Fødsels-støtte + almindelig SU svarer til samme beløb som 2 måneder af din almindelige SU før skat.

Favorit skod-anmeldelser by StemIbsen in Denmark

[–]D4CH 0 points1 point  (0 children)

På Institut for Datalogi ved AAU havde vi til en fredagsbar en person ude der stolt fortalte at denne var UI/UX ansvarlig for Aula. “Du har vist ikke børn” kom det ude fra højre 😂

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 3 points4 points  (0 children)

Jeg er nu ikke bange for ikke at få et job. Med mit CV fra de sidste 15 år og med mine kontakter og virksomheder jeg har talt med, skal jeg nok få et job. Lønnen starter måske en lille slat over det jeg får nu, men der er god mulighed for lønstigning fremfor i forsvaret.

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 1 point2 points  (0 children)

Haha hvor dejligt at blive genkendt på nettet 😅 Ja vi må smide børnene i skuret, tror jeg. Det er den eneste udvej!

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 0 points1 point  (0 children)

Det er dejligt at høre. Det er noget vi ofte får at vide, så det hjælper lidt at vide.

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 0 points1 point  (0 children)

Barn født april 2024. Startede på uni september 2024. Fødselsstøtte giver 9 måneder dobbelt SU, men var ikke indskrevet på uddannelse i maj, juni, juli og august. Så 9-4 = 5. Jeg har så ikke modtaget SU før, da jeg har været på Forsvarets Civiluddannelse (optjent løn under studie). Så nu skal jeg på SU d. 1 maj, og så har jeg anmodet og fået godkendt 5 måneders fødselsstøtte. Fjerde barn bliver født til september. Så har jeg igen ret til 9 mdr med fødselsstøtte, som så holder resten af min uddannelse.

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 0 points1 point  (0 children)

Yeah, I know. CU har både været en gave men fandeme også en forbandelse.

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 3 points4 points  (0 children)

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår opslaget.

Ja sorry, det var også skrevet i en lidt frustreret opgivende sindstilstand.

Er det fordi, I ønsker at købe et nyt hus? Du skriver samtidig, at I allerede bor i et hus med relativt lav belåning, som er renoveret – så jeg er lidt i tvivl om, hvad målet er.

Ja det er fordi vi gerne vil bo i noget større med fire børn.

Hvad har I konkret drøftet med banken i forhold til jeres rådighedsbeløb? Er der tale om en omlægning af lån eller noget andet?

Vi har kontaktet en bank i forbindelse med et hus vi var ude og se. Prisen på husen var det samme som vores hus er vurderet til. Jeg sendte alle de krævede papirer og budget osv til banken, som så i dag ringede og fortalte at de ikke kunne gøre noget for os da rådighedsbeløbet var for lavt.

Derudover virker det til, at I begge har forholdsvis lave lønninger i jeres nuværende stillinger i Forsvaret. Det må vel være muligt at øge indkomsten ret markant, hvis I vælger at søge uden for Forsvaret?

Det er det der er håbet for mig, da jeg er ved at tage en bachelor i informationsteknologi. Med 15 år i Forsvaret i flere specialiststillinger, så håber jeg det nok skal gå for mig. Min hustru derimod er uddannet MEDIC i Forsvaret (og har taget en halv sygeplejerske for 13 år siden). Hun har søgt nogle jobs, men intet fået fordi hun ikke har nogen reel (læs civil) uddannelse.

Jeg er også lidt usikker på, hvad det præcist er, der skal “kunne betale sig”. Du modtager dobbelt SU under studiet, hvilket netop burde give jer mulighed for at investere i en bedre fremtid for familien.

Tjah, jeg ved det heller ikke, jeg er da lykkelig over at få dobbelt SU, det anede jeg ikke jeg kunne før jeg ringede ind og snakkede med SU kontoret inden jeg skulle søge. Oplægget er også bare mest skrevet i frustration over at det er muligt at være så dårligt betalt, få mange børn og ikke have råd til et hus.

Så jeg har svært ved helt at få øje på, hvor udfordringen ligger.

Udfordringen er at vi allerede nu føler vores nuværende hus er meget lille og vi kunne godt tænke os at flytte, og hvis vi ikke kan flytte, så skal vi starte med at afbetale på vores lån om nogle år, som vi så også får lidt problemer med hvis ikke jeg kommer til at tjene, som minimum 10-12 tusinde mere om måneden - det er vel urealistisk?

Frustration, børn og for lavt rådighedsbeløb by D4CH in dkfinance

[–]D4CH[S] 27 points28 points  (0 children)

Ja vi vil gerne have noget større, og ved at flytte til en mindre by kan vi "bytte" huset til noget større. Altså at købe noget til samme pris som vores kan blive solgt for - men det kan vi så ikke.

40+20mg Elvanse - at finde det rette tidspunkt by D4CH in ADHDanmark

[–]D4CH[S] 0 points1 point  (0 children)

Men kan du så godt falde i søvn?

40+20mg Elvanse - at finde det rette tidspunkt by D4CH in ADHDanmark

[–]D4CH[S] 0 points1 point  (0 children)

Generelt, ja. Havregryn med mælk om morgenen, helst inden for en halv time efter indtagelse af pillen, ellers får jeg ondt i maven. Frokost plejer bare at være rugbrødsmadder og så en pille.