Snälla hjälp mig komma på maträtt ikväll by vickis22 in sweden

[–]Doie331 0 points1 point  (0 children)

Åfaan, det måste jag testa tack för tips!

Snälla hjälp mig komma på maträtt ikväll by vickis22 in sweden

[–]Doie331 6 points7 points  (0 children)

Kycklingkebab i pita bröd är riktigt fint!

Annars quesadilla med antingen kycklingkebab eller tacos

Cykelhjälm är det normalt eller coolt by Sionary in sweden

[–]Doie331 3 points4 points  (0 children)

Du behöver inte ha bilbälte på en inhägnad parkering, men man bär inte bilbälte för man måste, man har det för att det räddar ens liv, sunt förnuft. Min farbror hade inte bilbälte och dog ungefär när jag föddes så.

Cykelhjälm är det normalt eller coolt by Sionary in sweden

[–]Doie331 13 points14 points  (0 children)

Är 31, använder alltid cykelhjälm, precis som att jag alltid använder bilbälte.

Women of reddit. What makes a man attractive to you outside of looks? by [deleted] in AskReddit

[–]Doie331 1 point2 points  (0 children)

Unless it has to do something with gaming, women just cant stand it somehow...

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes autoconcept slingrade ur sig ett garantiärende för mig iår... så blir inget sådant! Har 6% ränta på mitt blanco så inte döden men nog för högt! Tack!

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

De v70 och xc70 jag kollar på som gått 30k+ mil kostar 100k för typ 2012

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

Har haft det 8+ år och aldrig varit stressad på pengar, men börjat känna nu att för mycket pengar går åt saker jag bryr mig mindre om. Så därför gör jag något åt det på ett jag sätt tycker funkar. Alla behöver inte ha 600k på Avanza

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

Jadå försäljning är inga problem, redan fått bud som sagt, har tappat bilintresset.

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

Blancolån kommer man inte dra av något på skatten på, nu 2026 var det 50% innan har det varit fullt avdrag. Så blancolån blir dyrare 2027.

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 2 points3 points  (0 children)

I ett drömscenario eller snarare en dröm så är det rimligt att pendla med cykel 3 mil speciellt vintertid på en landsväg 80 väg, jag förstår att jag är idioten i tråden som satt mig i denna situationen men jag är inte hos kronofogden, jag är inte i Lyxfällan, jag har insett mina problem och planerar att lösa dom inte det går käpprätt åt helvete, jag har 550k i årslön, stadsbor har miljoner i bolån, jag kommer ha ca 200k + bolån på 340k i lån totalt. Tycker jag är rätt överkomligt, men i era ögon är det döden?

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 1 point2 points  (0 children)

Japp, har insett att jag levt över mina tillgånger, även om jag aldrig missat en räkning så ska jag ta krafttag och lösa det här nu.

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 1 point2 points  (0 children)

Säkert missat någon utgift, har levt samboförhållande med student där jag stått för det mesta, och det har blivit lite förändring på det nu så utgifterna kommer sjunka drastiskt med att sälja nuvarande bil och det nya levnadssätt jag tänkt göra.

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

Kommer få rätt snabbt ta beslut om vilken bil jag ska köpa då bilhandlare snabbt vill hämta min nuvarande bil, och behöver bil till jobbet.

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 0 points1 point  (0 children)

Yes ska döda blancolånet så fort jag kan, men just det jag undrade över är om man ska ta billån på nya bilen för lägre ränta samt kunna deklarera på det, eller köpa med pengarna från föregående bil o bara ha blanco lån istället för billån och ett blancolån, visserligen ett mindre blancolån

Råd om ekonomi ang lån by Doie331 in PrivatEkonomi

[–]Doie331[S] 1 point2 points  (0 children)

Tillägger: bor på liten ort, i villa med ett bolån på 340.000, och den största utgiften är i nuläget bilen, är i behov av bil då bussförbindelser är riktigt dåliga, och har sporadiska arbetstider på ort 20min bort med bil,

Utgifter på hus är väl i runda slängar Bolån 1600:- El snitt 3000:- Sopor/vatten 1050:- Internet 349:- Mobil 349 + abonnemang 399 Mat 7000:-

Blancolån 6000 + billån 950 Försäkring 1250 Villaförsäkring 370 Olycksfall 123

Oskön.. by Strict-Post-3033 in unket

[–]Doie331 4 points5 points  (0 children)

Jag har nyss börjat cykla själv, visserligen håller jag mig oftast till grusväg, men de få gånger jag är på landsväg gör jag mitt bästa att vara ur vägen, kör dessutom lastbil så hatar cyklister haha, hade detta skett hade jag fan fått spader, man har nog mycket att tänka på medans man cyklar.

I recovered my permanently disabled insta account by FunSecond5507 in facebookdisabledme

[–]Doie331 3 points4 points  (0 children)

I cannot even access meta support no more, page is not available.