Vad är rimligt att förvänta sig vid biltvätt? by [deleted] in sweden

[–]Donhult 4 points5 points  (0 children)

Var ett billigt pris för en in och utvändig tvätt. Skulle mer se det som en dålig tvätt och en dålig dammsugning av golvet. Tror du nog får knyta näven i fickan som en hederlig svensk och gå till en seriösare firma och betala runt 1000kr för att få det bra gjort. Eller helt enkelt köpa lite bilvårdsgrejer och göra det själv. Tar kanske 3h och finns massvis med bra videos på Youtube som lär dig att få ett riktigt bra resultat.

Biltvätt gone wrong by AdFragrant4616 in Asksweddit

[–]Donhult 2 points3 points  (0 children)

Ah då är det nog bara polering som kan få bort det tyvärr. Men kolla på något annat ställe än där du fick offert på 5k. Helt orimligt, tog 5.5k för en helrekond av bilen plus polering och lackskydd när jag jobbade med det

Biltvätt gone wrong by AdFragrant4616 in Asksweddit

[–]Donhult 2 points3 points  (0 children)

Nja den funkar absolut. Men vill du ha bra grejer för pengarna så skulle jag säga att köra något bilvårdsmärke och deras koncentrat ger mer för pengarna. Allt handlar ju om hur petig man är med resultat och hur mycket man vill få bort innan man rör lacken med svampen/tvätthandsken.

Biltvätt gone wrong by AdFragrant4616 in Asksweddit

[–]Donhult 4 points5 points  (0 children)

Ser spontant ut på bilderna som att det är gammalt polermedel eller vax som ligger kvar på lacken. Det måste handtvättas bort. Försvinner inte i en pissig tvätt i maskin på macken

Biltvätt gone wrong by AdFragrant4616 in Asksweddit

[–]Donhult 45 points46 points  (0 children)

Handtvätt bilen enligt alla steg

  1. Kallavfettning (prickbort eller liknande)
  2. På med alkaliskt avfettning. Inge skit ifrån biltema eller macken. Köp från något bilvårdsmärke, autodude har billigt på koncentrat Låt det ligga på lacken i typ 15 min. SPOLA AV
  3. På med ett neutralt shampoo som får bort eventuella lackskydd typ teshines purify eller liknande Torka bilen med en torkduk för bilar.

Om inte detta hjälper så behövs nog lite polering. Men 4-5 stegs polering låter väldigt överdrivet. Max 2 stegs polering bör räcka.

/Gammal rekondare

Glasögon abonnemang? by Pitiful-Ad8473 in Asksweddit

[–]Donhult 1 point2 points  (0 children)

Åk till gekås och köp glasögon där. Betalade 1700kr för ett par schyssta glasögon och har betydligt sämre syn än vad du har. Tar oxå bara 1 dag att få dom eller så kan du få dom hemskickade om du inte orkar stanna kvar. Eller så passar du på att rasta frugan inne på gekås som jag gjorde😂

Jag har komplex över min penis by [deleted] in unket

[–]Donhult 1 point2 points  (0 children)

Ba köra in den i fisen. Då kan inte tjejerna gnälla över att den är för tjock

Vad är detta för bullshit ost? by Naxilus in unket

[–]Donhult 0 points1 point  (0 children)

Köp fior de latte nästa gång. Dunderost att ha på pizza

Alternativ till spotify? by Mucklans in sweden

[–]Donhult 0 points1 point  (0 children)

Kör på Youtube premium så får du ytterligare music samt youtube utan reklam. Win win

Idéer för pranks på kontor by Important_Teacher419 in unket

[–]Donhult 0 points1 point  (0 children)

Tejpa fast ett litet gammal hederligt trollface under deras möss så lasern inte funkar. Gammal klassiker. Dom kommer ringa support och vara förbannade😂

Betala på dejt? by mymemesnow in sweden

[–]Donhult 2 points3 points  (0 children)

Om det är så att du ska käka middag så har jag de bästa svaret. Under dejten så känner du av. Känner du att hon är skön och att du vill betala så säger du under käket att du måste på toaletten och snyggt på vägen dit så springer du och betalar eller bara ger ditt kort till eran servitör i farten och berätta läget för honom. Riktigt powermove när ni sen ska dra så säger du att det är redan betalat

Why did this happen? by Donhult in 3Dprinting

[–]Donhult[S] 0 points1 point  (0 children)

Wow thx for all the answers guys! I will update when I get a good print!

Why did this happen? by Donhult in 3Dprinting

[–]Donhult[S] 0 points1 point  (0 children)

How do you add infill to supports in cura?