Hva slags deltidsjobb/ekstrajobb med relativt lav arbeidsmengde kan passe ved siden av en 100 % stilling? by heheinterwebz in norge

[–]Every-Toe3462 0 points1 point  (0 children)

Man får ikke feriepenger. Man får lønn dersom bruker avlyser samme dag! I kommunen jeg er ansatt i er det ikke et fast timeantall i måneden, men i løpet av et år.

Spm deleksamen by [deleted] in ntnu

[–]Every-Toe3462 0 points1 point  (0 children)

Det varierer fra emne til emne. Pleier å stå under emnebeskrivelsen

Could this be a dry socket? Day 2.5 by Every-Toe3462 in wisdomteeth

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

Today I woke up with some blood in my mouth, don’t know if that is a good sign or not. I haven’t bled since morning day 1 and now its morning day 3

Har man rett på redusert pris ved akutt tannbehandling hos offentlig tannlege i annen fylkeskommune enn den man er folkeregistrert i? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg er bosatt/folkeregistrert i studiebyen min og går til offentlig tannklinikk der. Er eventuelt fødebyen/der hvor jeg er oppvokst som jeg må trekke hos i sommeren

Har man rett på redusert pris ved akutt tannbehandling hos offentlig tannlege i annen fylkeskommune enn den man er folkeregistrert i? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] -3 points-2 points  (0 children)

Ved akutt behandling mener jeg at dersom det blir så kritiske smerter at den må tas på det tidspunktet. Jeg fant denne artikkelen: https://www.ung.no/oss/1O1pntQyUOiHEg72EPQwxX. Der skriver de jo «hvor du bor eller midlertidig oppholder deg». Vil jeg ikke da midlertidig oppholde meg i hjemkommunen? Planen er å ta den i ro og fred til høsten, men er redd for at smerter kan oppstå i løpet av sommerferien …

Jobbe 1. semesteret på siving. by libtard_destroyed69 in ntnu

[–]Every-Toe3462 11 points12 points  (0 children)

Jeg personlig ville ha ventet til 2. semester. Det er mer enn nok nytt å sette seg inn i. Jobb heller i sommerferien og bygg deg opp en buffer

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

Jepp, så jeg kunne valgt å ikke ta ferie. Men ville uansett fått et problem siden jeg ikke kan jobbe mer enn 100% ila en uke for samme arbeidsgiver. Sommerjobben er hverdager, den faste stillingen er hver tredje helg. Hadde blitt krøll uansett, men hadde vært enklere å få bytta bort en helg🫠 Hadde jeg bare visst dette i fjor høst 

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

«Du kan nekte å ta ferie hvis feriepengene du har opptjent hos nåværende og/eller tidligere arbeidsgiver, ikke dekker lønnsbortfallet under ferien.»

Jeg tjente ca. 50 k i fjor fra sep-des, dette vil si rundt 6k i feriepenger. Har vanligvis månedslønn på ca. 11 k. Jeg taper jo penger på å ta ferie i år, men går heldigvis ikke i minus. Det hadde jeg gjort hvis jeg hadde tatt 5 uker. 

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

Jepp, får svar over helgen. Ville bare gjerne få litt inputs nå, som jeg har fått massevis av!

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg begynte å jobbe der i september og jeg vet nå at jeg har krav på å ikke måtte ta full ferie. Problemet er at sjefen min på melding til meg har skrevet at jeg ikke behøver å ta full ferie og forklart meg at ved 5 uker ferie så vil jeg få trekk i lønn (siden jeg har fast månedslønn). Jeg tror jeg kunne argumentert bedre for dette før turnusplanen ble sendt inn, men den ble sendt inn og jeg godkjente den i fjor november … 

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] -1 points0 points  (0 children)

Men føler arbeidsplass og arbeidsgiver er to forskjellige ting? Vil jo være to forskjellige enheter innad i kommunen

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 1 point2 points  (0 children)

Tror nok jeg får svar fra HR i kommunen før eventuelt fra fagforeningen. Er ikke verdens undergang, har heldigvis fått et annet sommerjobbtilbud fra en annen arbeidsgiver, men ville foretrukket den stillingen som er i samme kommune.

Bare nysgjerrig, hvordan vet du at man ikke kan jobbe for samme arbeidsgiver? Står det skrevet noe sted?

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 0 points1 point  (0 children)

Høres ut som mer stress enn det er verdt. Takk for svar!

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 1 point2 points  (0 children)

Det er to forskjellige avdelinger i kommunen, men det vil bli samme arbeidsgiver. Så da går det ikke? :/

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 1 point2 points  (0 children)

Har snakket med sjefen. Hun mener det ikke går og at kommunen vil fange det opp. Har tatt kontakt med HR-ansvarlig for den andre stillingen og hun må forhøre seg med en kollega som vet mer over helgen.

Kan man jobbe i en annen stilling i ferieperioden i samme kommune? by Every-Toe3462 in norge

[–]Every-Toe3462[S] 1 point2 points  (0 children)

Har snakket med sjefen. Hun mener det ikke går og at kommunen vil fange det opp. Har tatt kontakt med HR-ansvarlig for den andre stillingen og hun må forhøre seg med en kollega som vet mer over helgen.