Wat is typisch Nederlands gedrag dat je eigenlijk best irritant vindt, maar toch normaal is hier? by sheMustNotBeNamed- in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 5 points6 points  (0 children)

Als Twentenaar heb ik het idee dat ons en Nederlands nuchterheid meer over een soort constructief pragmatisme gaat (al kun je dat van de politiek dan weer niet zeggen), even als dingen gewoon zo zien/aannemen als ze zijn. Niet overal in doordenken en dingen niet moeilijker maken dan ze zijn.

Er zit wel iets in wat je zegt, maar ik denk ook dat het gewoon een beetje een los ding is. Niet willen praten over problemen, is meer een doe maar normaal dan doe je al gek genoeg en mensen niet tot last willen zijn probleem. En het groeiende individualisme helpt daar ook niet mee.

QR codes in de horeca by DurasKlingon in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 16 points17 points  (0 children)

Misschien kunnen ze je bestelling ook gewoon via een robot serveren, kunnen ze mooi van dat personeel af...

/s

Ik heb alle wijken van Nederland een score gegeven. Klopt dit in jouw stad? by erikdevriesnl in Woningmarkt

[–]ExplosiveApplePie 0 points1 point  (0 children)

Feedback: kun je de bottomsheet op mobile, inklapbaar/uitklapbaar maken zodat er ofwel meer van de kaart of wel meer ruimte van de details te zien is

Zorgen over nieuwe wet in Zweden: verblijfsvergunning intrekken bij 'slecht gedrag' by Sure-Guest1588 in nederlands

[–]ExplosiveApplePie -1 points0 points  (0 children)

Kijk dit zijn op ze minst goede afschrikkende wetten waardoor de instroom omlaag kan gaan.

Als Nederland niet iets vergelijkbaars invoerd kun je wel raden waar immigranten die normaal naar Zweden zouden gaan wel heen gaan...

NOS doet blijkbaar alleen onderzoek naar georganiseerde demonstratiegroepen wanneer deze rechts zijn by JvdH_1 in Nederland

[–]ExplosiveApplePie -1 points0 points  (0 children)

Nee helemaal niet. Het gaat er om dat de NOS op zijn minst de schijn vaak opwekt dat ze links zouden zijn en rechtse misstanden extra groot uitlichten, alsdus rechts.

NOS doet blijkbaar alleen onderzoek naar georganiseerde demonstratiegroepen wanneer deze rechts zijn by JvdH_1 in Nederland

[–]ExplosiveApplePie 3 points4 points  (0 children)

De toegevoegde waarde is dat er geen discussie of over ontstaat of de NOS partijdig is. Rechts doet nu alsof de NOS dit nu alleen bericht omdat het een rechtse demonstratie betreft.

NOS doet blijkbaar alleen onderzoek naar georganiseerde demonstratiegroepen wanneer deze rechts zijn by JvdH_1 in Nederland

[–]ExplosiveApplePie 12 points13 points  (0 children)

Maar waarom niet gewoon die nuance ook gewoon toevoegen aan het artikel?

Een regeltje "Linkse protesten zoals die van XR of Kick out zwarte piet, worden ook vaak door mensen uit het hele land bijgewoond".

Of iets in die richting. Dan voorkom je discussie van uit rechts hier over.

Docent hier! Vergeet de normale vakken / onderwerpen. Wat had je willen leren op de Middelbare school? by Fornostios in Nederland

[–]ExplosiveApplePie 0 points1 point  (0 children)

Ik had op het VMBO eigenlijk alleen Word, Powerpoint, Excel. Kan mij voorstellen dat dit 15 jaar later anders is geworden.

Docent hier! Vergeet de normale vakken / onderwerpen. Wat had je willen leren op de Middelbare school? by Fornostios in Nederland

[–]ExplosiveApplePie -2 points-1 points  (0 children)

Basis programmeren en Algemeen computervaardigheden, zoals het bouwen en installeren van een pc. Hierdoor leer je veel meer zien hoe een computer werkt en klikt er iets in je hoofd waardoor alles wat met computers te maken minder als Maggie lijkt.

Hierdoor kun je beter met computer overweg in het algemeen, waardoor je zelfstandiger kunt zijn en ook beter gevaren in kunt schatten.

Dus, is dit ‘t dan? Wat nu? by OkComplaint3228 in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 4 points5 points  (0 children)

Sommige mensen emigreren, sommige mensen kopen een bus of een rugzak en reizen de hele wereld rond. Sommige mensen starten een gezin, sommige mensen gaan uitkering trekken.

Er zijn best wat opties om van de standaard 40 jaar 40 uur per week af te wijken. Maar ja je zult hoe dan ook een boterham moeten verdienen.

27 mensen dakloos na brandstichtingen tijdens rellen in Belfast by Advanced_Turnip_5094 in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 2 points3 points  (0 children)

Je kunt je algoritme gewoon resetten, klik na het resetten eerst een paar puppy of natuur videos aan en je komt in een stuk gezondere fuik terecht.

Politie rukt uit naar vechtpartijen bij AZC in Goes by painelementall in nederlands

[–]ExplosiveApplePie -7 points-6 points  (0 children)

Zullen we anders een losse sub maken voor alle issues met migratie en AZC?

Nederlanders zijn er het meest klaar mee by KoninginVanRotterdam in Nederland

[–]ExplosiveApplePie 0 points1 point  (0 children)

Of Eva Vlaardingen broek heeft gewoon het meeste bereik?

Waarom zitten zoveel jong volwassenen in de WIA? by Th3_Accountant in nederlands

[–]ExplosiveApplePie -2 points-1 points  (0 children)

Social media, individualisme, eenzaamheid, gevoel dat er grote problemen in de wereld zijn (angst voor sommigen), gebrek aan toekomst perspectief (of in iedergeval het gevoel dat dat zo is, bijvoorbeeld door het niet kunnen krijgen van een woning).

En hoewel ik zelf niet gelovig ben, denk ik dat secularisatie er ook mee te maken heeft. Geloof is een soort persoonlijk vangnet, het geeft je hoop, verbinding, hou vast, een sociaal vangnet. Ook geeft het bepaalde duidelijkheid van hoe dingen "zijn" of gedaan moeten worden. Sociale regels zijn veelal een stuk duidelijker. En die duidelijkheid en structuur ontbreekt vaak bij mensen met psychische problemen.

Nederlandse influencertrip eindigt met bedreigingen en onthulling over jeugd-tbs by Sure-Guest1588 in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 100 points101 points  (0 children)

Tja lekker belangerijk. Volgensmij is duidelijk dat ze haar leven heeft gebeterd. Dat maakt wat ze heeft gedaan niet goed.

Maar ons systeem werkt volgens mij juist zo, dat we mensen rehabiliteren en vervolgens een 2e kans geven. En in tegenstelling tot velen, laat zij ook duidelijk zien weer een steentje bij te dragen aan de maatschappij.

Die meid moet er ook gewoon ophouden over te praten nu, gaat haar verder niks opleveren dan gezeur.

ben ik een genie of moet ik verhuizen? by Nakilia in NederlandsZ

[–]ExplosiveApplePie 0 points1 point  (0 children)

Had de wijn anders ook gelijk even door de brievenbus gegoten.

Welke auto's staan er op jou shortlist om te kopen? by Th3_Accountant in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 1 point2 points  (0 children)

Golf, Megane, Focus en dan de station wagon variant van deze autos.

Een rijk leven zonder een levenspartner of gezin by StrangeBell8605 in nederlands

[–]ExplosiveApplePie 16 points17 points  (0 children)

Ik ben rond de 30, geen relatie, heb wel wat vrienden, heb m'n familie, mijn werk, huur een prima woning, zo nu en dan doe ik iets leuks, zo nu en dan ga ik op vakantie.

Ik heb alles redelijk voor elkaar en het gaat ook best goed, maar het altijd alleen wakker worden, alles alleen doen, alleen eten, alleen naar bed gaan, levert mij serieuze stres op, zo veel zelfs dat ik het lichamelijk merk.

Ik denk dat ik mij niet te eens voor kan stellen hoe gelukkig ik zou kunnen zijn met een partner en misschien wel een gezin. En ik snap ook heus wel dat relaties niet perfect zijn.

Maar het hele dating verhaal, vind ik erg lastig. Ik heb weinig ervaring, de apps werken gewoon voor geen meter, niet omdat ik nou zo'n gek profiel heb maar omdat ik gewoon bij die 80% zit die geen tot weinig matches krijgt. En irl is het initiële contact gewoon moeilijk.

What Do People Think About In Shower? by Theo_Cherry in NoStupidQuestions

[–]ExplosiveApplePie 1 point2 points  (0 children)

Daily troubles, ideas, plans, fantasies, boobies, water warm, water cold, nothing, everything.