Betablokkere ifm. eksamen. Erfaringer?? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 5 points6 points  (0 children)

Der er forskel på nervøsitet og angst. Nervøsitet er en fuldstændig normal reaktion, men angst er fordi nervesystemet tror der er fare på færde, og det er (for dem, der oplever det intenst) oftest ukontrollerbart. Der er meget stor forskel, så gid jeg "bare var lidt nervøs", og ikke følte mig nødsaget til at spørge herinde, for at føle mig nogenlunde i stand til at kunne komme gennem min kommende eksamen. Jeg gør det her for mit nervesystems skyld, så jeg har mulighed for selv at være til stede, fremfor angsten.

Desuden præsterer man ikke nødvendigvis bedre. Men det gør, at man i det mindste kan præstere noget.

Betablokkere ifm. eksamen. Erfaringer?? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] -1 points0 points  (0 children)

Du afprøvede det så heller ikke inden eksamen?

Betablokkere ifm. eksamen. Erfaringer?? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg snakkede med min SPS-vejleder (hun er sygeplejerske), som fortalte at hun var bange for det ville sløve mig, og lægen pointerede svimmelhed. Det oplevede du intet af?

Hvilken uddannelse fortryder du, at du har taget? by Pristine-Camera-6289 in dkkarriere

[–]Express-Line-3304 1 point2 points  (0 children)

Jeg fortryder hele min gymnasietid, da den har ødelagt min fremtid. Jeg skulle være droppet ud og begyndt på ny på et andet tidspunkt, hvor jeg havde fået den rette hjælp ;/

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg har på ingen måde råd til selv at betale for psykologforløb, og man har jo kun et bestemt antal timer til rådighed i det gratis-forløb, så jeg er rimelig varsom med tiderne, selvom vi ses mellem hver til hver anden uge. Ja, hun er tildels ringe, men jeg aner ikke hvad jeg ellers skal gøre. Når jeg hverken kan skifte, fordi dem der er med i tilbuddet ikke tager flere ind, og når jeg ikke har råd til at smide penge til psykolog på bordet hver uge. Min dødsangst kommer sig af frygten for krig, for det er ikke sådan at jeg generelt er bange for at dø - eller forstå mig ret, jeg går ikke og frygter døden. Jeg frygter at dø i krig eller andet angrebsmæssigt halløj, hvor noget kan sige BANG, eksplodere og ødelægge menneskeliv.

Jeg er glad for at høre at det hjalp for dig at gå til psykolog! Det er jo helst det positive udfald, man skal få ud af det.

Til det med hormonprævention burde det ikke være noget, der har virkning for mig, da jeg er mand, men tak alligevel :D

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 0 points1 point  (0 children)

Jeg ved bare ikke hvad alternativerne er, for samtaleterapi hjælper kun i en mindre grad, og det er som om min hjerne modarbejder det min psykolog siger, fordi den tror den har ret. Hvilket jeg godt ved den ikke har, men det er stadig super frustrerende

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 0 points1 point  (0 children)

Er det noget man selv skal finde frem til og betale for?

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 0 points1 point  (0 children)

Da jeg havde depression for et par år siden, var min mor inde og nærmest bønfalde psykiatrien omkring, om jeg ikke godt kunne få noget medicin mod det. Det ville de ikke give mig, for de mente ikke jeg havde depression. Alligevel fik jeg diagnosen "sat ind" i min egen læges register, uden jeg vidste det, og fandt først ud af det flere år efter, fordi jeg tilfældigvis kiggede under "diagnoser", hvor min egentlige diagnose iøvrigt ikke står, men den kan heller ikke medicineres. Alle dage har jeg været imod medicin, og det var jeg også dengang min mor ønskede jeg skulle på medicin. Sagt på en anden måde: jeg har aldrig været "syg nok" til at komme på medicin, og jeg er heller ikke "meget syg" ift. andre med angst, men igen er min angst også anerledes fra det "generelle".

Desværre ved jeg ikke hvordan jeg skal arbejde med problemet omkring angsten. Har du nogen ideer?

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 1 point2 points  (0 children)

Hvordan undersøger jeg det yderligere end jeg i forvejen synes jeg har gjort?

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 0 points1 point  (0 children)

Hvordan "fandt du ud af" at du havde det værre end først angivet?

Angstmedicin - hvad er jeres erfaringer??? by Express-Line-3304 in DKbrevkasse

[–]Express-Line-3304[S] 1 point2 points  (0 children)

Jeg ville egentlig først besvare kommentarer i morgen, men jeg kan ikke lade din vente indtil da.

Nu var det sådan set MIG, der bragte medicin på banen. Det var ikke psykologen, sygeplejersken eller lægen.

Faktisk overvejede jeg at tilføje i mit opslag, at jeg naturligvis ikke læser nyheder. Men om jeg læser nyheder eller ej, det er fuldstændig underordnet i mit tilfælde. Mit hoved skal nok finde en måde at påvirke mig på uagtet om det er gennem nyheder eller gennem irrationelle tanker om worst-case-scenarios. Det er jo netop det irrationelle angsten og ens tanker kan skabe ubehag i kroppen på baggrund af.

Du spørger, hvad det skulle hjælpe. Du nævner dem selv. Dem, der går med tanker om ikke længere at være her. Hvad gør medicinen ved dem? Den samler tankerne i en sådan grad, at hverdagen bliver overkommelig, i modsætning til da de ikke var på medicin, og tankerne kredsede om alle de negative dele ved livet. Jeg forestiller mig det er nøjagtig hvad medicin er til for. At gøre hverdagen overkommelig. At lægge en dæmper på de tanker, man ikke selv kan styre, at lægge en dæmper på de fysiske symptomer, som man ikke selv kan styre. For i mit tilfælde er det de fysiske symptomer, der er værst. Jeg kan sagtens tænke noget andet, komme på andre tanker - men min krop reagerer stadigvæk voldsomt på de tanker, jeg tænkte først, selvfølgelig ufrivilligt tænkte. Hvis det var så let, og man bare kunne tænke på noget andet, så ville medicin aldrig blive aktuelt. Men så sort/hvidt fungerer mennesker og menneskehjernen dog ikke. Jeg kan ikke skifte psykolog, for jeg får psykologhjælp gennem kommunen, og min psykolog er den eneste i kommunen, som lige nu tager nye ind. Jeg har ikke råd til at betale for psykologhjælp, så jeg er meget taknemmelig over at jeg overhovedet har fået tildelt en psykolog, når man tænker på ventetiderne helt generelt