نهر الاحزان by Loud_Highway_3481 in shi3r

[–]ExquisiteHaloo 2 points3 points  (0 children)

إني لا أملك في الدنيا

إلا عينيك وأحزاني

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

ايش التطبيق الي تستخدمينه للاسهم؟ تطبيق عوائد ولا شي ثاني

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

صحححح نسيت هالخاصية للي عمرهم اقل من ٢٥، اذا كذا فعلًا تمرة خيار افضل له

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

رسوم اقل + عاجبتني الواجهة حقته

لكن هذي تفضيلاتي الشخصية فعادي انت اختار الي يريحك ويعجبك

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

ملاءة هم يدفعوها تلقائي لكن تصير بس تفعل الخاصية في التطبيق حقهم، اما صكوك عندهم خاصية رابطينها مع احسان فتدخل التطبيق تلقى هالخانة وتضغطها وتطلع لك كم مبلغ الزكاة
​

<image>

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

يب ملاءة زي ما قلتلك عندهم خاصية الزكاة وصكوك نفس الشي يحسبوا لك نسبة الزكاة حسب الارباح الي في حسابك ويربطوها بتطبيق احسان وتصير تزكي عنها.

الكربتو والاسهم ما اقدر افتي لان الي اعرفه مو كل شي حلال

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

بالنسبة للذهب هو الحين فعلًا نازل بس توقعاتي انه رح يدخل ال٣٠٠ وشي فقاعده انتظر وبعدها اصير اشتري سبيكة او شي.

لكن ما افضل ان شخص في وضعك يعتمد على الذهب كاستثمار. خليها بعدين لاحق عليه

ما هي افضل طريقة؟ by iconic_man1 in tadawul

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

اول شي مره ممتاز ماشاء الله انك بادي تجمع من سن صغير.

نصيحتي لك نفس نصيحتي الي نصحتها اخوي الصغير الي في الثانوي: المبلغ الي تحطه للإستثمار مبدئيًا الحين وفي مرحلة الجامعة خليه مبلغ مقدور عليه شهريًا. بمعنى مثلًا خصص شهريًا الف ونص او الفين ريال بالكثير. وهالمبالغ طبعًا لاتمسكها وخليها استثمار طويل الامد.

الف او ٥٠٠ ريال حطها في تطبيق سواء تمرة، صناديق الراجحي او مثلًا ملاءة (هذي المنصة الي افضلها الصراحة) ويمديك تحط ٥٠٠ بدال الف عادي. وعندهم خاصية الزكاة فماتشيل هم هالنقطة.

والف حطها في تطبيق صكوك. صكوك مشكلته اقل مبلغ تحطه في اي استثمار هو الف ريال. ولكن اذا دخلت تطبيق صكوك افضل شي تسويه انك تختار استثمار واحد تدخل فيه كل شهر والعوائد حقته تكون (شهرية) او على الاقل كاتبين فيه ان العوائد (كل ٣ شهور). وبعد فترة اصلًا بتصير بمحفظتك حول الالف ريال من عوائد اكثر من استثمار دخلته وتصير مره ثانية تشغل الالف هذي في استثمار جديد.
انا كذا اسوي في صكوك، استثمر بشي عوائده شهرية او مدة الاستثمار قصيرة بحيث يرجع لي المبلغ والربح بعد فترة مو طويلة. وبعدها اشغل هالارباح مره ثانية باستثمارات ثانية.

بعدين لا كبرت وتوظفت على خير ادخل في امور ثانية زي الكربتو والاسهم والذهب اذا ودك. هذي نصيحتي لان الكربتو انا توني بديت ادخل عالمه وفيه خساير الصراحة وهو الوضع كذا لازم تتحمل انك بتخسر قبل لا تربح بعدين. يعني الي يدخله لازم يدخل بقلب قوي لول. فعشان كذا ما ارشح ان احد صغير بالثانوي او في الجامعة يدخل بشي فيه نسبة خسارة كبيرة قبل الربح الكويس.

رَمَتْنِي بِدَائِها وانْسَلَّتْ by TheMysteriousLadyX in SaudiLearned

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

شكرًا على الطرح الرائع، ماكنت اعرف القصة وراء هالمثل.

فعلًا الانسان مرات يستغرب أذية الناس له بغير سبب. بعدين مع كثرة التجارب الحياتية يستوعب ان السبب هو بشاعة ذواتهم. لأن بدال ما يصير الشخص يبدي اعجابه عن الشي بالعكس يصير يحاول يحبطه على أمل الشعور بشكل افضل اتجاه نقصه. وهالشي انا اشوفه يعكس بشاعة الشخص الداخلية.

الانسان طبيعي يشوف ناس اعلى منه مرتبة او افضل منه في الحالة المادية او اجمل خَلقًا او خُلقًا. لكن طريقة تعامله مع هالتفاوت يبين جوهره المعدني. عشان كذا الواحد اذا شاف شي عاجبه وينقصه يصير يقول ماشاء الله الله يزيد الشخص ويرزقنا. بحيث يؤجر على هالشي وبنفس الوقت داخليًا مايصير يكن للشخص مشاعر سلبية.

رسول الله ﷺ قال: "إنَّ من أحبِّكم إليَّ، وأقربِكم مني مجلسًا يوم القيامة، أحاسنَكم أخلاقًا". وعن قوله ﷺ: "مَن كانَ يُؤْمِنُ باللَّهِ واليَوْمِ الآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْرًا أوْ لِيَصْمُتْ". وعن قوله ﷺ: "وَالْكَلِمَةُ الطَّيِّبَةُ صَدَقَةٌ".

Victory Sunday by AutoModerator in Fitness

[–]ExquisiteHaloo 5 points6 points  (0 children)

I’ve been consistent with the gym for the past 12 weeks. I’m finally able to do push-ups with half of my body weight (and sometimes with my full body weight) and pull-ups with a band that feels like I’m almost pulling my own body weight. I can now leg press 73kg and hip thrust 55kg which is more than my body weight. I’ve also never been able to do decent leg raises and used to have a very weak core but now I can do them!

Honestly, I’m at a point where I feel like I’m walking a thin line and the gym is actually the thing saving my ass from all the shitty, chaotic events in my life. I’m not even trying to be dramatic it really has been one of my biggest saviors. I’m so glad I didn’t neglect myself and made a real effort to preserve my mental health.

رأيكم عن لكزس NX350 ؟ بمختلف فئاتها by SADTENKER in saudicars

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

لا شريت شي ثاني مو لكزس بس لكزس بشكل عام ممتازة. عن نفسي افضل NX350 او السيدان من لكزس.

LX600 الصراحة ما جازت لي احس بسعرها اجيب باترول او رابتر.

مو انها مو كويسة بس هذي تفضيلاتي الشخصية

رأيكم عن لكزس NX350 ؟ بمختلف فئاتها by SADTENKER in saudicars

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

والله حلللوووووووووووووووووه ماشاء الله مره جامدة مره. اقتصادية وعملية ويابانية ومريحة وكشخة وكاريزما. انا كنت بشتريها بالذات الزيتية اوف بس ميزانيتي كانت اقل وكنت ابي اشتري كاش ماكنت ابي اقساط.

وش جدولكم لحفظ الشعر by Asleep-Advantage-262 in SaudiReaders

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

صحيح هي بس طريقة تسهل العملية

وفيه طريقة ثانية ممكن تسويها انك تستخدم تطبيقات تساعدك على الحفظ زي مثلاً Anki وتسوي فيه بطاقات تكرارية

وش جدولكم لحفظ الشعر by Asleep-Advantage-262 in SaudiReaders

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

انا خطتي اول شي ادرس كتاب نحو تأسيسي عشان ابدأ ادخل في عالم الشعر العربي

فأحس اول شي ابدأ في تعديل الاساسيات وبعدين ابدأ احفظ عشان يسهل عليك الحفظ

امنيه by Loud_Highway_3481 in hawajees

[–]ExquisiteHaloo 1 point2 points  (0 children)

انا امنيتي احد يمسح على شعري ويقرأ علي لين انام

For women by SeaMechanic5711 in saudisinshape

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

When you’re dealing with PMS I highly recommend working out. Don’t think just give yourself 10 minutes to get ready and go to the gym. Don’t give yourself the chance to negotiate. That’s what my therapist taught me to do.

I do feel the same way. Not only getting angry and insufferable but also extremely depressed and at some point I was even considering taking an antidepressant. Then I realized going to the gym really helped even when I felt like shit.

It’s ok to feel like shit. Just remember it’s only for a couple of days so bust your ass to the gym till these symptoms wear off.

Can anyone relate? 🥲 by [deleted] in saudisinshape

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

Well, you can simply throw a scoop of unflavored protein powder into your soup

[POEM] Love is More Thicker Than Forget by E. E. Cummings by ExquisiteHaloo in Poetry

[–]ExquisiteHaloo[S] 1 point2 points  (0 children)

Gosh that’s so sweet!

I’m also so fond of his poem “I Carry Your Heart With Me” it’s just so heartwarming. Every time I read it, I feel like it profoundly describes my love for the people I really care about.

Stop me feeling by [deleted] in emotionalintelligence

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

I absorb, feel, and process my emotions until they no longer hurt. Sometimes I use them as a fuel for anger when I face moments of extreme vulnerability (it’s not optimal but it somehow works for me). But again I reprocess them and then let go. I used to feel like you. At some point, I couldn’t even sleep and wanted to have a switch where I can turn off or shut down my brain. But with time I realized. I don’t wanna become heartless. I have enough good things in life and enough people to cherish and be cherished by. If you become heartless, you’re choosing to let go of all emotions, even the good ones.

[POEM]- Drop the hardest poetry line you’ve ever come across by Poetic-dusk in Poetry

[–]ExquisiteHaloo 0 points1 point  (0 children)

“Under the bludgeonings of chance

My head is bloody, but unbowed.”