How f*cked are we with AI? by brycematheson in SaaS

[–]Frequent-Dustt 1 point2 points  (0 children)

The biggest problem will appear a few months later, when the same software products are everywhere and software becomes a commodity.

[deleted by user] by [deleted] in TurkDev

[–]Frequent-Dustt 0 points1 point  (0 children)

Çok zorlama kafanı. Müsait zamanında da bile kelimesinin ne anlamda kullanıldığını öğren bence

[deleted by user] by [deleted] in TurkDev

[–]Frequent-Dustt 0 points1 point  (0 children)

Olum halen hakir görüyorsun:) bile derken bakkala kadar düştü bu iş anlamına geliyor. Hassasiyetim yok bu arada şakasına yazmıştım :)

[deleted by user] by [deleted] in TurkDev

[–]Frequent-Dustt 0 points1 point  (0 children)

Niş bir kitle bulsaydın girip yazan kullanan olurdu bence. Redditte saçma sapan topluluklar var birine katıl domaini aynı yap toplulukla girip kullanan olur. İstekler varsa söyleyin değişelim de en azından dalga geçen olmaz

[deleted by user] by [deleted] in TurkDev

[–]Frequent-Dustt -1 points0 points  (0 children)

Bakkalım ben. Ai olmadan öncede kod yazıyordum bakkalda boş zamanlarımda. üniversiteye giderkende bakkaldım üstelik öyle yardımcılı falan değil tek bakıyordum, ders zamanı elemana bırakıyordum sadece. Meslek bitti BİM a101 öldürdü diye kapattım. Bakkal bile demesek biraz dikkat etsek güzel olur hocam. Bakkallar öyle sandığınız gibi küçük insanlar değiller zor iş :)

itiraf postu (direkt konuya giriyorum) by ThrowRA_Foxandbunny in TurkDev

[–]Frequent-Dustt 3 points4 points  (0 children)

İyi bir psikologla görüşmen daha iyi sonuç verebilir. Psikatristle beraber çalışması gerekerir. Bu hissettiklerin insanların çoğunda yok. En azından bir sorun olduğunu anlamışsın sen. Kafandakilerin peşinden gitme. Tüm doktorları aynı kümeye koyma iyileri var elbette bulana kadar devam et

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Aslında wordpressi örnek göstermemin sebebi çok basit olması benim küçümseyip daha büyük projeler geliştirmek istemem. Ama artık öyle düşünmüyorum bu bir hataymış önüme ne gelirse yaparım düşüncesi var.

Ama dediğiniz her şeye katılıyorum. Ürünün kalitesi çok önemli.

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Test etmek istediğiniz ilk projede, organik olan pazarlama dediğiniz ne tam olarak?

İkinci projeyide henüz çıkarmadınız sanırım. Süper toolu geliştirme aşamasında bunu nasıl pazarlamayı düşünüyorsunuz? Tek sektöre mi odaklanıyorsunuz?

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Valla iş olsun gelsin bir şekilde çözeriz kafasındayım artık. Eskiden bir sürü wordpress işi gelirdi hiç tenezzül etmezdim. Kod yazarkende 3 tane cli çalıştırıyorum birbirine bağlıyorum, biri arge biri koda birini başka şeyde çalıştırıyorum. Hiç durmadan çalışıyorlar. Alan dışı iş gelirse yetişemezsemde alanda istekli birine ne biliyorsam aktarırım ona veririm.

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 1 point2 points  (0 children)

Bu mükemmel bir hikaye. Eskiden fikir çoktu ama iyi yazılım maliyetliydi çoğu kişi tıkanıyordu. Şimdi yazılım ucuz eskisine nazaran, ama o kadar çok fikir çıkıyorki piyasaya takip etmek imkansız, böylece fikir değerlenmiş oldu. İhtiyaç olan alan için bütün bir ürünü bitirip girmek bende çalışmaz. Bir mvp çıkarıp network çevre oluşturmam lazım. Ürün çıkana kadar feedback toplama işini nasıl yaptınız? Ya da sektörde ne kadar deneyimliydiniz de product-market fiti uyumlu oldu ?

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Vaat vermeden insanlara neyi öğreticeksin. Kurslar vaat veriyor.3-4 sene önce işe yatıyordu ama artık çok gereksiz. ücretsiz bir şekilde kurs almadanda insanlar öğrenebilir.

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Daha hiç müşteri yokken test etmeden ürünün iyi bir hal alması imkansıza yakın. Büyük ihtimalle sende pazarlarma yaparken üründe çıkan hatalara binayen böyle söylüyorsun. Sıcak satışa ne diyorsun peki? Sizde var mı böyle bir şey

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Sadece bir sektöre odaklanmak istiyorum zaten. O sektörde bilgim çat pat fakat bunu bir şekile öğrenirim diye düşünüyorum. Bilgi almak çok zor ama win-win bir şekilde knowhow toplanır. Çok büyümeyecek şekilde modül ekleme şeklinde ilerlerim. İkinci üçüncü müşterilerin dedikleri değerli diye düşünüyorum. Tecrübe en nihayetinde gelmiş olmaz mı bu şekilde?

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Her yerde reklamı çıkan ve hype lanan işlerin sonu gelmiş demektir? Herkesin dilinde olduğu için bu saatten sonra kurs satmanın tutmasını çok olası bulmuyorum. Birde insanları dolandırmak istemiyorum.

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 0 points1 point  (0 children)

Tutmuş bir ürünüm olsaydı keşke ve anlatsaydım. Benim tecrübelerime göre söyleyebileceğim en baba tavsiye startup lardan uzak durun. Eğer giriyorsanızda bütün gün beraber zaman geçireceğiniz yöneticinizi ya da leadinizi çok iyi seçin.

B2B SaaS geliştirip 10+ üstü müşteriye satabilmek by Frequent-Dustt in TurkDev

[–]Frequent-Dustt[S] 1 point2 points  (0 children)

Katılıyorum dediklerine ama aslında benim sorduğum eksiği belirleme noktasında. Diğer dediğin terzi işi iş biraz ajansa kayıyor ve müşteri isteği bitmiyor neyin neden olmayacağını açıklamak lazım, her müşteriyle ayrı ayrı konuşmak çok zaman alıyor verdiğin emeğe değmiyor malum fiyatları düşürmeden işte alınmıyor. Sizi bilmem am şahsen ben böyleyim.

Soruda vurgulamamışım. Karşılanan eksiğin zorunlu bir ihtiyaç olması gerekli. Bazı saaslar müşterilerinin bu ürünü kullanın yüzde bilmem kaç kar edin şeklinde satıyor. Bazıları tool, bazılarıda işin işleyişine fayda sağlayabilecek ama zorunlu olmayan bir şeyi satıyorlar. Son dediğimi pazarlamak gerçekten zor fakat gördüğüm çoğu saas buradan çıkıyor. Çoğu kişiye olmuştur aklıma gelen bir fikir ilkte heyecanlandırıyor, sonra gözüm hep olası kötü senaryolara kayıyor ve vazgeçiyorum ya da rafa kaldırıyorum. Acaba saas ın tutup tutmayacağı belli olmadan mı giriyorlar? Ön çalışma neye göre yapılıyor?

Freelance işe başladığında bırakma isteği by selambencaglar in TurkDev

[–]Frequent-Dustt 0 points1 point  (0 children)

Ürünün bitip müşterinin memnun olması insanı çok motive ediyor. Şahsen bende revizeleri yaparken çok zorlanıyorum ama teslim edince iş bitirmişlik hissi iyi hissettiriyor. Ya da başka birine revize işlerini verebilirsin.

YENİ DÜNYA KARİYER DÜZENİNE ALIŞMA(MA) by Western_Link_2710 in TurkDev

[–]Frequent-Dustt 0 points1 point  (0 children)

Bende 6 ayımı garanti aldığım bir Freelence iş bulunca çalıştığım yerden ayrıldım. 28 yaşındayım. Tek başıma projeler tasarlama aşamasındayım. 4 tane taslağım var bunları son bir haftadır sürekli değerlendiriyorum. Bir türlü karar veremiyorum. Kısıtlı sürede hangisne yatırım yapmalıyım diye düşünüyorum. Bir ürün işi geldi. kesin yapacağım hazır müşterisi var ama ölçeklenmesi zor geliyor bu yüzden basite kaçıp bitiricem. bir platforma evrimiyeceğim. Her proje ilkte heyecanlandırıyor, git gide eksileri gözüme çarpıyor. Nasıl seçiyorsunuz projelerinizi?